Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for svar. Da har jeg begynt å nære meg en beslutting. Da er det eneste spørsmålet som gjenstår hvorvidt jeg skal kjøpe Vertex 3 120 eller 240 GB. Har søkt litt på hvorvidt det er stor ytelseforskjell, men har ikke klart å finne noe håndfast. Noen som kan peke meg i riktig retning?

Lenke til kommentar

Takker for svar. Da har jeg begynt å nære meg en beslutting. Da er det eneste spørsmålet som gjenstår hvorvidt jeg skal kjøpe Vertex 3 120 eller 240 GB. Har søkt litt på hvorvidt det er stor ytelseforskjell, men har ikke klart å finne noe håndfast. Noen som kan peke meg i riktig retning?

Her er en test fra anandtech hvis du ikke allerede har lest den da:

http://www.anandtech.com/show/4256/the-ocz-vertex-3-review-120gb/6

Lenke til kommentar

Da var MAX IOPS-helveten solgt og jeg leter etter ny systemdisk til spillemaskinen min. Hvilken disk ville dere valgt? Jeg står litt på bar bakke nå, da jeg ikke har lest så mye tester og følgt så nøye med på de siste diskene som er kommet ut.

 

Disken skal stå alene i spillemaskinen min som brukes til kun spilling og bør være 120-256GB.

 

Disken skal IKKE være fra OCZ!!!

Lenke til kommentar

Kjøper du crucial m4 ,eller en intel, så er du ganske sikra.

 

Jeg har crucial c300,m4,ocz vertex 3 max iops, corsair force gt, intel 510 og intel gen2. Har faktisk ikkje hatt noe trøbbel med noen av ssdene.

 

Men så bruker jeg ikkje så mye annet enn Areca kontroller heller da.

 

 

Lenke til kommentar

Veldig nær å bestille 256GB M4 nå, men har litt lyst å se om den kommer under 3000,- igjen :blush:

 

Har jeg forstått det rett hvis jeg sier at Crucial M4 og Intel 510 bruker samme kontroller fra Marvell?

 

Du kan lese om den her: http://www.anandtech.com/show/4253/the-crucial-m4-micron-c400-ssd-review

 

Crucial m4, Intel 510 og Corsair Performance 3 er samme kontroller. Performance 3 har trolig litt mer hissig Garbage Collection og er derfor veldig bra om man ikke har TRIM.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har kjøpt Intel 510 og kjørt AS SSD på denne, men kan ikke si at jeg føler resultatene er helt på topp.

Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre for å forbedre resultatene? eg har satt disken til å kjøre i ACHI modus, har også prøvd å oppdatere drivere og bios på hovedkort. Hovedkortet har AMD 790GX chipset og SB750 sørbro. Er disse en begrensning for ytelsen i mitt tilfelle?

 

post-5458-0-71480400-1310065217_thumb.png

Endret av Gunderz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...