Anv Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Regner med det er Intel du har og da gir raid-mode deg ahci indirekte. (det er mao ingen grunn til å velge ahci, raid mode gir deg flere muligheter) Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Enten resizer du gjeldene HDD partisjon til samme størrelse som SSD og bruker de appsa du allerede har, eller så skaffer du deg True Image Home o.l. som fixer den jobben selv--- Installerte windows på nytt, ble bare klur av det der image opplegget. Nå funker alt prima iallefall :-) Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Har somsagt installert med en Ocz Vertex 2 180 GB sata2, så lurer jeg på, dere som har (mye) mer peiling på dette en meg, er dette OK benchmarks? Win7 64 bits, specs står i signatur. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Jeg har akkurat reformatert og bruker nå SSD'en til OS, og jeg må si jeg er mektig imponert over hvor mye forskjell det er. Jeg brukte også ca 15 minutter på å innstallere nytt OS ned fra over 3 timer fra før av t.t. Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Noen med cruicial M4 som opplever at pcen fryser i ca 30-60 sekunder rett etter oppstart? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Noen med cruicial M4 som opplever at pcen fryser i ca 30-60 sekunder rett etter oppstart? Jeg har 2 stk og ikkje merket noe til det. Kjører en på ich10 nå og en på marvell 6gbit på p55 (crap) Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Har den i laptop eg. Prøve både med image og reinstallingen men det var det sammme resultat på begge to. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Hei. Er på utkikk etter en god SSD disk til min mid 2009 Macbook Pro. Maskinen tar 2,5" SATA - disker og har en 1,5 Gbs SATA- tilkobling. Trenger 120 Gb lagringsplass. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Intel 320 120gb er et bra alternativ da Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Har den i laptop eg. Prøve både med image og reinstallingen men det var det sammme resultat på begge to. Prøv å deaktivere alle strømsparingsfunksjoner og se om det hjelper. Om det hjelper kan du aktive en og en strømsparingsfunksjon til du finner ut hvilken det er. Når du sier du har bærbar er det strømsparingsfunksjoner som er den mest åpenbare synderen, ved siden av bloatware, men bloatware skal ikke gi frys. Sjekk også at writecache ikke er deaktivert. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg har en HighPoint RocketRaid 2300 og vurderer å sette opp 4 stk SSD i RAID 0 på den. Jeg starter med å kjøpe 2 stk også 2 stk senere(Så de store utgiftene blir litt fordelt) Jeg skal ha SSD på ca. 60GB og ca. 800,- Hvilken SSD disken er den beste i den prisklassen? Og vil RocketRaid 2300 klare ytelsen til 4 stk SSD'er? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Med PCIe x1 maxer du denne kontrolleren med 2 vanilla SSD'er på 60gb, og kan aldri tenke meg denne engang kommer i nærheten av ICH/AMD-SB på IOPS.. Bortkastet med andre ord å sette SSD'er på denne altså.... Du skal ha heftig skrøpelig onboard kontroller for å ikke legge denne i støvet.. Av 60gb modellene setter jeg C300/M4 som de fornuftigste valgene, disse får ekstra fart den dagen du får deg SATA 6G også, koster rundt 890.-... Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Så da burde jeg heller sette lagrinsdiskene på RocketRaid'en og 2 stk C300/M4 SSD på onboard 6gbit/s kontrolleren? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Det er vel Marvell 9128 på ditt hovedkort, da er du best tjent med å bruke ICH 3G, 9128 er lite egnet til Raid da den har for liten båndbredde og flere produsenter anbefaler ikke raid på denne.. Så du er egentlig best tjent med 1 større SSD enn to mindre pga. TRIM, selv om raid på ICH sparker godt fra seg. 2xC300 64gb er heldigvis utstyrt med god GC, og holder ytelsen godt om du likevel går den veien.. Den eneste onboard Marvell kontrolleren som kan sies å være bra og helt på høyde med ICH 3G/6G for raid0 (eller kanskje litt bedre til og med) er 9182, men den er ikke så utbredt enda. Den er på G1 X58 kortene til Gigabyte blant annet... Endret 4. mai 2011 av Ourasi 1 Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg har en HighPoint RocketRaid 2300 og vurderer å sette opp 4 stk SSD i RAID 0 på den. Jeg skal ha SSD på ca. 60GB og ca. 800,- Hvilken SSD disken er den beste i den prisklassen? Og vil RocketRaid 2300 klare ytelsen til 4 stk SSD'er? Rocket Raid 2300 er et PCIe 1x Gen1 kort og har ikke nok båndbredde til å utnytte SSD'ene du planlegger å kjøpe. the actual bandwidth for a PCIe 1X link is (625 x 0.8) = 500MB/s Rocket Raid 2310 hadde nok vært et bedre valg da dette kortet har PCIe x4 Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg har en HighPoint RocketRaid 2300 og vurderer å sette opp 4 stk SSD i RAID 0 på den. Jeg skal ha SSD på ca. 60GB og ca. 800,- Hvilken SSD disken er den beste i den prisklassen? Og vil RocketRaid 2300 klare ytelsen til 4 stk SSD'er? Rocket Raid 2300 er et PCIe 1x Gen1 kort og har ikke nok båndbredde til å utnytte SSD'ene du planlegger å kjøpe. the actual bandwidth for a PCIe 1X link is (625 x 0.8) = 500MB/s Rocket Raid 2310 hadde nok vært et bedre valg da dette kortet har PCIe x4 Setter jeg bare 2 stk C300 i RocketRaid 2300, vil den begrense ytelsen da? Planene var å kjøre lagringsdiskene på hovedkortet og OS disken(e) på en RAID kontroller. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Hvorfor ikke motsatt. Man skal opp i høyere prisklasse for kontrollerkort før dem danker ut onboard sata porter. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Hvorfor ikke motsatt. Man skal opp i høyere prisklasse for kontrollerkort før dem danker ut onboard sata porter. SKal ikke ha lagrinsdiskene i RAID, men hvis det går ann å koble lagringsdiskene i RAID kontrolleren og ikke bruke RAID så kan jeg jo det EDIT: Ja, er en en komplett n00b på dette område og trenger å få alt inn med teskje Endret 4. mai 2011 av Durochris Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 FW 0007 er klar for C300 Hvordan er erfaringene? Kjøre på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå