Megaoctane Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Hva slags dvalemodus? Jeg har slått av hibernation, så jeg vet ikke.. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 mange som også slier med dvaleodus med rst og sandy bridge, inkl meg.. så siden denne firmwaren fiker at den henger seg så tenkte jeg at den også fiksa dvalemodus Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Hvorfor bruker du dvalemodus med SSD? Det koster mye plass og du tjener ikke noe særlig tid på det. BTW, http://storagetuning.wordpress.com/2011/04/21/ssd-sustained-write-performance Endret 16. juni 2011 av GullLars Lenke til kommentar
Athey Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Har akkurat installert Win7 x64 på min nye Agility 3 disk, men jeg får dårlige resultater i alle benchmarks jeg prøver. Får ca 70mb/s skriv og 150mb/s les, og dette kan vel ikke være riktig? Til sammenligning får F3 HDD'en min 130mb/s les og 130mb/s skriv... Har installert Intel sin ACHI driver, og Agility 3 disken kjører firmware 2.06 (får ikke oppdatert) Dette kjøres igjen på Intel 6Gbps porten på et Asus P8P67 Pro hovedkort (Batch 1) Hva er galt mon tro? Endret 16. juni 2011 av Athey Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 Uvisst. Post screenshots Ikke kjør for mange runder benchmarks, SandForce er ikke så glad i det. Om du vil se om enheten holder hva du ble lovet kjør en runde med ATTO. Post gjerne resultatene for den her også. Lenke til kommentar
Athey Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Med AS SSD får jeg greie resultater på 4k, men som sagt 150/70 på sekvensiell les/skriv. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Da har du sikkert 60GB versjonen Post gjerne screenshot av AS SSD. Om du har testet WEI kan du godt si hva du får i score der også. Endret 16. juni 2011 av GullLars Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) Hvorfor bruker du dvalemodus med SSD? Det koster mye plass og du tjener ikke noe særlig tid på det. BTW, http://storagetuning...ite-performance Det kan du si, lurer på om hibernate slår min boottid, inkludert Afterburner som er satt til å starte med windows (?).............. *snip* Er det som det skal være? Så langt derifra, det der så ut som SATA 150.....Ser Anandtech får 203/148 med Agility3, så da er du ikke langt unna, ukomprimerbare data på denne er ingen pen affære... Endret 16. juni 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
Anv Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 Agility 3 60GB sliter med ikke-komprimerbare data, resultatet du får er korrekt. (har en slik selv, skal poste litt i helgen tenkte jeg) Nå er data på OS partisjonen som oftest komprimerbare så i realiteten er det rimelig OK, til å være en 60GB. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Jeg får faktisk bedre resultat enn det med min X25-V i AS SSD. Ikke sekvensielt men total score.Fikk vel 313 etter å ha lagt inn RST. Er det så viktig å kjøpe en disk av litt størrelse i disse nye seriene eller er dette litt spesielt for akkurat Agility 3? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Resultatene er som sagt worst-case og ytelsen øker med størrelse. Vertex 3 er totalt sett et bedre alternativ hvis vi skal holde oss til OCZ benevnelsene, Force 3 (standardutgaven) tilsvarer Agility 3 (begge bruker asynkron NAND) og Force GT vil tilsvare Vertex 3. Nå er Vertex 3 60GB sluppet. Jeg har ikke sjekket hva de oppgir i ikke-komprimerbar ytelse på den men regner med at den yter dårligere enn de større enhetene og bedre enn Agility 3 i samme størrelse. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg har en corsair force 3 ssd jeg må sende tilbake. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte en billigere en, kanskje 60 gb. Hva er den billigste og beste SSDen på 60 gb+? Har sett litt på Crucial M4, er denne noe tess i forhold til Force 3? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 M4 skal være god den. De er gjevne på ukomprimerbare/lite komprimerbare data, mens SF-22xx har en fordel på betydelig komprimerbare data. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Hvorfor bruker du dvalemodus med SSD? Det koster mye plass og du tjener ikke noe særlig tid på det. BTW, http://storagetuning...ite-performance Det kan du si, lurer på om hibernate slår min boottid, inkludert Afterburner som er satt til å starte med windows (?).............. *snip* Er det som det skal være? Så langt derifra, det der så ut som SATA 150.....Ser Anandtech får 203/148 med Agility3, så da er du ikke langt unna, ukomprimerbare data på denne er ingen pen affære... Boottid sa du? Utweaket windows 7 med Intel 510 ssd til OS. Drivere er lagt inn også Ganske bra boottid med alle servicene intakte etter en ren install og alle updates. ud3 z68, 2600k@ 4.8ghz, GTX 580 Tipper Ourasi Booter for harde livet nå Endret 18. juni 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Jau, urørt win7 rett etter en install gir best resultater, derfra går det ofte feil vei dessverre... Min 5.7 sek er på en hinsides gammel install, dog veldig pent behandlet men vil aldri matche fresh install. Når drivere fra ATI/Nvidia og mange andre produsenter er inne, så går det straks treigere.. Det er nok ikke mange forundt å ha 5.7 sek boottid i en fullspekket gaming maskin med alle drivere inne fra produsentene.. Windows update drivere mekket av MS er de som er best å få lave tider med, ergo fresh install er best.. Som du ser under er du milesvis bak min tid, og den er tatt i forbifarten for noen uker siden, jeg booter da ikke unødig Endret 18. juni 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Godt jeg bare kjører med enkel ssd og ikkje raid Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Jeg har noen 5 sekundere med singel selv jeg, er nok drivere og annet windows skit som er bremsekloss mer enn SSD'er, men man skal ikke grine av 5 tallet dah, det er andre som har det værre Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) 5 tallet er rimelig imponerende og selv om jeg var nede på 7 tallet med mine gamle dingser så er jeg nok langt ovenfor det nå . Uansett, livet med SSD er en drøm. Nå vil jeg bare ha DDR3 iRAM så er jeg like entusiastisk igjen. Kan godt betale 3500,- for et DDR3 iRAM PCIe 8x kort med BBU og plass til 64GB DDR3 minne. Endret 18. juni 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå