Teodor1979 Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 (endret) Takker igjen for nyttig info Anvil Endret 27. juni 2011 av TXD1979 Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Hei folkens, noen som har noe mer info rundt Corsair Force GT120? Hvordan er den sammenlignet med første genrasjon Corsair Force 120? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Den yter ganske likt OCZ Vertex 3 Max IOPS. Lenke til kommentar
kankanari Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Hei, har kjøpt meg en Acer Aspire 5742G (GeForce GT540, Core i3-380M, 4GB, 500GB, DVD±RW) og en Intel® SSD 320 Series 80GB 2,5", 25nm. Planen var følgende, bytte ut Optisk med SSD og legge Windows og div Office programmer til SSD. Folk forteller meg nå det er vanskligere en antatt. Jeg trodde jeg bare kunne legge Windows på SSD før jeg slo den på å slette på den andre. Hva må jeg egentlig gjøre? MVH Kankanari Lenke til kommentar
BAT Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 (endret) Test av OCZ RevoDrive 3 x2 PCIe SSD. Kan leses her. Edit: Og her. Og her Og her Endret 29. juni 2011 av BAT Lenke til kommentar
Tri66er Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Hei igjen! Fikk igår min nye SSD(OCZ Vertex 3), støtte på et par problemer. Lagde en tråd om det, den finner dere her! Noen av dere som kanskje vet hva som er problemet? Takknemmlig om dere svarer i tråden jeg startet. Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Ser det er tilbud på Crucial m4 256GB denne uken på komplett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630676 Så typisk Kjøpte ein slik i forrige veke... Nokon som kan svare på spørsmålet mitt litt lenger opp i tråden? Takkar for alle tilbakemeldingar eg kan få Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Er det noe å hente på bytte av SSD (har Intel G2 80gb idag) så lenge jeg uansett 'kun' har SATA 3Gb/s? Eller er det kun så marginal forskjell at det er tullebruk av penger? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Mangler du ikke kapasitet sårt, så sparer du de pengene til du sitter med native 6G kontroller, eller bruker de på noe annet... Opplevd ytelse vil du ikke merke noe forskjell på sålenge kontrolleren forblir den samme... Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Ante meg, var bare så fristende å trykke kjøp på en Crusial M4 akkurat nå Takk for at du fikk meg ned på jorda. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Eneste fordelen er mer plass for mindre penger. Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Skal gå til innkjøp av min første SSD. Skal ha OS, Office-pakken og drivere hovedsaklig, altså systemdisk. På nåværende HDD tar det ca.90gb og tenkte da på en 120(8)gb SSD. Så først på OCZ Vertex3, men har skjønt den sliter med barnesykdommer av flere arter. Sitter nå å ser på følgende to SSD'er: - Corsair SSD Force Series™ 3, 120GB - Crucial m4 SSD 2,5" 128GB Har som sagt ingen erfaring med SSD, og trenger anbefalinger og råd Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Du vil bli meget fornøyd med begge, men personlig har jeg en forkjærlighet for Crucial, da jeg har god erfaring med c300... Vurder også intel 320 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Nå har Corsair i prinsippet den samme firmwaren som OCZ så det vil vel neppe bli uten problemer det heller. Men, om du skulle gå den veien, så kjøper du en Corsair Force GT 120GB , fin sak og raskere enn Force 3. Den har en god pris på Dustin akkurat nå. Ellers kan jeg bare anbefale m4 128GB, den er helt ypperlig og tilsynelatende uten problemer, har ikke merket noen, men det har jeg heller ikke merket på mine Vertex 3. (betyr at ikke alle sliter med disse problemene) Endret 29. juni 2011 av Anvil Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Mange takk for veldig gode svar. Er klart problemene ikke gjelder alle som du sier, så kan jo være "heldig". Utifra spesifikasjonene er det ikke mye forskjell mellom Corsair Force GT og Force 3, men kan jo hende det er mer merkbart. Ser dem ikke har den på lager dog, og skulle gjerne hatt den før helga. Så hastighetsmessig slik jeg har forstått det, så er ikke differansen stor på Force GT, Force 3, M4 og Vertex 3? Vedr. Intel 320 kan jeg ikke se å finne den i SATA 3.0/6.0gbps, dog har jeg en følelse av at den er rimelig høy i forhold til nevnte SSDer, eller tar jeg feil? På forhånd stor takk for svar og tilbakemeldinger Lenke til kommentar
jrs Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg har ett hovedkort som har fått noen år på nakken, det er Asus P5K, med Intel P35 Chipset og ICH9 South Bridge. Klarte nå ikke å stå i mot lengre, og har kjøpt en Intel 320 160GB SSD. Problemet er at Bios ikke støtter AHCI, noe jeg var klar over på forhånd, så det begrenser ytelsen en del. Har lagt med en skjermdump fra AS SSD, hvor jeg får en score på 195. Det er vel kanskje maks som jeg får ut av denne kontrolleren? Bruker Windows 7 driveren, da jeg ikke har funnet none andre som er kompatible. Finnes det andre? Det jeg også lurer på, er om TRIM krever AHCI? fsutil behavior query disabledeletenotify gir svaret: DisableDeleteNotify = 0 Det betyr vel at TRIM er enablet, og at jeg ikke trenger å schedulere Intel Toolbox for å manuelt "kjøre TRIM"? Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg har ett hovedkort som har fått noen år på nakken, det er Asus P5K, med Intel P35 Chipset og ICH9 South Bridge. Klarte nå ikke å stå i mot lengre, og har kjøpt en Intel 320 160GB SSD. Problemet er at Bios ikke støtter AHCI, noe jeg var klar over på forhånd, så det begrenser ytelsen en del. Hovedkortet ditt har AHCI. Sjekk: SATA configuration: Enhanched Configure SATA as [iDE] endres til [AHCI] Lenke til kommentar
jrs Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg har ett hovedkort som har fått noen år på nakken, det er Asus P5K, med Intel P35 Chipset og ICH9 South Bridge. Klarte nå ikke å stå i mot lengre, og har kjøpt en Intel 320 160GB SSD. Problemet er at Bios ikke støtter AHCI, noe jeg var klar over på forhånd, så det begrenser ytelsen en del. Hovedkortet ditt har AHCI. Sjekk: SATA configuration: Enhanched Configure SATA as [iDE] endres til [AHCI] Nope, kan nok ikke velge noe annet en IDE der, desverre. Dette var vist det billigste P35 kortet til asus, og da var AHCI en av tingene som de ikke støttet i denne Biosen. Betalte man noen kroner ekstra, så vil man fått ett kort man kunne enablet AHCI på. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 TRIM vil fungere uavhengig av om du har IDE eller AHCI/RAID mode i bios. (så lenge enheten er single) Det som er viktig er at du bruker en riktig driver, dvs standard driveren til W7 eller Intels drivere. (9.6 eller nyere er vel kravet) Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 installerte nylig intel storage manager 10.6.0.1002 og ifølge as ssd økte 4k ytelse ifra 25 til 26 på read og på skriv ifra 70 til 72.. ellers ganske likt. ellers noe som har sett noen benchmark\tester av corsair force gt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå