Xander^ Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Om du har Intels ICH9/10R kontroller/SB, så legger du inn Rapid Storage Technology, eller RST... Den største er hele "pakka", mens den minste med F6 i navnet er kun driver man legger inn via OS setup eller via Device Manager.. Fikk marginal forbedring Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Jeg har fra før Intel Matrix 8.8 og kjører RAID BIOS. 2 vanlige disker står i R1. OS er på Intel G1. Rådes det til å legge inn hele "pakka" ? Din SSD har levd fullstendig uten TRIM med Intel Matrix 8.8, når du legger inn RST vil du få TRIM på den selv om du har HDD raid1 i tillegg. Bare her vil du få tilbake ytelse over tid, selv om en rensing av SSD'en ikke ville skadet, så TRIM fikk starte med blanke ark... Fylle SSD'en med data, og så slette det, vil vel også gjøre ting bedre.. Edit: Dette gjelder selvsagt kun Gen. 2, Gen. 1 er overlatt til helt andre remedier.... Endret 24. oktober 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Jeg merker at ytelsen ikke klarer å holde seg over tid (AS SSD) Pleier å klone til en vanlig HDD, kjører HDDErase og kloner tilbake. Klarer da som regel ca 400 poeng i AS SSD. Gjør dette ca hver 3 måned. Litt tungvint, men er vant til det Endret 24. oktober 2010 av johome Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Så ikke det var G1 det var snakk om, da er jo det du gjør eneste løsningen. For G2 blir det litt anderledes... Lenke til kommentar
johome Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 I tilleg er OS'et XP x64 .... Lenke til kommentar
-deleted- Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Når man formaterer og installerer windows på nytt på SSD'en, har det noe å si om man bruker HDDEraser eller om man bruker helt vanlig standard windows CD formatering? Vil man merke noen forskjell når man da har installert win7? Har Intel X25-M 80GB Gen.2 Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Da mer eller mindre impulskjøpte jeg en C128gb C300, win7 og 4 gb extra ram Vel framme i BIOS skrudde jeg på den der AHCI modusen (Den stod på disabled, har valget mellom disabled, RAID eller AHCI), det tar nå 20 sekunder lengre tid før de "dos-vinduene" av PC oppstart er ferdig, det kommer en melding om at den starter AHCI bios eller noe slikt. Er dette rett ? Også, lengre ned på peripherals menyen i BIOS kan jeg sette AHCI på sata compatibility mode, den står nå på IDE (har valget mellom IDE, SATA eller AHCI). Hvilken skal jeg velge ? Er det HER jeg skal velge AHCI og ikke lengre opp ? Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) hvorfor bruke penger på win7?? Beklager for sent svar, jeg sovnet av kjedsomhet første gangen jeg leste innlegget ditt. Det der er en så ytterst kjedelig diskusjon for de aller aller fleste menneskene på jorda. Det kan være 3 ting, enten en win vs mac diskusjon, eller en win vs linux diskusjon, eller en jeg er så tøff som har win7 gratis skrytepost Jeg ser av innleggene som kom etter ditt at det var en skrytepost Gratulerer med din gratis utgave av win7 Da anbefaler jeg deg å heller bruke noe som ikke koster penger. Det står det mer respekt av. Mest respekt hadde han fått av å svare konstruktivt på innlegget mitt Endret 26. oktober 2010 av Okeblol Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Okeblol: Hehe beklager, mulig jeg er gammel blitt, men jeg blir provosert av slik "det er så kult å piratkopiere og ikke betale for det vi gjerne vil ha" mentalitet. Det gjenspeiler den stadig økende tendensen til å ikke sette pris på noe som helst lenger. Men ja til saken... Hvilket hovedkort har du. Endret 26. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Okeblol: Hehe beklager, mulig jeg er gammel blitt, men jeg blir provosert av slik "det er så kult å piratkopiere og ikke betale for det vi gjerne vil ha" mentalitet. Det gjenspeiler den stadig økende tendensen til å ikke sette pris på noe som helst lenger. Men ja til saken... Hvilket hovedkort har du. Var litt tongue in cheek påstanden min Jeg har et Gigabyte GA-P35-DS4 Hovedkort, P35 i følge ordrehistorikken på nettbutikken hvor jeg handlet PC deler sist (ganske akkurat 3 år siden) Det drar på årene, men det hadde jo AHCI i alle fall (dog den der ekstra boot saken den gjør for AHCI etter POST gjør at det tar lengre tid å starte PC nå fra power knappen og inn i windows nå med SSD harddisk enn det gjorde med SATA Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) haha skryter ikke, sier det bare som det er.. og min win7 er ikke piratkopiert.. Piratkopiert eller ikke, W7 er ikke gratis for alle. Hva folk bruker pengene sine på får være opp til den enkelte. Verken min eller din eller noen andres business. Skal vi holde oss on topic eller? Endret 28. oktober 2010 av Hårek Til informasjon: har fjernet 7 off-topic innlegg Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Gigabyte GA-P35-DS4 HovedkortJøss, akkurat kortet jeg sitter ved i en kasse med 2x460GTX som driver med GPGPU stuff. Men kan ikke huske å få noe slik som du nevner på den, annet enn om du har valgt noe spes. Du har kun enablet ICH9 og ikke den ekstra Marvell eller hva det var i farten. Lenke til kommentar
Okeblol Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) ICH9 ? Jeg kan velge AHCI 2 plasser, en under "SATA RAID/AHCI mode" (Her kan jeg velge disabled, raid eller ahci) og en under "Onboard SATA/IDE device" (her kan jeg velge RAID/IDE you sata drives will have ahci, IDE your sata drives will use ide eller disabled), begge menyene er under onboard peripherals menyen i bios Endret 26. oktober 2010 av Okeblol Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Akkurat nå må jeg lage middag, men skal ta meg tia til å sjekke på min etterpå . Lenke til kommentar
johome Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Funkyit har testet OCZ IBIS 160 GB. Kommer som 3.5" Opptil 125 000 random Write IOPS HSDL : Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 pfft ikkje noe å skryte av Lenke til kommentar
johome Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Ja, men husk på dette er en billig sak til usle 4 lapper Endret 26. oktober 2010 av johome Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Ja, men husk på dette er en billig sak til usle 4 lapper Men bare 20MB/s på 4k er da samme som intel... Like greitt å kjøre noen intel gen 2 ssd i raid-0... Enda billigere er det også Jeg er ikkje imponert 2stk Crucial c300 gir ca 700 Mb/s lesehastighet og 32MB/s på 4k random read. Ikkje like høy write, men skulle likt å se random write i iometer med den ibis.. Endret 26. oktober 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Jeg synes den imponerer i 4k QD32: Det tyder vel på ganske mange parallelle kanaler, mens QD1 tyder på billige flashbrikker. Til 600 $ synes jeg ikke den yter så verst. Endret 26. oktober 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Hvorfor må man ha det usle 1-ports kontrollerkortet? Hvorfor ikke bare SATA600? Ellers synes jeg det er vanskelig å finne enheter gode på lav QD, noe som vel er det viktigste for hverdagslig generell bruk. Endret 26. oktober 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå