GullLars Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Fra vår alles venn wiki:Capacity Per lane: v1.x: 250 MB/s v2.0: 500 MB/s v3.0: 1 GB/s Så alle raid-kort er PCI EX v1? Så langt jeg har sett er alle PCIe x1 v1 ja, eller PCI (som gir enda lavere båndbredde). Om x4 og x8 er v1 eller v2 er jeg ikke sikker på, det kan kanskje variere mellom kort. Men uansett tror jeg ikke du finner kort på x4 som har kontroller som takler 1GB/s. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 ioDrive på Tomshardware. Link Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Kjekt at du linker reviews anvil Her er ioDrive review fra tweaktown 10. desember. Jeg vet ikke om jeg har postet det her. Sjekk side 8 med PCmark vantage Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 ...stakkars trådstarter.Ligger nok i fosterstilling. I don't get it? Wops... hvordan havnet den her? Den skulle postes i en tråd om en stakkars sexuellt forvirret 15åring. :!: Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Tja. PCIe x1 er begrenset til 250MB/s. Skal du ha mer må du over på PCIe x4 eller x8, og da er det som regel kontrolleren som har noe å si. De fleste PCIe x4 koster fort over 1500kr. Ja ... men hvor mye OVER 1500 må du for å havne på "neste nivå" (altså noe som monner)?. 3laks? 5laks? 7laks og ei hyse? Og spiller det noen rolle om man bruker 300, 700 eller 1500 spenn i billigsegmentet. Endret 26. februar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Intel'en ble jaggu ikke sendt i dag heller! Og atpåtil klarte jeg å føcke opp tilbakekjøring av backup på den gamle disken. Om jeg har trykket feil, eller om noe annet gikk galt vet jeg ikke, men image restore programmet på win7 dvd'en presterte å partisjonere opp eksterndisken min istedet Håper at GetDataBack kan redde dagen..... for den har ikke vært god hittil. Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Hvor kjøpte du den Intel'en? Norge er jo tragiske i forhold til å sende ting. Tar mindre tid å skaffe fra utlandet. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Multicom. Skal ringe de i morgen og høre når de har tenkt å sende den. Mye vits i å betale postekspress når PLUKKETIDEN er lengre enn postgangen :/ Var en annen verden å gå tilbake til vanlig disk. Tregere, men herlig med tanke på temperaturen. Gleder meg til intel'en kommer, og at jeg klarer å restore eksterndisken så jeg får backupimaget mitt tilbake :/ Endret 26. februar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) G.SKILL TITAN 128GB virker til å være en grei og fin SSD med grei pris. Jeg kan tenke meg å kjøpe dette, har noen noe imot det? Eventuelt kan forslå alternativer? Endret 26. februar 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Bestilte X25-M på multicom forrige onsdag. Får den i morgen. Tydlig at ting tar tid der ja. I motsetning bestilte jeg X25-E på amentio søndag, og fikk den i går. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) G.SKILL TITAN 128GB virker til å være en grei og fin SSD med grei pris. Jeg kan tenke meg å kjøpe dette, har noen noe imot det? Eventuelt kan forslå alternativer? Burde ikke brukes i laptop, da den blir ganske varm. Til bruk som OS disk i stasjonær funker den helt fint, så lenge du har OK ventilert kabinett. ...stakkars trådstarter.Ligger nok i fosterstilling. I don't get it? Wops... hvordan havnet den her? Den skulle postes i en tråd om en stakkars sexuellt forvirret 15åring. :!: Jeg ser ikke helt hvordan du klarte å ta feil der Endret 26. februar 2009 av GullLars Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Sam_oslo: Intelen er et bedre valg, men Titanen er helt ok såfremt du ikke skal ha den i en laptop! Den blir fryktelig varm. Har nettopp pakket ned min egen titan og bestilt intel pga. dette. kristwa: hadde jeg hatt muligheten ville jeg bestilt fra amentio. Men ordren er en del av en retursak, så måtte bestille den hos multicom. Gullars: Fåglarna vet hva som skjedde ... så du hadde vært innom bloggen min (warning, trøndersk) også. Jeg regner med det dukker opp en demovare titan til fin pris på multicom om ikke lenge Hadde vært jævli bra å kjøpt den tilbake selv :!: Endret 26. februar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Jeg vurderer å bruke G.SKILL TITAN 128GB som system disk på desktop i en bra ventilert Coolermasert Cosmos 1000 kabinett. Den har en bra HDD-bay med plass til HDD med bra luftsirkulasjon rundt diskene. Hvor ille er denne varmen på G.skill, fører den til reboot og slikt? Jeg liker størrelsen, fordi det går giret å dele den på 2 partisjoner for Vista + W7 med god plass på hver. Men jeg er åpent for å velge andre SSD også, hva er alternativet ellers, blir det intel? Endret 26. februar 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Det vil nok ikke være noe problem i det heletatt å ha den i en stasjonær. Hadde null problemer med gskillen etter installasjon av windows 7, heller ikke grunnet varmen. Vell... ikke annet enn at laptopen ble forferdelig vond å ha på fanget. Men ingen stabilitetsproblemer. Du kan lese hva jeg har skrevet underveis av testing av g.skillen tidligere i tråden (flere fortløpende poster). Endret 26. februar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Det virker at du har så mye erfaring med SSD, og har prøvd andre også, la meg spørre deg: Ville du kjøpe denne G.skill idag? ellers hvilken i samme klasse? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) lol... jeg har ikke mye erfaring! LANGT IFRA. Jeg har kjøpt 1 titan, prøvd den i 1 laptop på 2 OS og bytter den nå ut med en intel grunnet varme :!: (som jeg ikke har fått enda). Gullars derimot... Han er SSD guruen. Ville nok kjøpt g.skillen i en stasjonær igjen, med tanke på plass/pris. Hadde det ikke vært for varmen hadde jeg definitift beholt den!! Men intel'en skal jo yte bedre... Men som flere har påpekt her, det vil dukke opp mye nytt utover året, så det vil heller lønne seg å kjøpe billige ssd'er og heller bytte ut ofte som teknologien utvikler seg. Endret 26. februar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Ja, men du har mye mer erfaring enn meg. Jeg har brukt bare gode gamle HDD i påvente av billigere og bedre SSD og er helt grønn på SSD. En billig SSD fo nå i påvente av noe bedre, bør være noe ala OCZ Vertex? eller hva kjøper folk nå? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Skal du kjøpe NUH står vel valget mellom Intel, titan eller apex(?) i den pris og størrelsesklassen du snakker om (i den rekkefølgen etter MIN mening). Vertexen er jo ikke ute enda, så vi vet ikke hvordan den vil oppføre seg når de bestemmer seg for hvilken firmware de skal gå for. Det vil komme nye generasjoner mot sommeren, men hadde jeg vært deg, så ville jeg byttet til intel eller titan nå. Det er en helt annen verden. Vær obs på at du bør gjøre en god del tweaks i vista for å unngå en del problemer. I windows 7 fungerte alt STRÅLENDE for meg (build 7023). Jeg hadde mye problemer med stuttering i vista, men det kan være installasjonen, eller det faktum at jeg ikke kjørte nyinstall men brukte image (som etter sigende ikke skal være så lurt). Les forøvrig førsteposten til Gullars Endret 26. februar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Har nå koblet litt om her og fann ut at jeg hadde koblet opp SSD-disken på JMB-SATA port på hovedkortet. Dette er årsaken til gårsdagens "svake resultater". Den nye benchmarken var straks litt bedre. Har enda ikke installert OS på disken, men det skjer nok ganske snart. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Blir spennende å sammenligne resultatene jeg får på kontrolleren på laptopen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå