Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppdatert til siste firmware. Du finner denne her.

 

Release Date: 06/8/2011

Change Log:

Added margin to already-passing electromagnetic interference regulatory tests. Provides additional EMI margin for systems integrators.

Improved performance with Link Power Management. Resolves performance pauses and hesitations with certain host systems.

 

This is a recommended but not required firmware update.

If the end user is experiencing pauses or hesitations in systems with Link Power Management ("LPM") enabled, then this update is highly recommended.

Lenke til kommentar

Fikset det med:

 

Windows Registry Editor Version 5.00
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\iaStor\Parameters\Port1]
"LPM"=dword:00000000
"LPMDSTATE"=dword:00000000
"DIPM"=dword:00000000

 

Om jeg skal oppdatere til 0002 bør jeg fjerne LPM fixen da? Hvordan gjør jeg det? Uansett kommer ikke til å oppgradere til nyeste firmware med en gang.

Lenke til kommentar

Det er ikke sagt noe om at man må fjerne fixen, har ikke hørt at det er negativt.

 

Du bør oppgradere FW dersom du har disse symptomene, jo fortere jo bedre.

Hvis du har en egnet maskin (utenom den bærbare) er det gjort på noen få minutter.

(det funker sikkert på den bærbare også men er som regel enklere på en stasjonær)

Lenke til kommentar

Må en bruke en cd? Kan en ikke lage en bootbar usb pen? Ork å kjøpe cder for noe slikt.

henger den etter at du deaktiverte LPMn?

 

du kan jo sjekk reggen om den ser lik ut som den på bildet, er også veldig viktig at mappenavnet samsvarer med sata port nummeret

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Må en bruke en cd? Kan en ikke lage en bootbar usb pen? Ork å kjøpe cder for noe slikt.

henger den etter at du deaktiverte LPMn?

 

du kan jo sjekk reggen om den ser lik ut som den på bildet, er også veldig viktig at mappenavnet samsvarer med sata port nummeret

 

Nei forløbi virker det stabilt. Helt latterlig rask oppstart da laptoppen bruker veldig liten tid før den starter å laste windows.

Lenke til kommentar

Ok nå skjønner jeg ingenting.

 

Jeg har nå oppgradert firmwaren på min Crucial M4 128GB til 0002. Problemet nå er at Windows 7 ikke vil begynne å laste. Når jeg starter datamaskinen kommer det en asus logo og så bare sort skjerm.

 

Det som er enda merkeligere er at hvis jeg går inn i Bios og ut av bios starter datamaskinen opp. Har ingen problemer inne i windows 7. Jeg har også LPM fix.

 

Siden dette ikke skjedde før jeg installerte SSDen antar jeg at den forårsaker problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...