johome Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Intel, Micron to double SSD density by summer De kommer til å gå over til 20nm NAND flash chip. De vil også komme med en Enterprice PCIe SSD , P320h (etterfølgeren til P300) Vil være basert på 34 nm. Endret 5. april 2011 av johome Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) I dag fikk jeg 2 stk Vertex 3 120gb. Huff så kjedelig det kommer til å bli å teste dem etterpå Digg! :-) Kunne du kjørt noen tester på ytelsen i "single" før du setter de opp i raid0? Bare si hva skal teste, så skal jeg se hva jeg får til Få ikkje testet med sandy ich, men areca og ich10 og den råtne marvel 6gbit kontrolleren Kunne du kjørt en test med Iometer, 4KB Random Read, QD=3 på den ich10 kontrolleren din? Det ville nok gi meg og mange andre et etterlengtet svar iometer qd 3 random read 1 worker ich10 Marvell 6gbit @ p55 pcmark vantage @ ich 10 pcmark vantage @ Marvell 6gbit p55 Alt dette er altså testet på en 1156 maskin. Stock dualcore @ 3.33ghz Endret 5. april 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Takker for testen du kjørte Når jeg ser Iometer resultatene er det helt klart at 120GB versjonen av Vertex 3 har et betydelig handicap når det kommer til IOPS den klarer å levere i forhold til 240GB versjonen. Forskjellen er nok ikke stor nok til at vanlig dødelige hadde merka praktisk forskjell i ytelse, men for autister som meg er jeg ikke like sikker på at det ikke er merkbart ;-) Gleder meg veldig til å se hva de klarer i 2R0, tenker da spesielt på sequential read og på den areca'en din Lenke til kommentar
johome Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Den blir slått av min Intel G1 på random read QD 3 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Vertex 3 iometer 100% read 2mb 12gb testfile 4kstripe R0 QD=1 Vertex 3 iometer random read4k align 12gb testfile 4kstripe R0 QD=3 Aida linear read 1mb 4k stripe R0 Vertex 3 Ca 650 MB/s sekvensiell lesehastighet er ikkje så gale til å være ssd Endret 5. april 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) 2x vertex 3 R0 @ Areca pcmark vantage 4k stripe Hdd suite Har ikkje fått opp farten på Vertex 3 enda. Kanskje de trenger en hdd erase for å våkne? Eller kanskje større stripe. More to cum Endret 5. april 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Den blir slått av min Intel G1 på random read QD 3 Jau, ikke det beste jeg ha sett, her er QD#3 på C300 64gb ICH SATA 3G Endret 5. april 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
johome Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 C300 er bare kongen av lave QD Den blir sannsynligvis slått av PhotoFast GMonster3 XV2 ... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Jeg får 88.5Mb/s med 1stk 128gb c300 QD=3 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Jeg får 90,9MB/s med mine ved QD3, med stock klokk. Det er rundt 95% skalering fra QD 1, som ligger rundt 32MB/s. Ved QD 8 får jeg 215MB/s, som er ca 85% skalering fra QD1. Tallene er noe bedre ved OC. QD 16 gir bare ca 305MB/s (60% skalering), men der er det betydelig forskjell ved OC. Uten OC på CPU klarer ikke SB850 noe særlig mer enn 320-340MB/s, mens den topper ut rundt 400-410 med OC. (alle tall for 4KB random read, QD 4). Nizzen, 2MB SR, 4KB allign, QD1 gir meg ca 930MB/s (uten OC) 2MB RR, 4KB allign, QD gir ca 920MB/s. Tallene er fra 4R0 C300 64GB (FW0006), SB850, 1090T stock. OS på array, og ca halvfull kapasitet (hele har vært fylt opp et par ganger). (EDIT: 4KB RW, QD1 = 68MB/s, QD3 = 158MB/s, QD32 = 215MB/s. Høyere med OC) Endret 6. april 2011 av GullLars Lenke til kommentar
Breni Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Hvordan får jeg slettet alt på c-disken? nå som jeg har kopiert over alt til ssd disken så skal vel det gå greit? blir det problemer med å åpne programmer osv da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Håper du kødder Breni. Sletter du programfilene så får du selvsagt ikke startet programmene. Det holder ikke å kopiere innholdet til SSDen. Du må ha på plass boot-filer (MBR) og alt sånt. Da må du klone partisjonen. Noe som inkluderer MBR, skjulte og skrivebeskyttede systemfiler og mye annet man MÅ ha. Et alternativ er å ta ut alt unntatt SSDen og installere fra CDer (etc) helt fra grunnen av. Når det er ferdig kan du sette inn HDDen og overføre de brukerfilene du trenger. Bilder, musikk etc. Men programmer lar seg ikke overføre enkelt på denne måten. Programmer trenger registeroppføringer, delte filer og mye annet krims for å fungere. Lenke til kommentar
Breni Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Trodde at når man klonet c-disken over på ssd disken med "paragon" så fulgte programmene også med, og at man da kunne bruke c-disken som oppbevaring til bilder, musikk osv..men da har jeg muligens misforstått Mulig jeg formulerte meg litt feil også, for jeg klonet alt på c-disken over til ssd'en og ikke kopierte Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Bra, da ble jeg litt lettet Da velger du bare SSDen som boot-disk i bios og så kan du formatere harddisken fra OSet. NB. Hold tunga rett i munnen og sjekk nøye hva som er hva så du ikke formaterer feil enhet. Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Da velger du bare SSDen som boot-disk i bios og så kan du formatere harddisken fra OSet. Jeg ville ha gått litt mere forsiktig frem fordi : Hvis du bare kloner C: til SSD'en vil den fortsatt være avhengig av harddisken , for å kunne boote. Den partisjonen på 100 MB , må også være med i kloningen. I værste fall står du igjen med et OS som ikke vil boote ... Ville først ha nappet ut SATA kabelen til harddisken. Sjekke så om SSD'en booter. Gjør den det , er det bare å formattere. Endret 6. april 2011 av johome Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 6. april 2011 Forfatter Del Skrevet 6. april 2011 Om du skal beholder filer fra harddisken må du også kopiere de før du formaterer... Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Ville først ha nappet ut SATA kabelen til harddisken. Sjekke så om SSD'en booter. Gjør den det , er det bare å formattere. Er vel den enkleste og mest kanonsikre måten å teste det på først. Lenke til kommentar
NaitsInTheDark Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Stemmer dette helt da? Såvidt eg ka se i bios er d satt opp ACHI. Har en slik en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590488 som er puttet inn i denne her :-) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626388 Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 @ NaitsInTheDark: Du har koblet SSD'en i en av Marvell-portene på hovedkortet. Den kontrolleren er elendig og bør kun brukes til gammeldagse harddisker. Prøv å koble den til port 1 eller 2 (Brun), så vil du merke et rimelig godt hopp i resultatet i AS SSD og ytelsen generelt. 1 Lenke til kommentar
Kiwi-Kun Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Har du 1.8" -utgaven? Hvilket hk/laptop er den koblet til? er 1,8" ja. Jeg har hatt den hooka til ett sabertooth 1156 socket, ett p6t kort, ett Rampage iii extreme rigg, Får samme resultat uansett. Null disk i bios, null disk i installasjon til windows. :/ Du er sikker på at du har et fungerende adapter til denne 1.8 tommeren, den er helt avhengig av ett 16 pin micro SATA til SATA power adapter for å virke... Har brukt en som ser slik ut: er det feil?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå