eksponensiell_vekst Skrevet 25. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2009 Ja, sa den ble altfor varm for laptopen, og at jeg kun hadde brukt den i 4 dager. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Du har jo 14 dagers angrerett samme pokker.... såfremt den ikke er bestilt via bedriftskonto. sorry... misforsto. Ble litt usikker da du sa den var å leve med (nesten). Endret 25. februar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
Otern Skrevet 25. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2009 vist han har kjøpt den via nettet ja. ikke vist han kjøpte den over disk i butikken. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2009 gah! Intel'en ble ikke sendt i dag Bestilte tydeligvis for sent på dagen. Lenke til kommentar
eksponensiell_vekst Skrevet 25. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2009 apexen ble kjøpt privat over disk. Kan jeg ikke reklamere på den da? Er det forkjell på reklamasjon og angrerett?? Man burde vel kunne reklamere uansett? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 25. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2009 Du kan reklamere på den, men da får du bare en ny. Viss ikke de er greie nok til å la deg kjøpe noe dyrere mot et mellomlegg. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 25. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Med tanke på strømforbruk og varmeutvikling så ser jeg X25-M som eneste valg når det kommer til bærbare. Og selv om man ikke tar hensyn til dette er alikevel ytelsen på X25 grunn nok til å ikke vurdere andre SSD`er slik som markedet er nå. Mange vil nok si at Intel disken har en for høy pris, men dette er heller ikke helt riktig hvis man sammenlinger GB.pr.kr., X25-M er ikke så mye dyrere enn f.eks. OCZ Vertex her. Og med tanke på at man får et mere bunnsolid produkt hos Intel uten for mange "nykker" og barnesykdommer er iallfall jeg ikke i tvil på hva jeg ville gått for. Tar man å sammenligner testresultater mellom Intel og alle de andre kan man vel trygt si at man med X25-M slipper å ofre så mange positive egenskaper på bekostning av andre. Det er et bedre produkt uansett hvordan man vrir og vender på ting.. Det eneste argumentet for å ikke velge X25-M er kun pris pr. dags dato, og syns man det blir for dyrt bør man etter min mening holde seg unna SSD til X25 dropper i pris på høsten. Og fram til da kan det ha dukket opp en overraskelse eller to, kan jo nevne SanDisk 3G serien Endret 25. februar 2009 av ArcticOC Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 25. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2009 Såvidt fått koblet opp min X25-E. Poster mine initielle resultater: Er de litt lave? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 4K så rimelig pent ut i forhold til titan. Kontroller? Er den OS-disk? Lenke til kommentar
neslrak Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Noen ulemper med å kjøpe en rebranded X-25? tenker spesielt på Kingston SSDNow M series 80GB som komplett.no fører. Lenke til kommentar
Zitrix Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Off nå har jeg lest side opp og side ned på dette emnet. Tror jeg har fodt med meg det meste og har helt klart blitt klokere på SSD, men jeg føler fortsatt at jeg trenger litt guiding. Jeg er på kanten av og kjøpe meg mine første SSD disk/er. Grunnen til at jeg vill kjøpe dette er at jeg ønsker at windows skal gå raskere de vill si boting og generelt performence skal bli bedre. 2/3 av favoritt spillene mine skal også rask og greit. Så hva bør jeg kjøpe? Tenker att oppsette mitt blir sånn at jeg skal ha OS mitt noen programmer og 2 til 3 spill på ssd disken mens resten kjører jeg på de andre hd diskene mine Holder det med en ssd disc for å få en merkbar ytelse eller må jeg har 2 eller flere for å kjøre raid? Budsjette mitt ligger på ca kr 3 - 5000 Takker på forhond for svar mitt system pr dags dato er satt opp sånn Hovedkort: asus p5q PRO Prosessor: Intel® Core2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz Grafikk: ATI Radeon HD 4870 X2 * 2 RAM: 4 * 2 gb ram = (8 gb) 2* ST3500320AS ATA Device (uten raid ) Endret 26. februar 2009 av zitrix2 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Tenker att oppsette mitt blir sånn at jeg skal ha OS mitt noen programmer og 2 til 3 spill på ssd disken mens resten kjører jeg på de andre hd diskene mine Holder det med en ssd disc for å få en merkbar ytelse eller må jeg har 2 eller flere for å kjøre raid? Budsjette mitt ligger på ca kr 3 - 5000 Du burde enten gå for 1x Intel x25-M, eller 2x 60GB OCZ Vertex i raid-0. Siden intel har bekreftet gode resultater, mens vi ikke har sett vertex i bruk ennå, og intel er ute mens vi venter på vertex, så tror jeg at jeg vil anbefale deg 1 Intel x25-M, da slipper du også alt styret med raid. @Kristwa, hvilken kontroller har du SSDen festet på? Det ser ut som om den har en flaskehals på 150MB/s, er det ICH9 eller 10 med gammel firmware? Du kan prøve å flashe BIOS. Hvis ikke det hjelper kan du kanskje kjøpe et PCIe x1 2P SATA kontroller kort, da vil flaskehalsen være 250MB/s. Jeg har selv et slikt kort som ligger i esken og venter, og jeg skal benchmarke det når vertex kommer (de koster 300-500kr). Lenke til kommentar
Zitrix Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Tenker att oppsette mitt blir sånn at jeg skal ha OS mitt noen programmer og 2 til 3 spill på ssd disken mens resten kjører jeg på de andre hd diskene mine Holder det med en ssd disc for å få en merkbar ytelse eller må jeg har 2 eller flere for å kjøre raid? Budsjette mitt ligger på ca kr 3 - 5000 Du burde enten gå for 1x Intel x25-M, eller 2x 60GB OCZ Vertex i raid-0. Siden intel har bekreftet gode resultater, mens vi ikke har sett vertex i bruk ennå, og intel er ute mens vi venter på vertex, så tror jeg at jeg vil anbefale deg 1 Intel x25-M, da slipper du også alt styret med raid. Takker for svar tror jeg også venter til til testene til Vertex kommer ut Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Noen ulemper med å kjøpe en rebranded X-25? tenker spesielt på Kingston SSDNow M series 80GB som komplett.no fører. Hvis du får Kingston SSDNow til samme pris som Intel X25 spiller det ingen rolle hvilken disk du velger. Den eneste forskjellen er at Kingston har et ekstra klistremerke Bortsett fra dette er diskene 100% identiske meg bekjent. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Det jeg ser fram til å få klarhet i, er hvor mye/om du må legge i et kontrollerkort (over billigkort opptil 1500,-) for at man skal kunne hente mer ytelse. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 ...stakkars trådstarter.Ligger nok i fosterstilling. I don't get it? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 At du sov kanskje? Who knows. Men jeg lurer også på det JKJK spurte om egentlig. Er det ikke kontrollere som kan gi litt mer enn bare 250 MB/s uten at det koster skjorta? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Tja. PCIe x1 er begrenset til 250MB/s. Skal du ha mer må du over på PCIe x4 eller x8, og da er det som regel kontrolleren som har noe å si. De fleste PCIe x4 koster fort over 1500kr. Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Er festet på standard ICH10 for tiden ja. Skal prøve å få flashet BIOS utover kvelden, men hvis dette ikke gir noen effekt kan du peke meg til et simpelt, billig SATA kontroller kort? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 26. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2009 Fra vår alles venn wiki: Capacity Per lane: v1.x: 250 MB/s v2.0: 500 MB/s v3.0: 1 GB/s Så alle raid-kort er PCI EX v1? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå