Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Har formatert SSDen i ACHI nå, men har ikke koblet til HDD, da jeg tenkte å kjøre benchmark.

 

post-96570-0-86206100-1309563958_thumb.png

 

Synes ikke dette var noe å skryte av ift mange andre SSDer jeg har sett her inne. Noe jeg kanskje har gjort feil?

 

EDIT: TRIM er aktivert, men fortsatt ingen endring. Nyere firmware kanskje?

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Du vil også hente litt ved å installere de siste driverene til AMD( dvs AHCI driverene) I tillegg så benytter Corsair Force 3 (GT)/OCZ Vertex 3 (MI) av en sandforce 2xxx kontroller som komprimerer, dvs at resultater tatt med benchmark programmer som ikke kan komprimere testfila vil gi dårligere resultater enn hvis du kan komprimerbare data.

I tillegg så vil det å gjennomføre mange tester etter hverandre føre til at skriveytelsen går midlertidig ned. Dette vil rette seg opp så fort trim og GC for tid til å jobbe litt.

Endret av BAT
Lenke til kommentar

...

Synes ikke dette var noe å skryte av ift mange andre SSDer jeg har sett her inne. Noe jeg kanskje har gjort feil?

 

Hvis du synes dett er dårlig lurer jeg på hva du hadde sagt om en Force 3 :)

 

Tallene du får er som forventet, det er worst case da det er en test som bare viser den dårlige siden av SandForce.

 

En firmware vil ikke endre tallene av betydning, hvis du ønsker å se skrytetallene kjører du ATTO

Lenke til kommentar

Hvilken SSD er det som er anbefalt om dagen, tenker vel på ny OS disk? Har fortsatt min 80GB Intel X-25M Gen 2 disk som fungerer fint enda, men lurer litt på om jeg skulle kjøpt en til.

 

F.eks Intel SSD 510 serien, er denne fin? Ser det er SATA 3.0 hvordan funker det på hovedkort med SATA 2.0? Eller evt. 320 serie fra Intel? Eller noe annet merke kanskje?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Hvilken SSD er det som er anbefalt om dagen, tenker vel på ny OS disk? Har fortsatt min 80GB Intel X-25M Gen 2 disk som fungerer fint enda, men lurer litt på om jeg skulle kjøpt en til.

 

F.eks Intel SSD 510 serien, er denne fin? Ser det er SATA 3.0 hvordan funker det på hovedkort med SATA 2.0? Eller evt. 320 serie fra Intel? Eller noe annet merke kanskje?

 

 

Lener mer mot Intel 320 nå, om jeg ikke har lest helt feil, vil SSD med SATA 3.0 fungere på 2.0 men vil ikke få utnytta det helt, og etter hva jeg kan se her: http://www.anandtech.com/show/4244/intel-ssd-320-review så er det jo ikke den alt for store forskjellen mellom 320 og 510 serien, bortsett fra at 510 serien har høyere les og skriv hastighet, men jeg har vært meget fornøyd med min 80GB X-25M Gen 2 til nå, og 320 diskene er jo noen hakk bedre ser jeg, men hovedsaklig har jeg lyst på en SSD med litt mer plass, sitter derfor å titter på 320 på 160GB fra Intel.

 

Er det noen her som har en SSD fra 320 serien til Intel og kan si noe om den? Eller er det andre disker jeg får "mer" plass og ytelse for pengene?

 

 

Edit: Eller er det bare å kjøpe en av disse SATA 3.0 SSD diskene, for de vil jo funke på SATA 2.0 men vil bare ikke få topp ytelse, men derimot så har man en disk som funker utmerket det dagen man evt. oppgraderer til et hovedkort med SATA 3.0?

 

Edit2: Crucial m4, etterkommeren til C300 er det ikke? Ser ut til å være en fin SSD, er dette SSD'en å gå for om man skal ha SATA 3.0?

 

Edit3: Corsair Force GT kanskje? Hmm blei plutselig veldig vanskelig dette her :p

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...