m0g1e Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Helt kort (siden jeg ikke henger med.. ) Er random write problemet med f.eks. OCZ Core serien elimintert i Vertex serien? Vil evt RAID-0 forbedre et slikt problem om det finnes? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Random write problemet er eliminert ja. Det er også fikset til en stor grad i OCZ Apex, men vertex yter mye bedre til å ha windows og programmer på. EDIT: Jeg fikk plutselig lyst til å foreta en undersøkelse her. Undersøkelse angående OCZ vertex popularitet. Alle som bestilt vertex følg linken. Endret 2. mars 2009 av GullLars Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Mtron kommer i PATA (=IDE) i 1,8" 2,5" og 3,5" som både Mobi og Pro. Jo, men de var en smule dyr og dette er vel produkter som (snart) er på vei ut. Har man en bærbar fra før 2003 er det kanskje bedre å kjøpe ny enn å bruke over 4000 på en SSD Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Ja, da tror jeg du har mer igjen for å gå for en ny. Jeg bare ville vise at det finnes gode SSD med IDE også. (forbehold om skrivefeil i de forgie postene her. Har vært våken i 40+ timer nå, insomnia FTL ) Lenke til kommentar
eksponensiell_vekst Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) JKJK: Syns litt synd i deg,har hatt en x25 i ei uke nå som jeg enda ikke har tatt ut av eska...Du skulle tatt turen til Trheim så skulle du fått lånt den av meg. Det gjelder forresten flere. Si fra hvis dere vil låne den for testing/raiding..... Ang for varm Apex for laptop....Da jeg ikke fikk hevet kjøpet fra digital impuls, så spurte jeg om jeg kunne bytte mot en vertex for et mellomlegg og fikk dette svaret: "Men hvis du fortsatt vil bytte kan vi ta Apexen tilbake å selge den som demo til en annen kunde. Ønsker du dette for du 10% fratrekk i prisen du ga for Apexen og mellomlegget mellom Apex og Vertex. Dvs et mellomlegg på 1295,-" Med Vennlig Hilsen Espen Elvekrok Digital Impuls A/S Da ender jeg i såfall opp med å betale 5300 kr for vertexen som går for 4200 ho ps.no Er dette fair kundebehandling, eller burde jeg beholde apexen og aldri handle hos digital impuls mer???? Endret 2. mars 2009 av eksponensiell_vekst Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Var/Er HD'n fortsatt innenfor 14 dagers full returrett? (Angrefristen). Lenke til kommentar
eksponensiell_vekst Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Kjøpt over disk. Anbefaler ingen å kjøpe ting over disk, kun nett som teller når det kommer til angrerett!!! Endret 2. mars 2009 av eksponensiell_vekst Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Jeg fikk mine Vertex for 1000kr (blank) + frakt Lønner seg å få medarbeiderrabatt. Hadde vært kult om de kommer denne uken da! Kjøpt over disk. Anbefaler ingen å kjøpe ting over disk, kun nett som teller når det kommer til angrerett!!! Ja, sånn er det. Edit: Skal si Vertex har steget i pris i det siste! (30gb) Angrer på at jeg ikkje bestillte 30 stk så kunne jeg ha solgt med evig fortjeneste Endret 2. mars 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Jeg fikk mine Vertex for 1000kr (blank) + frakt Lønner seg å få medarbeiderrabatt. Hadde vært kult om de kommer denne uken da! Kjøpt over disk. Anbefaler ingen å kjøpe ting over disk, kun nett som teller når det kommer til angrerett!!! Ja, sånn er det. Edit: Skal si Vertex har steget i pris i det siste! (30gb) Angrer på at jeg ikkje bestillte 30 stk så kunne jeg ha solgt med evig fortjeneste Du kunne arrangert dit eget lille powerbuy, slik som wheelman gjør med 1,5TB og 2TB disker for TG Det er nokk en del som hadde satt pris på å fått kjøpt Vertex til 1000kr + frakt (+ litt for bryet ). Sendt som A-post brevpakke koster det enten 15,50 (<100g) eller 25kr (<350g). Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Det er litt morsomt å se at lagertaus hos PS.no sier Bekreftet (2009.03.02), men fortsatt ingen Vertex på lager. Jeg har sett at flere nettbutikker operer med falske ubekreftet data, har Vertex blitt så populær at de har begynt å tulle med bekreftet dato også? Lenke til kommentar
Zitrix Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Er det vits å kjøpe en raidkontroller hvis mann bare skal ha raid på 2 ssdêr? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) eksponensiell_vekst: Takker for medlidenhet! Slikt varmer når man sitter her med dubbelt ankelbrudd og kjeder livet av seg (så det blir nok ingen trondheimstur). Men varene begynner vel å ramle inn her nå straks! Endret 2. mars 2009 av JKJK Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2009 Det er litt morsomt å se at lagertaus hos PS.no sier Bekreftet (2009.03.02), men fortsatt ingen Vertex på lager. Jeg har sett at flere nettbutikker operer med falske ubekreftet data, har Vertex blitt så populær at de har begynt å tulle med bekreftet dato også? Det kan jo hende de har fått flere bestillinger enn det kommer enheter inn, og da vil jo ingen gå på lager i det hele tatt. Der er jo mulig at de som skulle ha kommet nå er forsinket i et ledd i distribusjonen. Hvis vi ikke får bekreftet at enhetene er sendt innen onsdag så synes jeg vi kan klage. De hadde jo bekreftet dato 22.02.09 først, og så ble den flyttet til 03.02.09 pga tilbakekalling for firmware update. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) 03.03.09 01.44 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 7007 TRONDHEIM 02.03.09 20.15 VARSEL SENDT SMS: 02.03.09 20.06 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE Rart om det ikke skulle gå an å få en pakke fra Trondheim til Inderøy over natta med express? *håpe* Endret 3. mars 2009 av JKJK Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Posten klarer vel å ikke få til de mest utrolige ting Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Hvis man bor i på perifere plasser kan ekspresspakker faktisk ta en dag ekstra. I værste fall blir pakka til JKJK sendt til inderøy nå på morgenen, kommer frem i løpet av dagen, og blir levert i morgen. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) 03.03.09 08.25 OPPLASTET TIL DISTRIBUSJON 7670 INDERØY DÆVEN! Dette er FØRSTE GANGEN at posten har klart å sende noe hit over natta, EVER! (Og tro meg, jeg har prøvd mange ganger). Da blir det kanskje installering av win7 på x-25m i dag likevell da Endret 3. mars 2009 av JKJK Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 03.03.09 11.06 UTLEVERT 7670 INDERØY MEGET imponert over posten. Da er det bare å vente til at noen av sjølingene har tid til å komme nedover med pakken. Blir vel snart! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 Gled deg JKJK og gled oss hehe. SAM: Jeg tenkte det samme og jeg synes det er rart at PS.NO nå ikke sender noe info når de har gjort det underveis hele tiden ellers. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. mars 2009 (endret) Skal vi spamme de litt? Alle sammen sende en mail hver og si at BEKREFTET lagerdato var i går, men de har ennå ikke blitt sendt. Hvorfor? Endret 3. mars 2009 av GullLars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå