Anv Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 @minhund Nei, det er ikke så enkelt når W7 i utgangspunktet ikke har raid. Nå tar det ikke mange minutter å installere W7 på 3R0 Vertex 2 da, bortsett fra alle instillinger og programmer selvsagt. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Tror jeg går for C300, da prishistorikken sier den aldri har vært billigere BTW, hva er det som er annbefalt å installere på SSD-disken? Win7, BF:BC2, Photoshop osv.? Jeg har OS, spill og programmer. Alt av film, musikk og bilder har jeg på billigdisk. Win7 og BF:BC2 på SSD er en fin kombinasjon. Endret 1. mars 2011 av Abigor Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Skal man redigere bilder og jobbe med dem ville jeg hatt dem på SSDen for så å arkivere dem på HDDen. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 Hei er det mulig å sette opp et raid på X58/5520 chipsettet uten å måtte legge inn win 7 på nytt? Har win på en SSD men holder på å sette opp 3 stk OCZ Vertex 2 120GB i raid 0 nå. Skaff deg acronis true image. Lag et image. Lag et raid. Legg image inn på nytt raid. Utvid partisjonen i windows til å gjelde for hele det nye raidets kapasitet. Acronis kan sikkert erstattes av annen billig/gratis programvare, men det er acronis jeg har brukt til dette og det fungerer alltid. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 1. mars 2011 Del Skrevet 1. mars 2011 (endret) Killer_DT Jeg har ikke prøvd akkurat den varianten (velger alltid raid mode i bios) men det ville overraske meg om det funket. Det er kurant å skifte mellom IDE og AHCI men RAID er ikke bare bare, kan hende det går med litt flaks og med en ekstra kontroller man kan benytte i fasen hvor man endrer i bios. Uansett tar det 10 minutter å installere W7 fra en minnepenn, mye raskere enn image/restore. Hvis målet til minhund er å få en god score i PCMV er det uansett bare en fersk installasjon som gjelder, i tillegg bør han uansett ta ibruk Acronis (eller lignende) for å lett kunne rense SSDene når de begynner å miste poeng. Endret 1. mars 2011 av Anvil Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Å bytte fra single OS disk ACHI til Raid0 OS disk var heller ikke store kjaset. Endret 2. mars 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg har ikke prøvd akkurat den varianten (velger alltid raid mode i bios) men det ville overraske meg om det funket. Jeg har også alltid RAID i bios på. Mulig jeg misforstod han. Har også hatt problemer med å bytte fra AHCI -> RAID, derfor har jeg det bare på RAID uansett om jegbruker det eller ikke. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Da har Anandtech gjennomført test av Intel 510. Kan leses her. Edit: Pluss litt rykter om Intel 320 som kanskje blir mest spennende for folk her inne. - Lanseres i midten av April -Spec: 25nm MLC NAND Størrelser - 40GB, 80GB, 160GB, 300GB og 600GB. 250MB/sec read, 170MB/sec write Opp til 50K og 40K IOPS for random 4KB RR og RW Link til kilde Endret 2. mars 2011 av BAT Lenke til kommentar
Tweakr Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) minhund: Jeg har gjort det du tenker på. Det som er viktig, er at du først setter verdien i registeret til å tillate RAID i windows. (Dersom du ikke allerede vet at du kan boote til windows med RAID mode satt i BIOS) Åpne regedit, og naviger til: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\iaStorV I den høyre delen av vinduet, klikk på Start, og deretter på Endre. Sett verdien til 0 Naviger så til: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\iaStor Og gjør det samme der, verdi settes til 0 Så må du ta en reboot til BIOS, sette til RAID der, og boote til windows sånn at RAID driveren blir installert. Da kan du ta backup image av partisjonen (husk å få med system reserved). Så kan du sette opp RAID og gjenopprette imaget til RAID arrayet. Og som Killer_DT sa, utvid partisjonen i Disk Management. Jeg ville dog latt 15-20% stå som unallocated. Det hjelper litt for diskenes interne vedlikehold (maintenance). Du får mest ut av denne OP'en ved å sette det opp i RAID BIOSen din. Endret 2. mars 2011 av Prøver Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Hm... Intel 320 ser mer spennende ut enn 510 imo. 600GB SSD med bedre ytelse enn G2?!! Lenke til kommentar
Anv Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 320en blir helt sikkert fin den Det eneste den ikke har er 6Gb/s, blir morsomt å se hvor den plasserer seg prismessig og selvsagt ytelsesmessig også. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Det beste med Intel 320 er at den kommer i størrelser helt ned i 40GB. Er spent på hva prisen til en slik kommer på, og selvsagt nysgjerrig på hva 600GB legger seg på. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Er det noen bestemt dato på når disse nye SSDene som kommer for tiden kommer i butikken? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg har en kompis som nylig satt inn en Crucial C300 128GB i laptopen, og tok ut den eksisterende harddisken. Men etter han gjorde dette, har PCen hans begynt å fryse ganske ofte. Det har skjedd 4-5 ganger på to-tre dager, og vi tror at det har sammenheng med SSD-en. Noen som har tips til hva det kan være, og eventuelt hvordan løse det? Jeg har samme problemet, fryser i 20-30sek(aldri målt) før den kjører som om ingenting hadde skjedd. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg la inn win på nytt på vertex2 raidet og her er resultatet av første forsøk på PCMark Vantage. Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Supermicro and Fusion-io team up to deliver new SuperServers The aptly, if not modestly, named SuperServers can perform over 2.2 million sequential I/O operations per second (IOPS) and over 1.4 million random IOPS Hehe disse blir helt sikkert billig http://www.engadget.com/2011/03/02/supermicro-and-fusion-io-team-up-to-deliver-new-superservers/ Lenke til kommentar
HKRoed Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Hei! Jeg vurderer å bytte ut min WD Raptor med en SSD, og har ett par spm * Kan jeg velge fritt, eller avhenger valg av SSD av annen hardware? * Trenger jeg noen form for brakett e.l. for å montere? Dennesom ble anbefalt for noen tråder siden, er 2,5".... Takk :-) Endret 3. mars 2011 av SpritHansi Lenke til kommentar
Anv Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 Du kan i praksis velge hva som helst innenfor 2.5" og 3.5" SATA SSDer. Den du linket til er helt super. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 3. mars 2011 Del Skrevet 3. mars 2011 (endret) Hvordan renser jeg en SSD helt? Endret 3. mars 2011 av minhund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå