Anv Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Billig er det ikke Prisene i Norge er håpløse men det er mulig å få tak i dette billigere. ioXtreme er mer fornuftig priset og den støtter nå TRIM men har ikke sett noe om booting enda. Det kan virke som om en ny ioXtreme er på tur, kanskje den har boot. Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Med priser som starter på 58716 kr blir nok IoDrive i dyreste laget for å si det mildt. Toppmodellen 5 TB octa-drive, finner man ikke i prislistene en gang. Den koster vel omtrent like mye som en middels familieleilighet i Oslo sentrum. ... var akkurat iferd med å legge ut eneboligen på finn.no, men så ser jeg at ingen har den på lager ... :!: Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Det er mulig å få 80 GB utgaven litt billigere... Fra Fusionio.no Endret 2. februar 2011 av johome Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Billig - billigere - billigst Det var nå også et adjektiv å bruke på Iodrive. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Burde nesten bokmerke denne siden og hente den frem 2 feb 2016 for en god latter Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Burde nesten bokmerke denne siden og hente den frem 2 feb 2016 for en god latter hehe ja, du er vel heldig om du klarer å oppdrive en 80GB SSD i 2016, og mest sannsynlig er den i 1-10 GB/s klassen med en pris rundt en tusing eller mindre. Eneste interessante er om den har PCIe 3.0, IB (NDR?), LightPeak eller PCIe 4. http://www.infinibandta.org/content/pages.php?pg=technology_overview Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Nå håper jeg på real overproduksjon av NANDFlash og dumping av priser slik man har sett på minnechips i perioder. Det mååå da kunne skje snart hehe. Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Med priser som starter på 58716 kr blir nok IoDrive i dyreste laget for å si det mildt. Toppmodellen 5 TB octa-drive, finner man ikke i prislistene en gang. Den koster vel omtrent like mye som en middels familieleilighet i Oslo sentrum. tidligere har vel amazon vært billigst på fusion io extreme. Mener du fikk den til ca 840$ eller noe slikt i 80 GB. Nå er de tom på amazon men følg med, dukker sikkert opp igjen. Du kan koble to slike sammen og få dobbel ytelse. Eller den ene heter da ioextreme pro. Går vistnok spinnvilt kjapt da. Ligger flere tester ute av fusion io-extreme. Var jo en som nevnte på at fusion også har fått på plass booting så det er det bare tut å kjør da Simen1. To slike blir gøy skal du se. Endret 2. februar 2011 av mrs.robinson Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Nå håper jeg på real overproduksjon av NANDFlash og dumping av priser slik man har sett på minnechips i perioder. Det mååå da kunne skje snart hehe. Spørs det vel. Husk at det er kompliserte kontrollere også på kjappe SSD'er. Og skal du mest mulig fart koster det, slik er det alltid. Men er jo mye ok idag til under 1000 lappen og det er ikke gale. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Jupp men som vi stadfestet tidligere i tråden er det NANDFlashen som utgjør største delen av prisen over 60GB. Jeg tenker i bane 250GB+ Endret 2. februar 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jupp men som vi stadfestet tidligere i tråden er det NANDFlashen som utgjør største delen av prisen over 60GB. Jeg tenker i bane 250GB+ Hmm det blir SVÆRE array det. 4 x 250 GB+. Hvor mye data har du som du trenger superhastighet på? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hm, snakker om SSD enhet på 250+. Spesielt med tanke på laptop. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hei Jeg tenker på å kjøpe en SSD til laptopen min (Dell SXPS 16), og jeg lurer på hvilket jeg skal gå for? Har lest mye bra om C300. Og hvor stor SSD trenger jeg egentlig? 256 GB var litt stivt priset (~$400-500 på eBay). Lenke til kommentar
Anv Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Hvor stor SSD du trenger er det vel strengt tatt bare du som kan svare på W7 installasjonen er rund 10-11GB, har du mye minne og pagefile samt hibernatefila aktiv er det fort 20-30GB før du installerer noe som helst. Jeg vil uansett anbefale å kjøpe minst 80GB-120GB så har du litt å gå på. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Tror jeg går for en 120 GB da. Bør vel kjøpe en ekstern-HD til alt det andre da? Lenke til kommentar
wobbe Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Skal ha ssd til laptop. Hvilken av disse to bør jeg velge? OCZ VERTEX 2 2,5" 120GB SSD SATA/300 MLC eller CORSAIR FORCE 2.5" 120GB SSD MLC Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Corsair sin Force-serie er veldig god og anbefales! Er en fornøyd F60-eier. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Det er i praksis den samme SSDen, velg den billigste. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Vet det er nevnt før men det var et program som var fint til å klone disker med og som hadde 30 dager free trial. driver å skal instalere en c300 i en netbook Lenke til kommentar
Anv Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Acronis er meget bra til kloning etc, ellers har vel Paragon? vært nevnt endel ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå