Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OCZ har lagt ut ett PDF dokument om Vertex 3 Max Iops LINK

Økt IOPS 15k, men det er kun 120gb versjonen som er beskrevet. To be announced på de andre...

³ Small file I/O performance is measured using Iometer 2008, Queue Depth 32, 4KB Aligned

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Lurer på om jeg skal droppe 3D-kitet fra Nvidia som jeg egentlig kjøper bare for å prøve med min nye 120 Hz skjerm (aldri testet, men er vel få spill som egentlig har ordentlig 3D-compatibility?), og heller legge de ekstra pengene i en større SSD? Hører litt rykter om at OCZ Vertex 3 120GB yter en del dårligere enn OCZ Vertex 3 240GB. Noen formeninger om dette? :p

Lenke til kommentar

OCZ har lagt ut ett PDF dokument om Vertex 3 Max Iops LINK

Økt IOPS 15k, men det er kun 120gb versjonen som er beskrevet. To be announced på de andre...

³ Small file I/O performance is measured using Iometer 2008, Queue Depth 32, 4KB Aligned

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Leste faktisk den reviewen for litt siden, og det virker som at han sliter å anbefale den i konklusjonen. Virker som han heller ville ha gått opp på en 240GB versjon. Jeg tror faktisk jeg blir å gå for en litt rimeligere HDD og Corsair Vengeance RAM istedenfor Corsair Dominator GT RAM. Da må jeg bare ut med omtrent 900kr ekstra for 240GB versjonen over 120GB versjonen. :)

Endret av Espen3
Lenke til kommentar

Jeg så det var lagt ut på OCZ for en stund siden, vet ikke helt hva jeg skal si.

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke bare selger 1 utgave, det er bare teoretiske begrensninger i iops, ingenting av disse opplysningene tyder på at det vil ha noen praktisk betydning. (bortsett fra i benchmarks)

Jeg har kjøpt av den normale utgaven og det er ingenting normalt med den :)

(kommer med noen benchmarks i benchmarktråden om ikke så lenge)

Lenke til kommentar

FW 0007 er klar for C300

Link til firmwarenedlasting

Release Date: 04/26/2011

Change Log:

Improved product reliability.

Resolved performance anomaly which resulted in brief, intermittent pause in drive response time for some users.

Note: This is firmware from Revision 0006 to Revision 0007. It will not work for updating between any other versions. If your drive has Revision 0001 firmware, then you MUST first perform the intermediate step of updating to Revision 0002. If your drive has Revision 0002 firmware, then you MUST first perform the intermediate step of updating to Revision 0006.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Jeg så det var lagt ut på OCZ for en stund siden, vet ikke helt hva jeg skal si.

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke bare selger 1 utgave, det er bare teoretiske begrensninger i iops, ingenting av disse opplysningene tyder på at det vil ha noen praktisk betydning. (bortsett fra i benchmarks)

Jeg har kjøpt av den normale utgaven og det er ingenting normalt med den :)

(kommer med noen benchmarks i benchmarktråden om ikke så lenge)

4KB random read QD 1 incompressible 14MB/s vs 19MB/s kan kanskje ha et utslag?

Peak IOPS tall vil ikke utgjøre noen praktisk forskjell for de aller fleste nei :)

Lenke til kommentar

QD1 (eller lav QD) er selvsagt relevant, uansett ser det ikke ut som det gir noen større utslag på de tester som har vært gjort hittil.

Det virker som 120GB MAXIO er det de burde ha levert som standard, ytelsen er mere lik 240GB og det er jo slik det burde være.

Vi får se når det dukker opp en test av MAXIO utgaven, det hjelper lite å gjette da spesifikasjoner er ofte villedende.

Lenke til kommentar

Jeg ser at DustinHome har Vertex 3 120GB og 240GB Max IOPS versjonene i sortimentet nå. Er vel ingen vits å bestille en av de "gamle" versjonene vs Max IOPS versjonene når de koster det samme (faktisk koster Max IOPS litt mindre)?

Endret av Espen3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...