Re-Offender Skrevet 9. april 2011 Del Skrevet 9. april 2011 (endret) Vet flere har vært bekymret over om Vertex 3 240GB kom til å yte like godt som den pre-release disken som var testet i februar, det er jo som kjent ganske stor forskjell i ytelse mellom forskjellige NAND brikker uavhengig av kontrolleren. Ser ikke ut som om det er grunn til noen bekymring lengre etter denne twitter meldinga på anandtech Just got a retail 256GB Vertex 3 in. Initial performance looks to be on-par with the pre-production numbers: http://bit.ly/eOp7ZP Endret 9. april 2011 av ArcticOC Lenke til kommentar
Anv Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Ytelsesmessig fungerer 240en bare fint den. Det er tidlig i syklusen så vi må nok regne med en del fw oppdateringer. (har allerede hatt noen opplevelser jeg kunne vært foruten, lot seg løse med HDDerase) Lenke til kommentar
BadKarma Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 Hei. Jeg har nettopp satt sammen en PC fra scratch for første gang. Har lagt OS på en 120gb ssd. Og jeg har også en 1tb harddisk. Når jeg nå skal laste ned andre ting som er ment for 1tb harddisken, så havner det på SSD`n.Åssen fikser jeg dette? Er litt noob når det kommer til akkurat dette. SSD. C:OK(Oppstart,Sidevekslingsfi,Krasjdump,Primærstation)Den reserverte delen av sys.100MB ligger på SSD 1tb Harddisk. D:OK(Primærstation) Håper dette er ok info. Sabotage*BK* Du må sette destinasjonen til 1tb disken. Default står til C: disken din, så du må gå inn og forandre på hvor du ønsker hva det er du laster ned til å ligge. Håkon Takker for svar. Sabotage*BK* De fleste programmer gir deg muligheten for "egendefinert installasjon / avansert installasjon" eller lignende ord, der kan du endre filbanen. Om du f.eks har som standard til: C:\programfiler så lager du bare en "programfiler" mappe på 1tb disken, så trenger du bare bytte ut "C" med den stasjonen 1tb'en står i. ellers så kan en gå inn i registeret og endre standard filbane, men det er litt mer tungvindt. Takker for svar.... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. april 2011 Del Skrevet 10. april 2011 LSI WarpDrive SLP-300 300GB PCI Express SSD Review http://www.legitreviews.com/article/1535/1/ Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hei! Jeg har et lite spørsmål.. kikket igjennom førsteposten, men det er en liten ting jeg lurer på: Hvilke filer, bortsett fra OS og installert programvare tjener/bør ligge på en SSD-disk!? Jeg har planer om å anskaffe en bærbar med en SSD-disk som OS-et skal ligge på.. jeg står mellom 80GB og 160GB. 80GB er litt for stort til BARE OS og programmer (spill ekslusivt), men for liten til å partisjonere i to (jeg har som regel alltid bare OS+programmer på C). 160GB fungerer fint å partisjonere i to (til slik jeg vanligvis styrer med oppsettet), men den er jo nesten tusenlappen dyrere.. Så, hvilke andre filer enn OS og programvare har godt av å ligge på en SSD disk, (alle sikkert, men) som rettferdiggjør og gjør det lurt i å legge litt ekstra i for en 160GB-er Tusen takk! Lenke til kommentar
BAT Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Det spørs jo litt hvor mye andre ting du behøver å ha liggende på din bærbare til en hver tid. Jeg har en Intel X25-M g2 160GB i min bæbare og har ca 25 GB med os og programmer. Resten er musikk, film, bilder og dokumenter. For meg er det akkurat en passe størrelse. Strengt tatt kunne jeg klart meg med en på 80GB og hatt med meg en minnepinne på 32/64 GB med div ting for å spare penger men det slipper jeg å tenke på nå. Du har 2 valg til. Intel 320 serien har mange størrelser. 40, 80, 120, 160, 300 og 600GB. Du kan jo gå for 120GB hvis 160GB er for dyr. Eller så kan du kjøpe en pc og ta ut DVD drevet og bytte ut dette med et HDD caddy hvor du setter en stor HDD (opp til 1 TB) og så har du SSD i den vanlige HDD slotten. Disse kan du blant annet finne her. Lenke til kommentar
genser Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg tenker på en ny stasjonær til sommeren, og Vertex 3 virker som et fantastisk valg med en fin kombinasjon av pris og ytelse. Regner med at det blir en 120GB som nå ligger i overkant av 2 lapper. Jeg ser at Vertex 2 også kom i 3,5", men ser ikke noe tilsvarende for Vertex 3. Kommer det? Og hvis ja, har det noen fordeler i form av pris, ytelse eller noe annet? Lenke til kommentar
KFS86 Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 YES!! Dustin har sendt min Vertex 3 240GB. Endelig. Ser ikke ut som de har noen til overs på lager nå da. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Er det lenge siden du la inn ordren? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg tenker på en ny stasjonær til sommeren, og Vertex 3 virker som et fantastisk valg med en fin kombinasjon av pris og ytelse. Regner med at det blir en 120GB som nå ligger i overkant av 2 lapper. Jeg ser at Vertex 2 også kom i 3,5", men ser ikke noe tilsvarende for Vertex 3. Kommer det? Og hvis ja, har det noen fordeler i form av pris, ytelse eller noe annet? 3,5" utgaven er samme SSD men i større kasse for lettere å kunne monteres i standard HDD brønn. Ellers så er de helt like. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hva i alle dager er en Vertex 3 MAX?! http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/SSD/OCZ/OCZ-120-GB-SSD-2,5-S-ATA-III-TRIM-GC-Vertex-3-MAX,-Read-Write-550-500MB-sec-47523.aspx Lenke til kommentar
KFS86 Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Er det lenge siden du la inn ordren? 15. Mars bestilte (og betalte) jeg Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Hva i alle dager er en Vertex 3 MAX?! http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Harddisk/SSD/OCZ/OCZ-120-GB-SSD-2,5-S-ATA-III-TRIM-GC-Vertex-3-MAX,-Read-Write-550-500MB-sec-47523.aspx Vertex 3 MAX viser etter det jeg har funnet ut etter litt etterforskning å være en litt dyrere versjon av V3 som har høyere IOPS enn en standard V3 Derav den extra "MI" benevnelsen etter VTX3 i produktkoden, MI = MAX IOPS Jeg lurer på om den extra IOPS ytelsen kommer fra særlig utvalgte NAND brikker eller om det kun er snakk om IOPS optimalisert firmware? Hmm... ser ikke ut som det blir enkelt å velge framover Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Håpløst av OCZ og ikkje gi alle "max" iops slik som Crucial. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Håpløst er vel ett ord for akkurat dette. Det er noe som heter roadmap og det burde de operere med. ps! det er min tråd på oczforum , spurte i morges men det ble først bekreftet nå nylig av Tony. Det er såpass vagt/usikkert at jeg ikke vet helt hva jeg skal si, har noen i bestilling som har stått snart 1mnd, avbestiller jeg nå blir det ny venting. V3 virker såpass bra at jeg tåler å ha noen "standard" V3. @Junkfood Junkie bestilte dagen etter deg og min står enda i rest. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Så nå blir det å kaste 2 stk vertex 3 i søppla og kjøpe "turbo" utgaven Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 (endret) Kast èn hitover isåfall..... Endret 11. april 2011 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Anv Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 120GB utgaven av V3 ser fin ut den, det er bare vi extrem-entusiastene som må ha det beste av det beste Du vil ikke merke forskjell mellom standard og MaxIO-utgaven med mindre de tweaker noe voldsomt ved lav-QD. Tweaker de i den ene enden vil man tape i en annen ende med mindre de har holdt igjen noe i begge ender på standardutgaven. Jeg vil tro de øker iops med 5-15.000 og struper litt på throughput om nødvendig, vi får se. Kanskje jeg legger inn en bestilling i påvente av spesifikasjonene. (kan jo alltids avbestille) Jeg skal nå først se hvordan de fungerer i raid over noen uker, ikke godt å si hvordan de funker uten TRIM. Vertex 2 med fw 1.32 har blitt meget bra, den takler TRIM bedre enn noen tidligere utgaver. Nizxen, du får kjøre noen flere av mine iops tester som ligger i benche tråden, har sjekket den jeg fikk og den ser ok ut. Testefila bør nok ligge på 16GB (4x cachen på Arecaen) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 Kanskje jeg skal ha testfil på 120gb Lenke til kommentar
Anv Skrevet 11. april 2011 Del Skrevet 11. april 2011 120 er vel litt i meste laget Jeg har brukt 4x cachesize på LSI'en. LSI'en er litt anderledes enn Arecaen men den drar enda nytte av cache selv med 3x, dermed blir resultatene farget og man måler kontrolleren og ikke SSDen. 4x ser ut til å være såpass høyt at det slår lite ut. Jeg hadde ikke bestilt V3 Turbo, det høres litt teit ut , MaxIO høres straks bedre ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå