bajsburk Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Ser det foreligger ny firmware til Vertex 3 segmentet. Er det noen her som har erfaringer å dele? Vil nødig oppgradere for tidlig etter alle problemene som har vært den siste tiden: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?91864-Vertex3-Agility3-Solid3-Revo3-Firmware-ver-2.11-is-live-discuss-it-here. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Den nye firmwaren ser fin ut den, ytelsen er tilbake etter 2.09. Totalt sett er det dog alt for tidlig å si om den fixer problemene for alle. Så, hvis d ikke har problemer nå så kan du vel vente noen dager, hvis du har problemer ville jeg ha oppdatert. Jeg har selv oppdatert noen stk og har ikke merket noe negativt enda. Legger med en benchmark av en av mine Endret 28. juli 2011 av Anvil Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 (endret) Jeg har installert feil versjon av Windows 7(Professional) på SSD'n min, så aktiveringsnøkkkelen virker ikke. Jeg skal derfor installere OS(Home Premium 64bit) på nytt. Hva er den beste/sikreste måten å formatere en SSD på? Jeg har lest litt rundt på div. forum, men det er MANGE forskjellige svar, og jeg vet ikke helt hvilke punkter jeg skal følge. Er det nok å sette disken i en annens PC og hurtigformatere(Min Datamaskin-rightclick-formater), eller finnes det software jeg bør bruke? EDIT: Jeg har forresten en OCZ Agility 3 60GB -Jon Emil EDIT: Problem solved Endret 28. juli 2011 av jonfla91 Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 28. juli 2011 Del Skrevet 28. juli 2011 Hadde bare Corsair sluppet noen nye firmwares, sitter og vurderer rma, men får ikke bestemt meg for om jeg vil vente på firmware fix eller om jeg skal gå over til noe som er tryggere, blitt glad i min lille force gt Lenke til kommentar
BAT Skrevet 29. juli 2011 Del Skrevet 29. juli 2011 Artikkel om SSD levetid og holdbarhet hos Toms Hardware. Link Lenke til kommentar
ventle Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Leter etter en SSD å putte i en ultraportabel bærbar som skal kjøre Ubuntu 64-bit. Lavt strømforbruk og lav pris er viktigere enn ytelse (maskinen har, som ultraportable flest, andre flaskehalser uansett). Ser at Corsair Force F-serie (F40, F60, F120 osv) scorer bra på strømforbruk hos Anandtech, er dette trygge og problemfrie valg? Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hei dere, Først og fremst vil jeg si at jeg er svært dårlig når det kommer til PC generelt. Saken er at jeg skal gå til innkjøp av en ny MacBook Pro 15" til studiene mine. Maskinen kan leveres med SSD eller Hardisk, your choice! Selv etter at jeg har lest første post er jeg litt usikker. Den rimeligste SSD koster rundt 1,300 kr og er på 128 GB. Vil det da si at du har 128 GB lagringsplass? Jeg har jo nesten 110 GB med sanger på denne PCen som jeg gjerne vil ha over på den nye som skal kjøpes. I tilleg vil den brukes til div. spill opp og ned og mye video. Kunne noen prøvd å forklart dette litt nærmere? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 ja, du har da bare 128gb med plass, fordelen er jo at du får en maskin som oppleves mye raskere, så må man selv veie dette opp mot hverandre, personlig har jeg ssd i min skolelaptop (120gb) da jeg klarer å selektere ut musikk ned til cirka 20-30gb og spill til 2-3 om gangen, filmer har jeg på en liten ekstern disk. Men er du av typen som vil ha alt på pc-en til enhver tid og ikke velge bort litt og bytte ut litt musikk av og til kan kanskje en stor harddisk være det bedre valget Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Har nå testet agility 3 120 ganske grundig på et p8p67 evo b3, og må bare konstatere at denne kommer til å gå i retur. Et enormt antall blåskjermer som har tatt ned raidet mitt med innhold var dråpen. Mulig fw11 som jeg la inn i dag fikser noe, men når ytelsen jeg får i atto er bare omtrent halvparten av hva vertex3 maks iops 120 får hos en kompis så har jeg fått nok. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Da ser jeg meg nødt til å sende inn mine to Vertex 2-SSD-er som ble kjøpt tidligere i sommer. SDD-ene dukker ikke opp i BIOS etter kaldstart/-boot. Dette er et kjent problem på Sandforce SF-1222. Samsung 470 skal erstatte disse. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Sitter å vurderer en Vertex 3, men er veldig usikker på grunn av alle problemene med SandForce SF-2200. Har sett igjennom hele tråden på OCZ forumet, men ser at det fremdeles er brukere som opplever problemer. Noen som har erfaringer å dele? Lenke til kommentar
Wataboy Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Mine problemer med Agility 3 forsvant ihvertfall nå med 2.11 og 10.6 driveren fra intel på mitt Sabertooth P67 kort. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 (endret) En av mine 160GB Intel G2 enheter har nå begynt å oppføre seg veldig merkelig. Kjører OS fra en enhet uten noe raid nå for å lettere kunne se hva som er feil. Intel Toolbox finner ingenting feil med enheten, men ytelsen er totalt skutt. Tror jeg fikk nærmere 6500ms accesstime og 3-6MB sekvensiell lesing/skriving når jeg omsider klarte å kjøre gjennom en runde med Anvil benchmarken på enheten. 9 av 10 tilfeller så feiler den uten å i hele tatt klare å lage testfilen. Og dette er ikke et problem med softwaren til Anvil. Åpning av Outlook, Firefox eller lignende tar rundt minuttet nå. Start av Coretemp og andre bittesmå programmer henger i flere sekunder. Det meste jeg gjør resulterer i X svarer ikke i noen sekunder før det plutselig kommer (trykke en lenke på en nettside i Firefox f.eks.). Har også testet den andre 160GB Intel G2 enheten min, og den er kjapp som bare rakkern. Prøvd å bytte porter på hovedkortet, ingen endring. Tregheten følger den ene enheten mao. Firmware på begge enhetene er 2CV102HD. Hostwrites på enhet #2 (den som virker som den skal er 2,3TB ca). Hostwrites på den som nå trøbler er 1,49TB. Ikke noe som tyder på at den skal være "oppbrukt" mao. Noen som har forslag? EDIT: Eventloggen viser; Feil - Kilde(Atapi) - EventID(11) ca hvert tiende sekund med teksten: Driveren oppdaget en feil på styreren på \Device\Ide\IdePort3. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg sagt at det er diskkontrolleren som er ødelagt, men siden feilen flytter på seg når jeg flytter om på portene, og min andre SSD fungerer flott i IdePort3 f.eks. så er jeg ganske sikker på at dette er ssd enheten. På tide å ta kontakt med RMA avdelingen til MPX? Endret 31. juli 2011 av SilentNET Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 31. juli 2011 Del Skrevet 31. juli 2011 Prøv en HDDErase, gjenfinnes ikke ytelsen og den er like treig, da kan du planlegge en evnt. RMA... Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) Ser at Corsair har en tendens til å skylde på satakabelen hvis man har bsod og freeze problemer, hvor viktig er det egentlig å ha nøyaktig riktig kabel? Er ikke en kabel som fulgte med hovedkortet god nok lenger? Edit: skal sies at det er et hk med sata600 som jeg da regner med medfølger sata600 kabler Endret 1. august 2011 av Kuldesjokk Lenke til kommentar
Anv Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) En av mine 160GB Intel G2 enheter har nå begynt å oppføre seg veldig merkelig. ... Fikk du kjørt en rensing? Ser at Corsair har en tendens til å skylde på satakabelen hvis man har bsod og freeze problemer, hvor viktig er det egentlig å ha nøyaktig riktig kabel? ... Hvis kabelen er av god kvalitet skal det ikke ha noe å si, kvaliteten på medfølgende kabler er normalt sett kurant men det er absolutt verdt å prøve en annen dersom man har problemer. Endret 1. august 2011 av Anvil Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Hvilken SSD til 1000 - 2000 kr er det beste kjøpet akkurat nå? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 Sitter å vurderer en Vertex 3, men er veldig usikker på grunn av alle problemene med SandForce SF-2200. Har sett igjennom hele tråden på OCZ forumet, men ser at det fremdeles er brukere som opplever problemer. Noen som har erfaringer å dele? Har agility 3 120 og den har samme kontrollen. Ble merkbart bedre med fw 11, men når jeg kom hjem i dag var det til bios bildet og ingen disk funnet i kontrolleren. Så problemet vedvarer enda Har en vertex 3 max iops 120 på tur, men tviler på det blir noe bedre siden det er samme kontroller på den. Men verdt å prøve, for diskene er rå når de virker. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 En av mine 160GB Intel G2 enheter har nå begynt å oppføre seg veldig merkelig. ... Fikk du kjørt en rensing? Fikk faktisk ikke kjørt HDDerase 3.3. Booter fra cd'n som vanlig, svarer Y, N for neste side og Y. Kommer til bildet som sier "HDDerase bla bla" på toppen, innrammet liksom. Også står bare markøren å blinker evig. Har prøvd flere ganger. Både i IDE og AHCI. Med og uten SSDene plugget inn. Den bare henger uansett. Det har fungert fint med samme cd og versjon av HDDerase tidligere. Har dog flyttet OS installasjonen over til den andre enheten, så får jeg klare meg uten den mest sannsynlig ødelagte enheten fram til jeg får sjekket den skikkelig/sendt den tilbake. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. august 2011 Del Skrevet 1. august 2011 (endret) I tillegg til IDE, har du prøvd å sette modus til "Compatible" el.? Men ellers tror jeg Ourasi sa at man måtte bruke HDDerase v4.0 samt en fix han har for å få det til å funke på P67. Såvidt jeg vet fungerer ikke 3.3 med P67. Hør med Ourasi Endret 1. august 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå