johome Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 "BOOTMGR mangler" ved installasjon av Intel 310 SSD i laptop. Booter med gammel hdd. Har klonet gammel hdd med Intel software. Gammel hdd hadde hele 5 partisjoner, disse ble med over til SSDen. Win 7 ligg på E, og Vista på C. Har ingen Win7-cd som booter. Forslag til løsning? Prøv å kjøre en "Repair" Men da må du vel ha en W7 DVD Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Intel 320 120gb på et Asus p6t deluxe v2 hovedkort. Godkjent? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Ja chris, det ser greit ut. Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Til brg. Vi har samme ssd her er min test. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 kirjogra, kjør en AS SSD også om du gidder. I fremtiden anbefales det å kjøre AS SSD over CDM på SSDer, da CDM vil gi mye mer writes. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Man bør ligge unna CDM på SF baserte SSDer. Hvis man skal sammenligne med CDM må man uansett se på samme testlengde, dsv man kan ikke sammenligne en som er kjørt med 100MB med en som er kjørt med 1000MB. Lenke til kommentar
KFS86 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Nå har jeg fått inn en Vertex 3 240GB i maskinen. Den føles mer "snappy" enn med Intel X25-E foreløpig. Gidder antakelig ikke kjøre noen benchmarks på den for det er kun opplevelsen av maskinen i det daglige som betyr noe for meg. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Da mangler det bare at brg oppdaterer til FW 1.32 så er tallene sammenlignbare. (1.32 økte ytelsen en smule) edit: @Junkfood junkie Det er ikke noe poeng å drive med benchmarks når du først har installert. Husk at det er en tidlig firmware og det kreves nok noen til før ting er som de skal være, ellers er 240en fin. Jeg har ikke tatt min i bruk til noe praktisk enda, den trenger litt mere testing/innkjøring før jeg stoler helt på den. Endret 13. april 2011 av Anvil Lenke til kommentar
KFS86 Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Da mangler det bare at brg oppdaterer til FW 1.32 så er tallene sammenlignbare. (1.32 økte ytelsen en smule) edit: @Junkfood junkie Det er ikke noe poeng å drive med benchmarks når du først har installert. Husk at det er en tidlig firmware og det kreves nok noen til før ting er som de skal være, ellers er 240en fin. Jeg har ikke tatt min i bruk til noe praktisk enda, den trenger litt mere testing/innkjøring før jeg stoler helt på den. Ok Jeg føler ikke at min Windowsinstallasjon er spesielt "mission critical" så om noe skulle gå i dass er det ikke så farlig. Alle viktige filer ligger på andre disker. Lenke til kommentar
brg Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Da mangler det bare at brg oppdaterer til FW 1.32 så er tallene sammenlignbare. (1.32 økte ytelsen en smule) edit: @Junkfood junkie Det er ikke noe poeng å drive med benchmarks når du først har installert. Husk at det er en tidlig firmware og det kreves nok noen til før ting er som de skal være, ellers er 240en fin. Jeg har ikke tatt min i bruk til noe praktisk enda, den trenger litt mere testing/innkjøring før jeg stoler helt på den. Ah, flere tips:-). Ser at en ikke kan oppdatere FW direkte på systemdisk, så det får vente. Takk for all hjelp, det har vært lærerikt. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Du kan kjøre oppdatering av OS disk nå med denne versjonen av Toolbox. (2.35) Backup bør man ta uansett... @Junkfood Junkie Det er nok ikke mye å frykte men det er nå en tidlig utgave Endret 13. april 2011 av Anvil 1 Lenke til kommentar
IBTB Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Ok, da prøver jeg en slik. Takk for svar Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Kan man øke ytelsen i et raid0(c300) oppsett med å øke minnemengde.. La oss si fra 4 til 8 Gb? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Du øker nok ikke i ytelse på raidet men du vil få mere cache som i praksis gir en ytelsesøkning. (krever da selvsagt x64 for å kunne utnytte 8GB minne) Hvor mye du vil merke det er avhengig av hvordan du bruker maskinen. (kan gi deg alt fra 0 til en godt merkbar økning) Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 13. april 2011 Forfatter Del Skrevet 13. april 2011 Nå har jeg fått inn en Vertex 3 240GB i maskinen. Den føles mer "snappy" enn med Intel X25-E foreløpig. Gidder antakelig ikke kjøre noen benchmarks på den for det er kun opplevelsen av maskinen i det daglige som betyr noe for meg. Om du ikke har kontrollert ytelsen på den ferdige installasjonen ville jeg gjort følgende: Èn runde AS SSD for å se at AHCI og drivere er på plass, og at ytelsen ligger i riktig område. To runder ATTO med QD 4 og 10 for å sjekke at du får full sekvensiell ytelse (4 for å kunne sammenligne med tester på nett). Kjøre WEI test og "winsat" i CMD til slutt for å se at alt ser bra ut der og. Disse testene gjort dette antallet ganger vil ikke true ytelsen til SSDen, og kunne vise deg fort om det er noen ting som er oversett. Del gjerne screenshots med oss så vi kan kontrollere at du ikke har oversett noe, og kose oss med de fine tallene Lenke til kommentar
brg Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Du kan kjøre oppdatering av OS disk nå med denne versjonen av Toolbox. (2.35) Backup bør man ta uansett... @Junkfood Junkie Det er nok ikke mye å frykte men det er nå en tidlig utgave Tusen takk for tipset, done. Konklusjon: AS SSD omentrent samme eller litt lavere resultat enn før oppdateringen( totalscore gikk ned fra 422 til 417). ATTO 100% likt resultat. Forskjellen mot @kirjogra er at jeg får noe bedre write ytelse men dårligere på read. Antar at hovedkortet spiller litt inn på resultatet, så jeg får vel si meg fornøyd. Endret 13. april 2011 av brg Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Du øker nok ikke i ytelse på raidet men du vil få mere cache som i praksis gir en ytelsesøkning. (krever da selvsagt x64 for å kunne utnytte 8GB minne) Hvor mye du vil merke det er avhengig av hvordan du bruker maskinen. (kan gi deg alt fra 0 til en godt merkbar økning) Da må det kjøpes inn mer ram for testing Lenke til kommentar
KFS86 Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Nå har jeg fått inn en Vertex 3 240GB i maskinen. Den føles mer "snappy" enn med Intel X25-E foreløpig. Gidder antakelig ikke kjøre noen benchmarks på den for det er kun opplevelsen av maskinen i det daglige som betyr noe for meg. Om du ikke har kontrollert ytelsen på den ferdige installasjonen ville jeg gjort følgende: Èn runde AS SSD for å se at AHCI og drivere er på plass, og at ytelsen ligger i riktig område. To runder ATTO med QD 4 og 10 for å sjekke at du får full sekvensiell ytelse (4 for å kunne sammenligne med tester på nett). Kjøre WEI test og "winsat" i CMD til slutt for å se at alt ser bra ut der og. Disse testene gjort dette antallet ganger vil ikke true ytelsen til SSDen, og kunne vise deg fort om det er noen ting som er oversett. Del gjerne screenshots med oss så vi kan kontrollere at du ikke har oversett noe, og kose oss med de fine tallene Som du sikkert skjønner er ikke dette noe P67, men heller ICH10 på et P45 hovedkort fra ~2008 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Ytelsen du har der er helt OK til å være på ICH10R. Her er min på P67 men på en 3Gb/s port (litt redusert ytelse etter mye testing) og til høyre på en 6Gb/s port. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå