johome Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Test av Intel SSD 310. Litt skuffende at strømforbruket er høyere enn sine storbrødre. Power consumption was very much in line with what we found on the 160GB X25-M, but in every single category the SSD 310 measured slightly higher Jeg fant også dette i et forum: Det tilsvarer vel ca 38/20 K IOPS (er ikke dette temmelig bra ?) Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Er vel på tide intel får fart på QD#1-4, Fusion er oppe i 70mb/s+ på QD#1, ikke nødvendigvis sammelignbart, men de burde snart matche SF/C300 iaff... Så, mao litt skuffende... Endret 27. januar 2011 av Ourasi Lenke til kommentar
BAT Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Da har Ocz offisielt slippet Z-drive R3 Utdrag fra spesifikasjonene: Available in 300GB, 600GB, and 1.2TB capacities Onboard RAID Controller Power loss data protection Data Encryption / ECC Recovery Features Virtualized Controller Architecture (VCA) Read: Up to 1000MB/s Write: Up to 970MB/s Sustained Write: Up to 900 MB/s Random Write (4k aligned): 135,000 IOPS 300GB - OCZSSDPX-ZD3P84300G 600GB - OCZSSDPX-ZD3P84600G 1.2TB - OCZSSDPX-ZD3P841.2T Pressemelding Link til artikkel Link til produktside Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Ser ikkje ut som min c300 har degradert seg noe særlig Den er koblet til Arecaen da. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Ser ikkje ut som min c300 har degradert seg noe særlig Den er koblet til Arecaen da. Tviler på at du merker noe forskjell om den "degraderes" et par hundre MB/s da... Endret 27. januar 2011 av Teac Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Da har Ocz offisielt slippet Z-drive R3 Jøss, jeg synes ikke det er lenge siden de slapp Z-drive R2. Imponerende spesifikasjoner i hvert fall. Det blir spennende å se om spesifikasjonene er like gode for den minste utgaven. Prisen for 300 GB-utgaven blir nok fort over 5000 kr. Etter å ha kikket litt på bildet ser jeg det står "0.6 F" på den blanke "CAP XX" pakka. Kan det virkelig stemme at den knøttlille pakken der er en 0,6 farad kondensator? Eller er det 0,6 millifarad? Den virker urealistisk liten til å ha så høy kapasitet. (Uansett er det nok den som sikrer mot datatap ved strømstans). Glem det, jeg fant det ut. Det er selvsagt 0,6 mF. Produsenten skriver F og mF litt om hverandre. Interessant nok koster den 10,5 USD i kvanta på 100 stk. Endret 27. januar 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Her er biten som jeg synes var interresant. Creating a ‘virtual super controller,’ OCZ’s VCA (Virtualized Controller Architecture) pools the resources of two or more NAND flash controller interfaces, MCPs, storage processors, and a physical interface complete with customizable features and interface options that eliminates the need to re-spin expensive silicon. VCA is able to address NAND flash in an innovative way through the use of a massively parallel array, eliminating bottlenecks by increasing both read and write speeds up to the theoretical interface limit while keeping access latencies to a minimum. With VCA, IT Architects can now take advantage of enterprise-rich features that are not available when utilizing traditional raid cards with an array of SSDs in their servers. With the Z-Drive R3, which makes use of VCA technology, clients can now overcome this obstacle and deploy a single solid state drive that not only delivers exceptional bandwidth but also beneficial enterprise features including TRIM, SMART monitoring, native command queuing (NCQ), tagged command queuing (TCQ), power fail management, and wear-leveling. Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Da har Ocz offisielt slippet Z-drive R3 Ja da må en vel bare få ny takst på bolig, godsnakke med banken og ta en ekstrajobb så skal det vel være mulig å oppleve vidunderet :-) Jaja vi vanlige folk får vel nøye oss med å lese testene. Spennende er det uansett og kanskje spesielt den biten med virtual super controller. Kommer vel sikkert kontrollerkort etthvert som kan gi oss vanlige folk både TRIM, NCQ, TCQ, og real wear-leveling. Kanskje på tide å gå helt bort fra ordinær ram nå og kun kjøre ECC fremover? Utrolig utvikling innen SSD egentlig. Er jo ikke lenge siden man sleit med OCZ's core serie. Første Z draive var ikke ute i markedet ennå. Og nå er det G3 alt. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 OK pris på MPX så måtte ha meg en 128gig C300 til netbooken http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=590488 Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 11% var litt skuffende etter å ha handlet 17 varer på supweweekend med 70-100% rabatt. Blant annet flere headsett til 1 kr. Venter på c400 jeg ,men kommer jo ikke Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hvorfor yter ikke min F60 som den skal? Jeg får 167MB/s read og 64MB/s write i CrystalDiskMark. Har det noe med at jeg ikke kjører AHCI? Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hvorfor yter ikke min F60 som den skal? Jeg får 167MB/s read og 64MB/s write i CrystalDiskMark. Har det noe med at jeg ikke kjører AHCI? Det kan ha en del å si ja. Noen spesiell grunn til at du ikke kjører AHCI? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Har ikke kommet så langt, samt at jeg mangler driverene i Windows. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Da har Ocz offisielt slippet Z-drive R3 Ja da må en vel bare få ny takst på bolig, godsnakke med banken og ta en ekstrajobb så skal det vel være mulig å oppleve vidunderet :-) Jaja vi vanlige folk får vel nøye oss med å lese testene. Spennende er det uansett og kanskje spesielt den biten med virtual super controller. Kommer vel sikkert kontrollerkort etthvert som kan gi oss vanlige folk både TRIM, NCQ, TCQ, og real wear-leveling. Kanskje på tide å gå helt bort fra ordinær ram nå og kun kjøre ECC fremover? Utrolig utvikling innen SSD egentlig. Er jo ikke lenge siden man sleit med OCZ's core serie. Første Z draive var ikke ute i markedet ennå. Og nå er det G3 alt. Faktisk veldig spennende. Hvis TRIM ifm raid er løst på de dyre løsningene så kommer det nok også snart for oss andre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XEFPLz0r Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Har en pc med 2 harddisker, og ønsker å bytte ut den ene som inneholder OS med ssd. Hvordan ser jeg hvilken av diskene som inneholder OS når jeg åpner lokket bak. Prøvd å søke på forumet, men har ikke funnet noe og 500 sider blir litt mye å bla igjennom Hvilken PC er det snakk om? Bærbar? Om du finner ut merke og størrelse på OS disken (typisk C:) i f.eks diskmanagement eller ved hjelp av SIW bør du ha et greit utgangspunkt når du leser på diskene og finne den rette. Alternativt kan du jo bare ta ut den ene og om maskinen da booter til OS har du åpenbart tatt ut feil. 50/50 gode odds Har en bærbar asus x77j med 2 x 250 gb disker. jeg får vel bare prøve og feile på de to mulighetene jeg har. Med min uflaks tar jeg vel feil 1 gang, så denne gangen skal jeg være smart å velge den andre Lenke til kommentar
Anv Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Faktisk veldig spennende. Hvis TRIM ifm raid er løst på de dyre løsningene så kommer det nok også snart for oss andre. Den har ikke TRIM, det er en "glipp" fra OCZ Lenke til kommentar
BAT Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det er jo ikke bra. De skriver faktisk i pressemeldinga at z-drive støtter trim. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hva gjør ikke presseavdelinger for å få litt oppstyr, det er avkreftet av Ryder hos OCZ. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Ok, da burde kanskje Ocz også avkrefte dette litt mer offisielt også. Kan bli mange som føler seg lurt ved å kjøpe den. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå