Anv Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Jeg tror faktisk det bli Intel G3 og Vertex 3 (eller tilsvarende m/SF-22XX kontroller) på meg i første omgang. Har bestilt noen Vertex 3 men det ser ut til å bli levering etter månedsskiftet. Det kan selvsagt endre seg avhengig av prisingen på G3 og M4, det blir uansett Vertex 3 SF er bare noe man må prøve, hvis man slipper unna problemene er de helt råe. Jeg bruker allikevel C300 256GB mest i det daglige, blir passe størrelse allerede ved 2 i raid-0. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg fikk pakke i dag Kan man ringe Per for support? Peer not found Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg tror faktisk det bli Intel G3 og Vertex 3 (eller tilsvarende m/SF-22XX kontroller) på meg i første omgang. Har bestilt noen Vertex 3 men det ser ut til å bli levering etter månedsskiftet. Det kan selvsagt endre seg avhengig av prisingen på G3 og M4, det blir uansett Vertex 3 SF er bare noe man må prøve, hvis man slipper unna problemene er de helt råe. Jeg bruker allikevel C300 256GB mest i det daglige, blir passe størrelse allerede ved 2 i raid-0. 510'ene kjøpte jeg på jobb. Får nok ikke testet de på Sata 6GB med det første, da etter det kan huske, så har jeg ikke noen sata6 kontrollere liggende (mulig jeg kjøper en, .... er det et poeng?... egentlig ...pcie ... ?) Privat venter jeg litt for å se hva som dukker opp. Har installert et par C300 for noen naboer denne uken, og de er jo helt ok Men har lyst til å se an vertex3 / sf2000 først.... jeg er ute etter stabilitet, og selv om marvell kontrolleren i 510 er tilsynelatende "sytetestet", så mener det er HELT KLART er en falitterklæring fra Intel. Men meg om det. Lenke til kommentar
KFS86 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg har bestilt en Vertex 3 240GB. Har fra før en 32GB Intel X25-E. Utgaven med SLC altså. Er denne Intel disken noe som kan selges videre for en brukbar sum eller bør jeg heller bare beholde den og putte den i HTPCen på stua f.eks? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Litt kan du vel få for den, SLC er mest aktuelt for servere men det er ingenting i veien for å bruke den i en vanlig pc. Du får poste en CrystalDiskInfo som viser Host Writes og antall timer. Lenke til kommentar
KFS86 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Litt kan du vel få for den, SLC er mest aktuelt for servere men det er ingenting i veien for å bruke den i en vanlig pc. Du får poste en CrystalDiskInfo som viser Host Writes og antall timer. Endret 19. mars 2011 av Junkfood Junkie Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 19. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) x25-E er veldig aktuell som brukt SSD, men ikke regn med å få over tusenlappen for den (det kan hende du er heldig dog). Kanskje mest aktuell for RAID for de som allerede har en eller noen få fra før og vil utvidde. De gir ganske godt med poeng i PCmark, har høy sekvensiell skriv, og degraderes ikke mye. Pluss de kan misbrukes hardt og fortsatt ha god levetid. EDIT: så du har brukt ca 180 skrivesykler. Wear indicator viser 99% gjenstående skrive-liv, og ingen andre varsler. Pent brukt altså Endret 19. mars 2011 av GullLars Lenke til kommentar
KFS86 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) x25-E er veldig aktuell som brukt SSD, men ikke regn med å få over tusenlappen for den (det kan hende du er heldig dog). Kanskje mest aktuell for RAID for de som allerede har en eller noen få fra før og vil utvidde. De gir ganske godt med poeng i PCmark, har høy sekvensiell skriv, og degraderes ikke mye. Pluss de kan misbrukes hardt og fortsatt ha god levetid. EDIT: så du har brukt ca 180 skrivesykler. Wear indicator viser 99% gjenstående skrive-liv, og ingen andre varsler. Pent brukt altså Hehe, tror det mest intensive den har vært igjennom er Win7 installasjon 3-4 ganger Men om verdien er ca. 1000 kr tror jeg den har mer bruksverdi i HTPCen. Ligger stort sett bare Win7 og XBMC på systemdisken der så 32GB holder. Endret 19. mars 2011 av Junkfood Junkie Lenke til kommentar
Anv Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) 32GB er ikke mye plass hvis man skal ha noe annet enn OS men det lar seg gjøre. En ny koster litt over 2.000 + mva så da er det ikke spesielt aktuelt å betale mer enn rundt 1' for en slik, selv om den hadde vært betydelig mindre brukt hadde den ikke vært verdt noe mere. MLC holder i lange baner til normalt bruk og problemet er vel heller det at man har kjøpt ny lenge før de man har er i nærheten av å være utslitt. Holder den til HTPC har du løsningen på problemet Endret 19. mars 2011 av Anvil Lenke til kommentar
KFS86 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Det er sant, både når det gjelder plass og prisen. Den holder seg veldig godt i pris da. Da jeg kjøpte min fra Amentio 12.05.2009 betalte jeg 3391 kr for den og billigste i dag er 2659 kr hos Gigashops. Plassen er eneste grunn til at jeg har bestilt Vertex. Utrolig irriterende å kun ha plass til 1 spill installert på SSD og da får man nesten varsel om lite diskplass fra Windows. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Jeg ville nok brukt den til HTPC eller en slags serverfunksjon. Den er jo stor nok til å fylle en del serverroller i hjemmet. Glimrende som AD, DNS, DHCP, WEB, e-post, litt databaser, dokumentlagring og mange andre roller kombinert i hjemmet. Endret 19. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
KFS86 Skrevet 19. mars 2011 Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg ville nok brukt den til HTPC eller en slags serverfunksjon. Den er jo stor nok til å fylle en del serverroller i hjemmet. Glimrende som AD, DNS, DHCP, WEB, e-post, litt databaser, dokumentlagring og mange andre roller kombinert i hjemmet. Blir nok stappet i HTPC. Den eneste serverfunksjonen jeg benytter er FTP og akkurat det krever en del lagringsplass Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) Test av Viking Modular SATADIMM Endret 21. mars 2011 av johome Lenke til kommentar
Anv Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 For min del er den SATADIMM løsningen lite aktuell, det er allerede begrenset antall minnespor på pc'er Ytelsen lå vel ca der man forventer at en SF basert SSD skal ligge. Tilgjengelighet og pris ville de heller ikke ut med? Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Anbefalinger til hvor jeg kan plukke opp en billig og velfungerende SSD 128 GB til min Acer 3820TG? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 (endret) At SATADIMM skal være så innovativt er jeg absolutt ikke enig i og argumentet som brukes er ikke relevant i det hele tatt. To know the innovative value of the SATADIMM is to know the current state of the server market. 1U servers are 1.75 inches tall. This size has very limited space for disk drives; only five 2.5" drives can fit across the front in drive sleds in a 1U chassis and that number drops to four when using 3.5" drives. 5 disker i 1U servere er som oftest mer enn godt nok og trenger man mer kobler man de opp til ymse typer SAN via fiber/sas/iscsi ol. Tullete argumentasjon i mine øyne. Selv for SMB vil ikke SATADIMM være noe behov da opptil 5 disker i en 1U er mer enn nok og SASDAS løsninger er den naturlige utbyggeren for de med trang økonomi (hvor SAN ofte blir for dyrt eller omfattende og NAS for dårlig). Trenger man veldig mange smallformat servere er heller bladeløsninger bedre å gå for og der har man ofte god støtte for ymse lagringsløsninger. Det eneste området jeg ser at SATADIMM kan spille en rolle er i ennå mindre ymse apparater som ikke typisk befinner seg i serverrommet. Men her har man jo ofte andre løsninger og alternativer igjen. Så tja at SATADIMM skal være så innovativt eller betydningsfult ser jeg ikke helt. Endret 21. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. mars 2011 Del Skrevet 21. mars 2011 Føler at SATADIMM faller mellom "RAM-disk" og en vanlig SSD. Og har nok ganske begrenset brukspotensiale etter hva jeg klarer å se. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Benchmarks av C400/M4 ligger nå på bloggen til Micron. Link Det er ikke ille men 4K ytelsen ved QD1 er ikke den helt store, 25nm har 8KB pagesize og det er nok hovedårsaken til dette. Skal bli interessant å se 8KB tester av denne. Så, da er fremdeles G3 og Vertex 3 øverst på min liste, med mindre prisen på Crucial blir fordelaktig. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 (endret) Skandale ytelse c300 begynner jo å bli legendarisk når det gjelder iops. Det blir nok noen vertex 3 + noen flere c300. Intel 320 når ikkje helt opp på iops kan det virke som. Endret 22. mars 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hey, har kjøpt meg Corsair SSD Force series 160gb. Jeg har installert den med OS og alt virker greit og går kjapt. Men, når jeg går inn på diskverktøy så kan jeg velge å defragmentere SSD disken, denne skal da være disabla? Windows ville faktisk kjøre defragmentering på den hver uke, onsdag kl 01. På windows opplevelsesskala får disken 5.9poeng. Det samme som min gamle HDD, samme disk har godt over 6 på en kompis av meg sin timelineX. Firmware på disken er 2.0 (Virker som det nyeste) Biosen på pcen min er nyeste, med AHCI enabled. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå