Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

De har et godt SuperWeekend tilbud på Samsung 470 128GB på Komplett.

 

Link

 

Meget bra til den prisen og nesten uslåelig på sekvensiell ytelse (til å være 3Gb/s), helt grei på random også, vurder å kjøpe en selv til den prisen!

(har noen Samsung 470 fra før men ikke 128GB)

Med slike priser på brukbare 128GB enheter ønsker jeg meg snart noen skitbillige 32-40GB utgaver.

 

Noen her som tør gjette på om det har noe for seg å smekke inn en Intel V40 i en Asus Eee 1101HA? Det må kraftig demontering til og vet ikke om jeg gidder hvis det ikke gir noe særlig gevinst. Den er oppgradert til 2GB RAM og reinstallert med W7HP da den kom med XPH.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OS-disk til pc skal bestilles i kveld, 60gb klassen, akkurat nå holder jeg en knapp på m4, men ser en del på force gt, finner lite til ingen tester av force gt i 60gb utgave.

 

Vet jeg stilte et liknende spørsmål til en laptop nylig, men har en del prosjekter samtidig (et år i militæret var alt for lenge uten pc-byggemuligheter)

Lenke til kommentar
Noen her som tør gjette på om det har noe for seg å smekke inn en Intel V40 i en Asus Eee 1101HA?

Jeg tør gjette på at det har noe for seg. Mye! De harddiskene som sitter i minibærbare er ikke akkurat noen racere så en ytelseøkning der vil hjelpe veldig godt på generell responsfølelse i Windows.

 

Jeg venter også på små, raske og veldig billige SSD-er (noen få hundrelapper og 8-32 GB)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Noen her som tør gjette på om det har noe for seg å smekke inn en Intel V40 i en Asus Eee 1101HA?

Jeg tør gjette på at det har noe for seg. Mye! De harddiskene som sitter i minibærbare er ikke akkurat noen racere så en ytelseøkning der vil hjelpe veldig godt på generell responsfølelse i Windows.

 

Jeg venter også på små, raske og veldig billige SSD-er (noen få hundrelapper og 8-32 GB)

Da tar jeg meg et lite skruprosjekt nå som ferien fylles med regnfulle dager :).

Lenke til kommentar

... så får jeg somle meg til å finne oppskriften på "hvordan gjøre om fra msachi til intelrst boot" før jeg kjører image fra hdd til ssd for å få med all gevinsten som kan tas med. Blir også artig å kjøre en test på den maskinen.

 

Burde vel forøvrig gå greit med image via acronis bootcd mot ssd tilkoblet via usb kit?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Den yter ca som Vertex 3 60GB (ikke MI utgaven)

vertex 3 i 60gb?

Noe jeg ikke har fått med meg? :O

Du finner den her.

flaut, da er det så mange muligheter at det går rundt for meg, os disk hadde dere valgt?

jeg er elendig på å bestemme meg :(

 

Edit: Ble til slutt en force gt, får heller bruke angrefristen hvis det skulle hagle inn med ikke kjøp beskjeder her.

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

*host* Glemte selvfølgelig at du har vært flink og oppdatert guidene ;) Da blir det kanskje litt kosearbeid i kveld.

 

Men er smått irritert nå etter div. forsøk ift. lovnader om at Intel GMA500 skal spille av 720p og 1080p lagfritt med nyeste driver og eks. mpc-hc og at den alikevel ikke gjør det er en major put-off for videre innsats med denne maskinen og vurderer nesten å kjøpe en Eee 1215B som erstatning.

 

Nyeste GMA500 driver (8.14.10.2030) og dxjun2010redist+ny-flash skal GPU aksellerere både HD Flash og x264/vc-1 i HD i Win7 og selv 480p flash lagger så det holder i fullscreen. Prøvde også en del 720p episoder x264/mkv i går og selv det gikk ikke greit i fullscreen.

 

Husker jeg kjøpte denne maskinen nettopp for dette formålet og måtte gi opp i XPH da det krevde Win7, så ble den gitt til datteren og fikk den tilbake i sommer og selv med Win 7 og nyeste driver gjør den fortsatt ikke jobben via GMA500 som lovet fra Intel. Ser nettet er fult av folk som sier det fungerer, men jeg tar det med en stør bøsse salt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Med slike priser på brukbare 128GB enheter ønsker jeg meg snart noen skitbillige 32-40GB utgaver.

 

Noen her som tør gjette på om det har noe for seg å smekke inn en Intel V40 i en Asus Eee 1101HA? Det må kraftig demontering til og vet ikke om jeg gidder hvis det ikke gir noe særlig gevinst. Den er oppgradert til 2GB RAM og reinstallert med W7HP da den kom med XPH.

 

Jeg har en Asus Eee 1005P. Der installerte jeg en Intel X25 80GB.

Fikk ca. 230 poeng i AS SSD, så kjør på :-)

Lenke til kommentar

Da var Vertex 3 240GB ankommet og vel hjemme i kabinettet, men er litt usikker på om ytelsen er så god som den kan/skal være. Må kjøre disken i raid, da "raid ready"-modus ettersom jeg kjører raid0 på resten av diskene på samme kontroller/porter. Undres på om dette skader ytelsen veldig kontra AHCI-modus? Legger ved et skjermbilde, håper at noen med tilsvarende disk (evt. bare noe med mer peiling enn jeg) kan fortelle meg om resultatet er godt.

post-44194-0-90495300-1311084004_thumb.png

Endret av The Stig
Lenke til kommentar

 

Bare noe jeg la merke til på hjemmesidene til crystalbenchmark...

Important Notice

"MB/s" means 1,000,000byte/sec.

 

Jeg vet ikke hvordan andre programmer definerer størrelsen, men kan kanskje være verdt og merke seg for dere some "henger" her og har greie på disse tingene.

Endret av AllColor
Lenke til kommentar

Har fått og satt i gang min første SSD - Etter jeg la inn Windows(7) så har den laget 2 partisjoner, er dette meningen og eventuelt hvorfor?

 

Jepp. Min har også laget en egen liten partisjon, på 100 MB. tror jeg det er. Dette er kun til bruk for SSD'en selv. Hvorfor, må andre med mer peiling enn meg svare på. Vises som en egen stasjon i "My Computer" som har fått navnet F: System Reserved, hos meg.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...