branick Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Hei.Jeg sitter her og klarer ikke finne ut hvilken SSD som sitter i samsungs nyeste kreasjon innen bærbare datamaskiner, nærmere bestemt denne modellen. Er det noen som vet hvilken disk og kontroller som er i bruk her? Øivind Ifølge Notebookcheck heter den MZMPA128HMFU. Og ifølge HDD-siden har den mSATA-grensesnitt, altså mini-PCIe (tilsvarende Intel 310). Men det dukket ikke opp så mange treff når jeg søkte på SSDen på Google. Men nå har du i hvert fall noe å gå etter. Da skal jeg se om ikke jeg får kjørt en kjapp AS SSD test på den i morgen, så kan jo resultatet kanskje vise til hvilken disk som er i bruk evt. Evt på mandag hvis jeg ikke orker jobb i morra Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Etter mye om og men fant eg ut løsningen på at min nye Crucial M4 frøs etter oppstart. Eg avinstallerte intel rapid storage technology. Så vis andre skulle ha samme problemet så er iallfall den plassen å begynne på. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Noen som har Dell Vostro 3350, og vet om HDD er lett å komme til og skifte? Vil en standard Intel 320series 160GB passe i denne? Grunnen til at jeg spør er at på Dell vostro 3450 må man demontere nesten hele maskinen for å komme til HDD. Hadde vært kjempe hyggelig om noen visste dette, og kunne dele informasjonen:) Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Noen som har erfaring med Corsair Force F115? Lenke til kommentar
Jakma Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 (endret) Kort og godt spørsmål til dere ssd-kyndige forumtroll Vertex 3 eller Crucial m4 til min nye gamingrigg med 6GBit/s støtte? Evt. andre? Ute etter rå ytelse. Endret 16. mai 2011 av Jakma Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Kort og godt spørsmål til dere ssd-kyndige forumtroll Vertex 3 eller Crucial m4 til min nye gamingrigg med 6GB/s støtte? Evt. andre? Ute etter rå ytelse. Kan vel også ta med Corsair 3 i vurderingen. Det er jo en helt ny disk med høy IOPS på papiret hvertfall. Har ikke sett noen tester enda. Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Kan vel også ta med Corsair 3 i vurderingen. Det er jo en helt ny disk med høy IOPS på papiret hvertfall. Har ikke sett noen tester enda. Corsair har seriene Force Series 3 og Performance 3, begge fantastiske SSDer til hvert sitt bruk. Lenke til kommentar
St1gar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Heisann. Jeg skrev dette innlegget på "Hjelp til kjøp og salg av PC": https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1344867 Jeg hadde vurdert å oppgradere maskinen min, grunnet at jeg ikke var fornøyd med ytelsen. Noen mente at det kunne være harddisken(e) jeg bruker til spilling som er problemet. Jeg kjører to "Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB" i RAID, og jeg forsto det som at disse da har mistet støtte for TRIM, noe som kan gjøre at SSD'ene går treigere over tid. Det ble foreslått at jeg spurte i denne tråden om hvordan jeg kan kjøre en test på harddiskene mine og tyde de oppnådde resultatene. Så om dere kan forklare meg dette (i enkle ordelag, er dere greie), så hadde jeg blitt veldig takknemlig. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 C300 er kjent for å holde seg godt selv uten trim. Last ned asssd, kjør en test, og last opp screenshot her. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Vi prøver igjen. Tredje gang jeg skriver noe her uten å få svar. Har noen erfaring med C300? Har hørt at den har store problemer med "hakking" og "lugging". Stemmer det? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Dette skal visstnok være fikset i siste versjon av firmware (Ver. 0007): Release Date: 04/26/2011 Change Log: Improved product reliability. Resolved performance anomaly which resulted in brief, intermittent pause in drive response time for some users. Se også http://www.crucial.com/support/firmware.aspx# Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 (endret) Happ. Da har jeg fått alt stasjet til nytt oppsett på arbeidsstasjonen. 1x OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB 1x Intel 510 120GB 4x WD RE4 2TB disker (skal stå i raid 1+0 1x Areca 1880IX-12 m/4GB Cache og batteri unit Planen er å sette opp dette i dag forhåpentligvis. Jeg har et spørsmål: det ser ikke ut som Areca kontrolleren/driverene støtter TRIM ... kan noen bekrefte/avkrefte dette? Endret 20. mai 2011 av JKJK Lenke til kommentar
Mantaturbo Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Glad nyhet til alle eiere av intel 320 ssd utvidet garanti 5 år link : http://www.hardwarecanucks.com/news/storage-news/intel-announces-retroactive-warranty-increase-for-all-320-series-ssds/ Lenke til kommentar
St1gar Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Har noen erfaring med C300? Har hørt at den har store problemer med "hakking" og "lugging". Stemmer det? Jeg har ikke hatt noen problemer med akkurat det, i hvert fall. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg har et spørsmål: det ser ikke ut som Areca kontrolleren/driverene støtter TRIM ... kan noen bekrefte/avkrefte dette? Dette vet vel egentlig svaret på tenker jeg Ingen raidkontrollere har trimstøtte enda. De har bare sagt at det kommer kanskje en gang, og det har de (lsi,areca og adaptec) sagt i flere år Lenke til kommentar
kankanari Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 sikkert svar på spørsmåle mitt på en av de 569 sidene, men spør fordet. Hvor får jeg tak i stottsa jeg skal putte inn i cd rom for å montere ssd i en bærbar? og hvordan vet jeg hvilken størlse jeg skal ha? MVH Kankanari ;D Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 @kankanari http://www.newmodeus.com/ er populær, ikke de billigste dog, men de er greie med 200kr grensa. Finnes diverse leverandører som opererer på ebay også. Lenke til kommentar
kankanari Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 @kankanari http://www.newmodeus.com/ er populær, ikke de billigste dog, men de er greie med 200kr grensa. Finnes diverse leverandører som opererer på ebay også. Takk det hjalp meg kjempe mye ;D Lenke til kommentar
BAT Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Ny post på Corsair blogg med bilder og forklaringer hvordan de har testet Corsair Force 3 240GB med ATTO og iometer, Link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå