Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter her og klarer ikke finne ut hvilken SSD som sitter i samsungs nyeste kreasjon innen bærbare datamaskiner, nærmere bestemt denne modellen. Er det noen som vet hvilken disk og kontroller som er i bruk her?

Øivind

Ifølge Notebookcheck heter den MZMPA128HMFU. Og ifølge HDD-siden har den mSATA-grensesnitt, altså mini-PCIe (tilsvarende Intel 310).

Men det dukket ikke opp så mange treff når jeg søkte på SSDen på Google. Men nå har du i hvert fall noe å gå etter.

Da skal jeg se om ikke jeg får kjørt en kjapp AS SSD test på den i morgen, så kan jo resultatet kanskje vise til hvilken disk som er i bruk evt. Evt på mandag hvis jeg ikke orker jobb i morra :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har Dell Vostro 3350, og vet om HDD er lett å komme til og skifte? Vil en standard Intel 320series 160GB passe i denne?

Grunnen til at jeg spør er at på Dell vostro 3450 må man demontere nesten hele maskinen for å komme til HDD.

Hadde vært kjempe hyggelig om noen visste dette, og kunne dele informasjonen:)

Lenke til kommentar

Kort og godt spørsmål til dere ssd-kyndige forumtroll :)

Vertex 3 eller Crucial m4 til min nye gamingrigg med 6GBit/s støtte?

Evt. andre?

Ute etter rå ytelse.

Endret av Jakma
Lenke til kommentar

Kort og godt spørsmål til dere ssd-kyndige forumtroll :)

Vertex 3 eller Crucial m4 til min nye gamingrigg med 6GB/s støtte?

Evt. andre?

Ute etter rå ytelse.

Kan vel også ta med Corsair 3 i vurderingen. Det er jo en helt ny disk med høy IOPS på papiret hvertfall. Har ikke sett noen tester enda.

Lenke til kommentar

Kan vel også ta med Corsair 3 i vurderingen. Det er jo en helt ny disk med høy IOPS på papiret hvertfall. Har ikke sett noen tester enda.

Corsair har seriene Force Series 3 og Performance 3, begge fantastiske SSDer til hvert sitt bruk.

Lenke til kommentar

Heisann. Jeg skrev dette innlegget på "Hjelp til kjøp og salg av PC":

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1344867

Jeg hadde vurdert å oppgradere maskinen min, grunnet at jeg ikke var fornøyd med ytelsen. Noen mente at det kunne være harddisken(e) jeg bruker til spilling som er problemet. Jeg kjører to "Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB" i RAID, og jeg forsto det som at disse da har mistet støtte for TRIM, noe som kan gjøre at SSD'ene går treigere over tid. Det ble foreslått at jeg spurte i denne tråden om hvordan jeg kan kjøre en test på harddiskene mine og tyde de oppnådde resultatene.

Så om dere kan forklare meg dette (i enkle ordelag, er dere greie), så hadde jeg blitt veldig takknemlig.

Lenke til kommentar

Happ.

Da har jeg fått alt stasjet til nytt oppsett på arbeidsstasjonen.

1x OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB

1x Intel 510 120GB

4x WD RE4 2TB disker (skal stå i raid 1+0

1x Areca 1880IX-12 m/4GB Cache og batteri unit

Planen er å sette opp dette i dag forhåpentligvis.

Jeg har et spørsmål: det ser ikke ut som Areca kontrolleren/driverene støtter TRIM ... kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål: det ser ikke ut som Areca kontrolleren/driverene støtter TRIM ... kan noen bekrefte/avkrefte dette?

Dette vet vel egentlig svaret på tenker jeg :yes:

Ingen raidkontrollere har trimstøtte enda. De har bare sagt at det kommer kanskje en gang, og det har de (lsi,areca og adaptec) sagt i flere år laugh.gif

Lenke til kommentar

sikkert svar på spørsmåle mitt på en av de 569 sidene, men spør fordet.

Hvor får jeg tak i stottsa jeg skal putte inn i cd rom for å montere ssd i en bærbar? og hvordan vet jeg hvilken størlse jeg skal ha?

MVH

Kankanari ;D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...