Teac Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Kan noen se på denne: Har lagt OS disken min fra Intel 80 gb SSD over til en Crucial C300. Har brukt Acronis til disk clone. Noen som vet hvorfor den står som BAD? Litt vell lave ytelse? Endret 10. september 2010 av Teac Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 10. september 2010 Forfatter Del Skrevet 10. september 2010 Miss-allign er problemet. Muligens også 512B sektorer. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Intel SSD Toolbox 2.0 er lansert Må lastes ned.... Link Intel® Solid-State Drive Toolbox The Intel® Solid-State Drive Toolbox (Intel SSD Toolbox) provides the following functional capabilities: - Accessing Intel SSD management features (Intel® SSD Optimizer, System Configuration Tuner and Secure Erase) Det er noen nyheter her... Endret 10. september 2010 av Anvil Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Min aller første bench med 4x 64gb c300 Jeg valgte 16k stripe helt random. Visste ikkje helt hva jeg skulle bruke 4x64gb c300 16k stripe 4x128gb c300 32k stripe Litt teit å sammenlikne 32k stripe og 16k stripe, men hadde liggende resultat med 32k Lenke til kommentar
Teac Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 (endret) Miss-allign er problemet. Muligens også 512B sektorer. Sikkert pga jeg laget en partisjon i windows før jeg clonet disken. Trodde ikke det skulle ha noe å bety. For slette partisjonene og gjøre prosessen på ny. Edit. Stressa i en del timer i går med disk clone. Trodde det skulle være like lett som forrige gang. Velge input output, next next osv. Men neida. Når jeg bruker Acronis så logger jeg inn i windows og får jeg opp "preparing desktop" så kommer opp blå skjem med ikke lovlig windows Norton Ghost får opp en feilmelding på 99% i prosessen. Andre programmer som klarer disk clone ? Endret 11. september 2010 av Teac Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 6x2,5" lagringsenheter i en 5.25" slot: http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=178712&model=&salg= Hvorfor har jeg ikkje sett den før? Har bare sett den som er plass til 4 stk Lenke til kommentar
reid91 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Sikkert diskutert flere ganger tidligere i denne tråden men gidder ikke å leite. Har tenkt å skaffe meg en Intell SSD, men ser at det er snakk om at neste generasjon er rett rundt hjørne, med større lagringskapasitet og rimeligere priser. Når er det forventet at 3. generasjonen kommer ut? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 6x2,5" lagringsenheter i en 5.25" slot: Den har vært markedsført lenge på Chieftec's sider, har ikke funnet den i Norge før nå Det må bli litt trangt med 3 i høyden, får ha den i bakhodet til senere. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 (endret) 6x2,5" lagringsenheter i en 5.25" slot: http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=178712&model=&salg= Hvorfor har jeg ikkje sett den før? Har bare sett den som er plass til 4 stk Heeeey, den var kjekk Er jo perfekt ift. antall ICH porter man oftest har. Takker for tipset! Er snart 6 SSDer på meg nå og da blir det litt kaos å la dem ligge løst og kjekt med en slik. Må bare bestemme meg for om jeg skal vente på G3 eller gå for C300. EDIT: Den var dog i overkant dyr spør du meg. Endret 11. september 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Har et problem, brukte min Corsair Force SSD i MacBook Pro'en en stund og har nå satt den inn i og koblet den til den stasjonære PCen min. Men den finner ikke SSDen, har en mistanke om at det er fordi den Mac OS formatert. Itilfelle det er det, åssen kan jeg gjøre den kompatibel med Windows igjen ? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Har et problem, brukte min Corsair Force SSD i MacBook Pro'en en stund og har nå satt den inn i og koblet den til den stasjonære PCen min. Men den finner ikke SSDen, har en mistanke om at det er fordi den Mac OS formatert. Itilfelle det er det, åssen kan jeg gjøre den kompatibel med Windows igjen ? Putte den i pcen å formatere den. Lenke til kommentar
reid91 Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 6x2,5" lagringsenheter i en 5.25" slot: http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=178712&model=&salg= Hvorfor har jeg ikkje sett den før? Har bare sett den som er plass til 4 stk Heeeey, den var kjekk Er jo perfekt ift. antall ICH porter man oftest har. Takker for tipset! Er snart 6 SSDer på meg nå og da blir det litt kaos å la dem ligge løst og kjekt med en slik. Må bare bestemme meg for om jeg skal vente på G3 eller gå for C300. EDIT: Den var dog i overkant dyr spør du meg. Har ikke fått svar på spørsmålet mitt lenger oppe så spør deg: med G3 mener du intel 3 generasjons SSD'er? Isåfall, når er det forventet at de skal komme? Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Google it Har et problem, brukte min Corsair Force SSD i MacBook Pro'en en stund og har nå satt den inn i og koblet den til den stasjonære PCen min. Men den finner ikke SSDen, har en mistanke om at det er fordi den Mac OS formatert. Itilfelle det er det, åssen kan jeg gjøre den kompatibel med Windows igjen ? Putte den i pcen å formatere den. Når PCen ikke finner den er det litt vansklig :-/ Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Google it Har et problem, brukte min Corsair Force SSD i MacBook Pro'en en stund og har nå satt den inn i og koblet den til den stasjonære PCen min. Men den finner ikke SSDen, har en mistanke om at det er fordi den Mac OS formatert. Itilfelle det er det, åssen kan jeg gjøre den kompatibel med Windows igjen ? Putte den i pcen å formatere den. Når PCen ikke finner den er det litt vansklig :-/ Put den i en mac og formater den. Eventuelt let i bios å se om du finner den der. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 Har ikke fått svar på spørsmålet mitt lenger oppe så spør deg: med G3 mener du intel 3 generasjons SSD'er? Isåfall, når er det forventet at de skal komme? De er forventet i fjerde kvartal (Q4 som en skrev), altså i oktober til desember. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Hvor kan man sjekke råvareprisen på MLC flashminne? Jeg har inntrykk av at SSD-prisene har stagnert og lurer på om det er flashprisene som er årsaken. Helst en graf som rekker minst et par år tilbake. Endret 12. september 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Enig i den Simen1, hadde vært interesant å se. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Fått slik ytelse i Gen. 1 M'ene enda da, Theo343 (2xGen. 1 m. den ene du har)?: Endret 12. september 2010 av Ourasi Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 12. september 2010 Forfatter Del Skrevet 12. september 2010 (endret) Kjapt spørsmål. Jeg er vant til å bruke RAID, og får ikke riktig ytelse nå med singel SSD med AMD SATA driver, hvordan får jeg byttet tilbake til MSAHCI? ytelse ref: Endret 12. september 2010 av GullLars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå