Anv Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 @johome Endelig en test hvor de prøvde 6Gb/s portene på SNB, det så ikke så værst ut og da snakker vi om tidlige bios versjoner. @saftis OK Det finnes utilities som du kan kjøre for å sjekke latency (sjekker om maskinen kan håndtere real-time audio/video), søk etter dcp latency og kjør den. Det er oftest en eller annen driver som er synderen. Lenke til kommentar
johome Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg likte at SNB ser ut til å være god på lave QD (er ikke det, det som teller ?) Lenke til kommentar
Anv Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Høyere ytelse ved lav QD er absolutt tingen. Det er vanskelig å si hva/hvordan de har testet og med hvilke drivere så dette må man nok prøve selv Jeg venter bare på å kunne bestille MB og en eller annen 2X00K. (ikke lenge til de burde listes på nettbutikkene) Toshiba SSDen bruker en Toshiba* kontroller, umulig å si om det er raid eller ikke. Det har vært skrevet en del om Toshiba og SF-2000 men det virker for tidlig til å kunne være SF kontrolleren. *Det står Toshiba kontroller i pressemeldinge®. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg savner tester med AS SSD og 4K RR QD32/64 i iometer for å sammenligne med de resultatene vi har gjort i benche tråden. Lenke til kommentar
johome Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg tror faktisk at Toshiba har samarbeidet med Samsung, med den kontrolleren. Forhåpentligvis får vi se den i vanlige "forbruker" SSD'er i femtiden. Den SSD'en som ble vist frem, koster vel skjorta ... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Jeg savner tester med AS SSD og 4K RR QD32/64 i iometer for å sammenligne med de resultatene vi har gjort i benche tråden. Men hvorfor QD32/64? Hvem får så høy QD anyways... Jaja det skjer, men jammen ikkje ofte QD 1-4 FTW Endret 5. januar 2011 av L4r5 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Det er alltid kjekt å sammenligne med tall som stresser utstyret litt så noen kjøringer med litt høy QD hadde ikke skadet. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Mest for å sammenligne med alle de 172 sidene med resultater som nettopp er tatt med det oppsettet. Tom's Hardware har også testet litt diskytelse, men ikke sammenlignet mot amd. Link Endret 5. januar 2011 av BAT Lenke til kommentar
Anv Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Det kommer nok flere tester når dette kommer i salg, vi skal nok alltids finne ut av det. Vantage hadde god uttelling på Intel 6Gb/s onboard portene, det blir spennende å se om de skalerer i raid. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Heisann, lurte på om dere her kunne svare meg på et enkelt spm. Jeg har fra før to Vertex 30GB SSDer, kommer en Crucial C300 60 GB være raskere i forhold til mine to Vertex disker i RAID 0? Endret 6. januar 2011 av Mott Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Litt SF-2000 nyheter Link hvorfor i h... tester de med QD=3 og ikke QD=1? løkhuer altså Jaja, det er jo selvfølgelig for å få bedere tall og tall selger Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Da har de allerede klart å mette SATA III ______ Flere nyheter. Corsair kommer også med en godsak - P3. 480/320 MB/s for 256 GB 410/210 MB/s for 128 GB 365/110 MB/s for 64 GB Marvell kontroller (samme som Crucial bruker ? ) Link Tigjengelig i slutten av Januar. Endret 6. januar 2011 av johome Lenke til kommentar
Anv Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Crucial bruker 9174 på C300, de har imidlertid brukt mye tid på fw. Det er mao i utgangspunktet samme kontroller. Lenke til kommentar
johome Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Enterprice fra Hitachi/Intel vist frem. Opptil 535 MB/s Read. Link Lenke til kommentar
Mott Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Heisann, lurte på om dere her kunne svare meg på et enkelt spm. Jeg har fra før to Vertex 30GB SSDer, kommer en Crucial C300 60 GB være raskere i forhold til mine to Vertex disker i RAID 0? BUMP Lenke til kommentar
olemykle Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Når nå både Crucial og Corsair har annonsert nye spennende produkter som tydeligvis skal bli tilgjengelig allerede denne måneden, hva skjer med Intel G3? Noen som vet noe konkret? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Heisann, lurte på om dere her kunne svare meg på et enkelt spm. Jeg har fra før to Vertex 30GB SSDer, kommer en Crucial C300 60 GB være raskere i forhold til mine to Vertex disker i RAID 0? Over tid vil den nok være raskere totalt sett og den holder hastigheten godt. En single SSD hvor TRIM fungerer holder seg bedre og det blir mindre vedlikehold. Vertex krever som kjent mye idle tid for å holde seg raske, forskjellen vil ikke være stor, avhengig av hvordan du bruker dem er det ikke sikkert du vil merke noen forskjell i det hele tatt. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Heisann, lurte på om dere her kunne svare meg på et enkelt spm. Jeg har fra før to Vertex 30GB SSDer, kommer en Crucial C300 60 GB være raskere i forhold til mine to Vertex disker i RAID 0? Over tid vil den nok være raskere totalt sett og den holder hastigheten godt. En single SSD hvor TRIM fungerer holder seg bedre og det blir mindre vedlikehold. Vertex krever som kjent mye idle tid for å holde seg raske, forskjellen vil ikke være stor, avhengig av hvordan du bruker dem er det ikke sikkert du vil merke noen forskjell i det hele tatt. Takk for hjelpen. Forsøkte å formatere begge Vertex diskene i dag, begge diskene klarte det ikke og maskinen begynte å hakke. Skal sies at Vertexene har lugget i en skuff i 9 måneder. Vurderer heller å gå for en 64 GB C300 nå. Er bare 1000 kr. Men uansett tusen takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Corsaor SSD Force 160GB til 2.495,- på helgetilbud. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=606849 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå