Dragonlove Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Synes ikke det var så veldig bra med mine 2 Crucial C300 128Gb i Raid 0 heller, hva kan det vær som er galt? Det var absolutt ikke gale tall. Litt lave 4KB QD 1, men optimalt er ca 32 les 70 skriv. Har du aktivert strømsparingsfunksjoner i BIOS? Har ikke aktivert noe som helst i Bios, det er foressten sånn EFI bios så er litt uvant for meg, hovedkortet er ett Asus P8H67-M LE. men skal det være aktivert eller deaktivert i Bios? 1 Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Jeg har en adapter fra P-ATA til CF-kort og har tenkt å lage en liten SSD av det. Jeg trenger bare 8 GB, men vil ha litt god sekvensiell lesehastighet. Gjerne 50 MB/s eller mer. Kortet skal bare ha plass til Ubuntu*. Har dere noen forslag til hvilket CF-kort jeg bør kjøpe? (*Brukerfiler lagrer jeg en annen plass) Sandisk Extreme IV ligger rundt den hastigheten der. Andre produsenter bruker ofte "X", som i 300x 400x osv. Det raskeste nå er vel rundt 600x. Hvilket skal du kjøpe? Vanskelig sprsm. CF kort i høye hastigheter og kapasitet er vanvittig dyre syns nå jeg. Endret 31. januar 2011 av Stefanus Lenke til kommentar
Anv Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Har ikke aktivert noe som helst i Bios, det er foressten sånn EFI bios så er litt uvant for meg, hovedkortet er ett Asus P8H67-M LE. men skal det være aktivert eller deaktivert i Bios? Det er normalt at man har aktivert strømstyring i bios. Du kan uansett velge å overstyre strøm profilen fra kontrollpanelet i perioder hvor du ønsker kontinuerlig høy/lav ytelse. Balansert er den normale strømprofilen og fungerer best for de fleste. Lenke til kommentar
johome Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) EXTRA: Intel återkallar alla styrkretsar för Sandy Bridge Intel ger ut en PDF till samarbetspartners med mer information om det inträffade. SATA 0 och 1 går bra att använda, SATA 2-5 berörs av felet. Angående den testen av Corsair Performance 3. Corsair'en ble testet på SATA 3 ....SATA 6Gb/s porten Kanskje det er noe av grunnen til det elendige resultatet ? Endret 31. januar 2011 av johome Lenke til kommentar
Anv Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Link til Anandtech Intel Design Flawen er i korte trekk slik: Den gjelder bare SATA 3Gb/s portene Bit error raten vil over tid kunne øke og på et tidspunkt blir den så høy at det blir merkbar. Løsningen er å bytte hardware dersom nødvendig, det er ikke mulig å fixe dette på annen måte. -- johome Jeg foretrekker å skrive SATA 6Gb/s selv om det er litt mere styr , SATA 3 kan misforståes. Det er nok bare å vente og se om andre sliter med Corair P3, den yter jo greit men man forventer liksom noe mye bedre når det er nytt og ikke minst basert på noe vi vet yter godt. Endret 31. januar 2011 av Anvil Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Kan man bruke SATA 6Gb/s portene med en SATA 3Gb/s harddisk for å unngå dette problemet? Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg foretrekker å skrive SATA 6Gb/s selv om det er litt mere styr , SATA 3 kan misforståes. Eventuelt Gbps, et helt tastetrykk mindre Leser ofte 3Gbps selv når folk skriver Sata 3 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Kan man bruke SATA 6Gb/s portene med en SATA 3Gb/s harddisk for å unngå dette problemet? Ja, det er klart, de er bakoverkompatible, problemet er at det er bare 6 porter på PCH og 4 av dem "forsvinner" så da er man nødt til å ta i bruk andre kontrollere i tillegg. Jeg kommer til å bruke portene som "normalt" inntil videre, de regner med det kan ta 3 år før man virkelig merker noe. Løsningen er nok uansett å få MB byttet, men det vil ta litt tid. Eventuelt Gbps, et helt tastetrykk mindre Leser ofte 3Gbps selv når folk skriver Sata 3 Det er selvsagt en løsning, serialata.org spesifiserer at det skal skrives på måten SATA 3Gb/s men ps funker godt det også. Hvis man skal omtale spesifikasjonen skal det skrives som "SATA Revision 3.0" og ikke som SATA 3, nok om det, det er bare for å unngå misforståelser. @Nizzen Man kan gjerne kalle det for fail men den vil absolutt sparke fra seg. Hovedproblemet er at forhåpningene var store. Når de kun går ut med seq. throughput så skjønner man at de ikke har så mye iops å skryte av Jeg tror det vil bedre seg over litt tid. Heldigvis er det mange flere spennende kandidater på tur..... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Er litt redd for at c400 kommer til å skuffe meg, men c400 SKAL jeg ha uansett. Det er jo tross alt micron Lenke til kommentar
Anv Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Vi får se hva som skjer. Jeg synes det er litt merkelig at Intel fortsetter med 34nm NAND uten å komme med noe vettugt om 25nm. (som man har ventet på rimelig lenge nå) Det blir spekulasjoner av sånt men jeg er rimelig sikker på at C400 ikke kommer til å skuffe, jeg sikter uansett på noe som er større enn 256GB. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Kan man bruke SATA 6Gb/s portene med en SATA 3Gb/s harddisk for å unngå dette problemet? Ja, det er klart, de er bakoverkompatible, problemet er at det er bare 6 porter på PCH og 4 av dem "forsvinner" så da er man nødt til å ta i bruk andre kontrollere i tillegg. Hva vil dette ha å si i praskis? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 I praksis blir det vel at man får byttet MB, det burde ikke være noe problem å kjøre med dette i en periode. (jeg har ikke noen betenkeligheter) Det er ikke slik at man mister data uten videre, det er feilkontroll på bussen og det vil ta sin tid før et slikt problem utvikler seg. Man vil mao få advarsler når/hvis det begynner å utvikle seg Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg har en adapter fra P-ATA til CF-kort og har tenkt å lage en liten SSD av det. Jeg trenger bare 8 GB, men vil ha litt god sekvensiell lesehastighet. Gjerne 50 MB/s eller mer. Kortet skal bare ha plass til Ubuntu*. Har dere noen forslag til hvilket CF-kort jeg bør kjøpe? (*Brukerfiler lagrer jeg en annen plass)Sandisk Extreme IV ligger rundt den hastigheten der. Andre produsenter bruker ofte "X", som i 300x 400x osv. Det raskeste nå er vel rundt 600x. Hvilket skal du kjøpe? Vanskelig sprsm. CF kort i høye hastigheter og kapasitet er vanvittig dyre syns nå jeg. Jeg har litt lyst på Sandisk/Lexar, men ser jo at prisen på andre kort med tilsvarende rating ligger på omtrent halvparten, så jeg funderer fortsatt på hva jeg skal velge. Samtidig har jeg ikke så god oversikt over hva som finnes. For å holde prisen nede hadde jeg tenkt å gå for 8 GB. En rimelig P-ATA SSD er også et alternativ, men jeg har ikke funnet noen sånne med brukbare specs til under 500 kr. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Highpoint lanserer kort med Marvells Hyperduo teknologi. HighPoint’s RocketHybrid HBA Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Jeg har litt lyst på Sandisk/Lexar, men ser jo at prisen på andre kort med tilsvarende rating ligger på omtrent halvparten, så jeg funderer fortsatt på hva jeg skal velge. Samtidig har jeg ikke så god oversikt over hva som finnes. For å holde prisen nede hadde jeg tenkt å gå for 8 GB. En rimelig P-ATA SSD er også et alternativ, men jeg har ikke funnet noen sånne med brukbare specs til under 500 kr. Denne tråden kan gi nyttig informasjon. Transcend og A-DATA er vel noen av de som egner seg best til "HDD/SSD", hvorfor vil du se i tråden. Såvidt jeg husker støtter ikke alle cf-kort dma/udma heller. Et alternativ hvis du har en litt spesiell ide-port på hk'et, med en extra pin for 3,3v (de fleste mangler denne), er å kjøpe en "modul" som man plugger rett i porten. Det finnes slike til sata også tror jeg. Sist vil jeg påpeke nyttigheten av ebay osv. ved kjøp som dette, uten at jeg har sjekket prisene der selv i det siste. Endret 1. februar 2011 av Stefanus Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Surfet litt rundt og kom over PhotoFast GM-PowerDrive-LSI PCIe SSD (https://www.photofast.com.tw/HardWareOrder/GM-PowerDrive-LSI-PCIe-SSD.html) Noen som har kjennskap til denne? Fåes den i Norge? Pris? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 PhotoFast har vært tilgjengelig, husker ikke helt hvem det var som hadde det, det kan ha vært Dustin. Hvis man øsnker noe rått er det ioDrive eller ioXtreme som gjelder (link til fusion-IO), de andre er i store trekk svært eksperimentelle. RevoDrive er selvsagt et alternativ hvis man har et kompatibelt hovedkort men det er ikke i klassen til fusionio. Kommer det ikke noe spennende snart så blir det kanskje noe fusionio på meg. Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Har Fusion IO fått orden på bootingen ? Tror jeg leste for en stund siden, på et forum - at de hadde klart å boote den med Linux. Endret 2. februar 2011 av johome Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Med priser som starter på 58716 kr blir nok IoDrive i dyreste laget for å si det mildt. Toppmodellen 5 TB octa-drive, finner man ikke i prislistene en gang. Den koster vel omtrent like mye som en middels familieleilighet i Oslo sentrum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå