Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har akkurat installert Win7 x64 på min nye Agility 3 disk, men jeg får dårlige resultater i alle benchmarks jeg prøver.

Får ca 70mb/s skriv og 150mb/s les, og dette kan vel ikke være riktig?

Til sammenligning får F3 HDD'en min 130mb/s les og 130mb/s skriv...

 

Har installert Intel sin ACHI driver, og Agility 3 disken kjører firmware 2.06 (får ikke oppdatert)

Dette kjøres igjen på Intel 6Gbps porten på et Asus P8P67 Pro hovedkort (Batch 1)

 

Hva er galt mon tro?

Endret av Athey
Lenke til kommentar

Hvorfor bruker du dvalemodus med SSD? Det koster mye plass og du tjener ikke noe særlig tid på det.

 

BTW, http://storagetuning...ite-performance

 

 

Det kan du si, lurer på om hibernate slår min boottid, inkludert Afterburner som er satt til å starte med windows (?)..............

907585.jpeg

 

 

*snip*

 

Er det som det skal være?

 

 

Så langt derifra, det der så ut som SATA 150.....Ser Anandtech får 203/148 med Agility3, så da er du ikke langt unna, ukomprimerbare data på denne er ingen pen affære...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Agility 3 60GB sliter med ikke-komprimerbare data, resultatet du får er korrekt.

(har en slik selv, skal poste litt i helgen tenkte jeg)

 

Nå er data på OS partisjonen som oftest komprimerbare så i realiteten er det rimelig OK, til å være en 60GB.

Lenke til kommentar

Resultatene er som sagt worst-case og ytelsen øker med størrelse.

 

Vertex 3 er totalt sett et bedre alternativ hvis vi skal holde oss til OCZ benevnelsene,

Force 3 (standardutgaven) tilsvarer Agility 3 (begge bruker asynkron NAND) og Force GT vil tilsvare Vertex 3.

 

Nå er Vertex 3 60GB sluppet. Jeg har ikke sjekket hva de oppgir i ikke-komprimerbar ytelse på den men regner med at den yter dårligere enn de større enhetene og bedre enn Agility 3 i samme størrelse.

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker du dvalemodus med SSD? Det koster mye plass og du tjener ikke noe særlig tid på det.

 

BTW, http://storagetuning...ite-performance

 

 

Det kan du si, lurer på om hibernate slår min boottid, inkludert Afterburner som er satt til å starte med windows (?)..............

907585.jpeg

 

 

*snip*

 

Er det som det skal være?

 

 

Så langt derifra, det der så ut som SATA 150.....Ser Anandtech får 203/148 med Agility3, så da er du ikke langt unna, ukomprimerbare data på denne er ingen pen affære...

 

Boottid sa du?

 

 

Utweaket windows 7 med Intel 510 ssd til OS. Drivere er lagt inn også :)

 

Ganske bra boottid med alle servicene intakte etter en ren install og alle updates.

 

post-42975-0-72704500-1308429820_thumb.png

 

ud3 z68, 2600k@ 4.8ghz, GTX 580

 

 

 

 

Tipper Ourasi Booter for harde livet nå laugh.gif:p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jau, urørt win7 rett etter en install gir best resultater, derfra går det ofte feil vei dessverre... Min 5.7 sek er på en hinsides gammel install, dog veldig pent behandlet men vil aldri matche fresh install. Når drivere fra ATI/Nvidia og mange andre produsenter er inne, så går det straks treigere.. Det er nok ikke mange forundt å ha 5.7 sek boottid i en fullspekket gaming maskin med alle drivere inne fra produsentene.. Windows update drivere mekket av MS er de som er best å få lave tider med, ergo fresh install er best..

 

Som du ser under er du milesvis bak min tid, og den er tatt i forbifarten for noen uker siden, jeg booter da ikke unødig :tease:

post-72177-0-35549000-1308431084_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

5 tallet er rimelig imponerende og selv om jeg var nede på 7 tallet med mine gamle dingser så er jeg nok langt ovenfor det nå :). Uansett, livet med SSD er en drøm.

 

Nå vil jeg bare ha DDR3 iRAM så er jeg like entusiastisk igjen.

 

Kan godt betale 3500,- for et DDR3 iRAM PCIe 8x kort med BBU og plass til 64GB DDR3 minne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...