Tåkefyrste Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Sykt. Holder med 1 SSD for meg foreløpig, men blir nok et raidoppsett en gang i fremtiden Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Har veldig lyst på en ny ssd da jeg har vokst fra intel ssd'en min. Er det fortsatt C300 som er kongen på haugen ? Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Ja. Dog er det liten forskjell. Du vil ikke merke så stor overgang. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Jeg er ikke misunnelig, jeg er ikke misunnelig, jeg er ikke misunnelig... Nei, når du nevner det er jeg faktisk ikke sååååå misunnelig. Jeg trenger neppe noe raskere enn det den ene disken kan tilby meg, samt at jeg fremdeles er i ekstase over ytelsen til lydkortet. Flott oppsett uansett. Endret 3. desember 2010 av Agentspoon Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Artikkel hos Tom's Hardware SSD RAID: Do You Want A Cheap Array Or One Larger Drive? Lenke til kommentar
Voidhanger Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Vart råda til å kjøpe SSD ettersom dette visstnok var den beste oppgraderinga eg kunne gi mi tre år gamle maskin. Ein Intel X25-M 80gb er difor installert, og eg er nøgd med snøggleiken. Men eg har forstått det sånn at AHCI er optimalt for SSD. Eg har ikkje dette alternativet i BIOS, så reknar med at hovudkortet mitt ikkje støttar AHCI (Intel Q35 Express chipset). Installerte difor med RAID. Har eg veldig mykje å hente i yting ved oppgradering til eit hovudkort med AHCI? Edit: Gjorde eit par anbefalte grep for optimalisering, og fekk no 403 i bench. Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg har lett litt rundt, men denne tråden er så utrolig lang og søkefunksjonen er håpløs. Er det noen av dere som vet hva forskjellen er på SATA Native og Legacy? På mitt hovedkort (Gigabyte P35-DS3L) har jeg først et valg om å aktivere AHCI, og under er det et valg mellom native og legacy. Legacy er standardvalget som jeg har hatt hittil, og når jeg byttet til native økte resultatet i AS SSD. Legacy (samme jeg postet tidligere): Native: Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Artikkel hos Tom's Hardware SSD RAID: Do You Want A Cheap Array Or One Larger Drive? Min respons på Tom's Hardware: Interresting test, but the comparisons are like comparing 4 paintball guns mounted on a stick with a common trigger to an AK-47.Redo the test with 1, 2, 3, and 4 SSD at 32 or 64GB compared against an SSD at 256GB using the same controller, and ffs, use a controller that is modern. I suggest SandForce or C300. Vart råda til å kjøpe SSD ettersom dette visstnok var den beste oppgraderinga eg kunne gi mi tre år gamle maskin. <...> Eg har ikkje dette alternativet i BIOS, så reknar med at hovudkortet mitt ikkje støttar AHCI (Intel Q35 Express chipset). Installerte difor med RAID. Har eg veldig mykje å hente i yting ved oppgradering til eit hovudkort med AHCI? Anbefalingen du ble gitt var veldig god.Siden AHCI er et subset av RAID er det ingen ting å tjene på å gå til AHCI. Bytter du til Intel's RST driver får du TRIM i RAID sålenge SSDen er non-member (altså ikke med i et array). Jeg har lett litt rundt, men denne tråden er så utrolig lang og søkefunksjonen er håpløs. Er det noen av dere som vet hva forskjellen er på SATA Native og Legacy? På mitt hovedkort (Gigabyte P35-DS3L) har jeg først et valg om å aktivere AHCI, og under er det et valg mellom native og legacy. Legacy er standardvalget som jeg har hatt hittil, og når jeg byttet til native økte resultatet i AS SSD. Bruk Native. Legacy trenger du kun når du skal oppgradere firmware. Da må du sette kontrolleren i IDE legacy. Tråden er lang, men det som er relevant finner du i førsteposten og de siste sidene. Alt som er eldre enn det er det bare å spørre om så får du svar av de som følger med fast her. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Ser ut som at julaften kom tidlig i år 1 Lenke til kommentar
Teac Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Grattis. 8.5k i SSD, folk prioriterer forskjellig Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Var tillbud hos Komplett forrige helg. Kosta kun 1795,- pr stk. Og jeg tror det ligger på mer enn 8,5K tilsammen i SSD her i heimen. Er nok nærmere 13K Endret 3. desember 2010 av BAT Lenke til kommentar
War Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Du trenger en del av disse nå. Har selv skaffet meg noen jeg ikke har hentet enda. Amentio har halv pris av komplett på akkuratt disse. Endret 3. desember 2010 av War Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Hmmmm.... God plan. Så langt har det bare ligget løse i bunn av kabinettet Lenke til kommentar
Teac Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Var tillbud hos Komplett forrige helg. Kosta kun 1795,- pr stk. Jojo, fin pris det. Men Ola Normann klarer seg fint med 128gb for OS + programmer. I tillegg når man merker lite/ingenting ytselsesforskjell ved å ha 4 av disse i raid, kontra en alene. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Joda, men nå har jeg aldri sagt at Ola Normann må gjøre som meg. Dette gjør jeg for moro og fordi jeg synes det er en interessant hobby å drive med. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 3. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2010 Overkill FTW Det er kos å være med i 1GB/s klubben og vite at uansett hvor hardt man kjører PC'n vil lagringsmediet holde unna greit. Jeg holder på å kjøre PCMV nå, fikk 60k i HDDscore på stock klokk, nå skal jeg til med OC Bilder kommer i benche-tråden. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Blir moro å teste litt nå i desember Rekker ikke så mye nå i helga så det må nok komme litt innimellom fremover. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Noen som har benchresultater for c300 i raid0(2stk) på sb850? Har just skiftet ut Crucial Indilinx disken min til en c300 pga et tilbud jeg ikke klarte å si nei til, men tror jeg må ha en til Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. desember 2010 Del Skrevet 3. desember 2010 Dum som jeg var, har jeg kjørt RAID0 som systemdisk. Denne gikk dedundas i går, da jeg brøt strømmen for tidlig 250GB rett vest. Men tilbake til on-topic. Tenker jeg skal kjøpe meg en 2TB disk og en liten SSD som systemdisk. Står mellom http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601876 (Crucial C300) eller http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=601323 (Corsair Force). Ser at C300 anbefales i førstepost, men siden jeg ikke har SATA6, og heller ikke får det med det første. Tenker jeg at høyere write må telle noe. Hva tenker dere om det? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå