Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra Nizzen :)

 

Har et lite issue nå: kobla til HDDen på mitt ASUS Crosshair Formula IV hovedkort, men får bare kjørt HDD og SSD i IDE-modus, og ytelsen til SSDen gikk betraktelig ned når jeg kjørte benchmark.

 

Forsøkte å koble til SSD i SATA1 og HDD i SATA5, slik at jeg da kunne sette SATA1-4 i ACHI og SATA5-6 i IDE, men fikk da melding om å sette inn en "bootable device", samt at BIOS ikke kom opp med SSDen i Hardware config eller Boot setup.

 

Noen forslag? Føler jeg er en smule lost akkurat nå.

 

PS: Har én SATA-DVD og front e-sata som må kobles i SATA-port.

 

EDIT: Var bare å sette begge i AHCI-mode ja, dumme meg :whistle:

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Lener mer mot Intel 320 nå...

 

 

Du får mest mulig plass for pengene med Intel 320 160GB og du får kanskje den mest driftssikre SSDen i forbrukermarkedet. Skal du bruke SSD til benchmarking bør du velge noe annet, men ellers er den et trygt valg.

 

 

Lenke til kommentar

Lener mer mot Intel 320 nå...

 

 

Du får mest mulig plass for pengene med Intel 320 160GB og du får kanskje den mest driftssikre SSDen i forbrukermarkedet. Skal du bruke SSD til benchmarking bør du velge noe annet, men ellers er den et trygt valg.

 

Hmm okay, skal ikke bruke disken til benchmarking akkurat, skal brukes som en OS disk og til programmer/spill. Og som nevnt så er hovedårsaken til at jeg kunne tenkt meg en ny SSD at jeg kunne tenkt meg en SSD med litt mer plass.

Lenke til kommentar

Noen som har fått testa den beste marvell kontrolleren noe særlig (marvell 88SE9182)?

 

Ser ut som det nye hovedkortet mitt Gigabyte GA-X58A-OC har denne kontrolleren :thumbup:

 

http://www.gigabyte....-x58a-ocrev_10/ :love:

Gratulerer :)

 

Har du bitt lei av Asus? Ikke lenge til 2011 men det vet du jo ;)

Jeg vet at 2011 kommer, men den kommer vel kanskje ikkje til høsten alikevel... Måtte jo ha noe uten nforce 200 brikke® for å se om det er noe latency forskjell., og så ser jo gigabyte OC kortet rimelig nice ut også. I tillegg manglet jeg usb3 på supercomputerkortet LOL

 

 

måtte jo finne noen unskyldninger for å ha noe nytt :p

 

 

Lenke til kommentar

Noen som har fått testa den beste marvell kontrolleren noe særlig (marvell 88SE9182)?

 

Ser ut som det nye hovedkortet mitt Gigabyte GA-X58A-OC har denne kontrolleren :thumbup:

 

http://www.gigabyte....-x58a-ocrev_10/ :love:

Gratulerer :)

 

Har du bitt lei av Asus? Ikke lenge til 2011 men det vet du jo ;)

Jeg vet at 2011 kommer, men den kommer vel kanskje ikkje til høsten alikevel... Måtte jo ha noe uten nforce 200 brikke® for å se om det er noe latency forskjell., og så ser jo gigabyte OC kortet rimelig nice ut også. I tillegg manglet jeg usb3 på supercomputerkortet LOL

 

 

måtte jo finne noen unskyldninger for å ha noe nytt :p

 

Bare kjøpe deg server HK slipper N200 driten :p

 

digger Supermicro :D

Endret av Agrophel
Lenke til kommentar

Kune man bare bootet med dette... 5,1GB/s og 279k iops :p

 

Mulig dette er ett dumt spørsmål, men hvorfor kan man ikke boote med det, gitt at det ikke er pga ustabilitet i systemet? Jeg føler meg fremdeles "grønn" på ssder, men leser tråden og hw sine artikler for å sette meg inn i det. Blir ssd kjøp på meg til høsten og jeg vil ha ett så bra valg som mulig.

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Jeg kan ikkje boote med, altså ha os på et software raid. Slik er bare windows :)

 

Jeg kjørte altså med 2 stk Areca 1880 kontrollere i software raid. Men samtidig kan jeg ha et annet array på en av kontrollerene som jeg har os på da :)

 

Selvfølgelig kan man boote fra en harddiskkontroller :thumbup:

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Digitalimpuls har fått mange Corsair force GT som er ca det samme som OCZ vertex 3 Maxiops (som er umulig å få tak i nå)

 

Kan virker som faktisk Corsair GT er litt bedre også... Men det skal jeg teste akkurat NÅ :mrgreen:, og det er ikkje som single ssd hehe :whistle:

 

 

 

http://digitalimpuls.no/Avdelinger/Produkter/Harddisk/SSD/Corsair/Corsair-SSD-Force-Series-GT-120GB-SATA-6-Gb-s,-555MB-515MB,-85,000-IOPS-115596.aspx

 

 

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Force GT er som en standard Vertex 3, muligens litt justert firmware.

 

En MAX IO utgave må vel bli en RS3 eller noe lignende ;)

 

Jeg har en rød liten sak på tur for å teste (120GB), må prøve å finne en 60GB, den er vel så spennene.

Lenke til kommentar

Hvordan er erfaringene med Corsair Force GT foreløpig? Noen som kjenner til feil med denne? Corsair har jo hatt sine problemer med Force 3-serien, å så vidt jeg vet løste ikke den saken seg med ny firmware :no:

 

Beklager å hele tiden spørre om dette når det gjelder nyere ssd'er, men Vertex 3 MAX IOPS'en min legges snart ut GRATIS på bruktmarked, pga alt HELVETE jeg har hatt med den :wallbash:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Hvordan er erfaringene med Corsair Force GT foreløpig? Noen som kjenner til feil med denne? Corsair har jo hatt sine problemer med Force 3-serien, å så vidt jeg vet løste ikke den saken seg med ny firmware :no:

Uten at jeg har finpussa og hardkjørt min Force GT til et annet univers, så har den fungert fint siden fredag og kjørt et par benchmarks som var godkjente. Har ikke hørt om noen feil på den så langt, og problemene med Force 3 følger ikke Force GT :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...