Blackey Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) @Nizzen. I Telemark er vi også klare...med gløgg! Bare 3 ltr gløgg igjen men... Er ikke like rutinert som julebruskongen Det holder ikke til jul, men forhåpentligvis til resultatene kommer. Ellers må jeg blande ut med Bache XO Gløgg+C300 Endret 27. august 2010 av Blackey Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Haha julebruskongen, herlig. Slå et slag for Aas Julebrus. Haff nå fikk jeg nesten løst på gløgg og har en konsentrert slik stående. Endret 27. august 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Hva er favorittprogrammet til Ssd-folket for og holde ytelsen på ssden\ene oppe? La de ligge i esken Det finnes ikke noe vedlikeholdsprogram for SSD som funker, de er igrunn avhengige av sine egne mekanismer som jobber for fullt under bruk, spesielt etter at steady-state har satt inn. (alle celler er brukt 1 gang) Faller ytelsen merkbart er det bare HDDerase eller en hurtigformatering som hjelper. (hurtigformatering fungerer på de aller fleste SSDer med TRIM) Lenke til kommentar
Anv Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Anand har sluppet litt info om H67/P67 (Sandy Bridge) Det er både pluss og minus, som vanlig. På pluss siden får begge *2* 6Gb/s porter, totalt 6 porter som før, de 4 siste er 3Gb/s PCIe 2.0 blir nå 5GT/s, dette er en dobbling av tidligere chipset. Dette betyr at man får inntil 500MB/s i hver retning. (totalt 1GB/s) På minussiden Det blir ikke onboard USB3 Ellers er det mye bra å lese i artikkelen men det har ikke noe med lagring å gjøre... -- Quote: Linkt til Anandtech "Both H67 and P67 support 6Gbps SATA, however only on two ports. The remaining 4 SATA ports are 3Gbps. Motherboard manufacturers will color the 6Gbps ports differently to differentiate. There’s no native USB 3.0 support on these chipsets, but most motherboard makers are looking to third party solutions to enable USB 3 on Sandy Bridge boards. The other major (and welcome) change is the move to PCIe 2.0 lanes running at 5GT/s. Currently, Intel chipsets support PCIe 2.0 but they only run at 2.5GT/s, which limits them to a maximum of 250MB/s per direction per lane. This is a problem with high bandwidth USB 3.0 and 6Gbps SATA interfaces connected over PCIe x1 slots. With the move to 5GT/s, Intel is at feature parity with AMD’s chipsets and more importantly the bandwidth limits are a lot higher. A single PCIe x1 slot on a P67 motherboard can support up to 500MB/s of bandwidth in each direction (1GB/s bidirectional bandwidth)." Lenke til kommentar
Switters Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Har akkurat kjørt AS SSD på min X25-V for å se om alt er som det skal. Noen som kan gi en pekepinn? Resten av systemet står i signatur. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Anvil: Topp . Litt synd at det kun blir 2stk, men det kan jo bli morro å kjøre 2@R0. Ser det ikke som noen krise at USB3.0 forløpig blir via 3.part onboard. Endret 27. august 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Gløgg+C300 Haha så bra. Mye fin hardware dere sitter med nå . Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Anvil: Diskeeper har fungert for meg, er et program som koster da. Men er en måned trial Et program jeg anbefaler utifra det jeg har lest og hørt samt prøvd Lenke til kommentar
Anv Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 @Amanita Muscaria Når du nevner "defragmenterings" vertøy så har O&O kommet med noe som inneholder en form for manuell TRIM. (dvs den fungerer litt likt Intels SSD Toolbox, apropos SSD Toolbox er det den man bør bruke om man har Intel, ingenting annet) Ingen av disse TRIM verktøyene fungerer i raid sammenheng. Løsninger som gir bla free-space consolidation er mildt sagt omdiskutert, man oppnår igrunn bare å forsere wear-levelling systemet på SSDen. Det er ingen software som kan styre plassering av filer på en SSD slik man er vant til på HDD, det er rett og slett ikke mulig. Fysisk LBA er <> Logisk LBA på en SSD. Man oppnår selvsagt en effekt men den vil være tilfeldig, i noen tilfeller kan den like godt gjøre ting værre. (kommer bla ann på om SSDen er i steady-state eller ikke) Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 FusionIO har omgått dette problemet i sitt nye lagrings-subsystem, VSL (Virtual Storage Layer). Om du ikke har lest det er det et interresant konsept. Om de bare hadde fått ioXtreme til å bli bootable... Ut fra hva jeg har sett ser ioXtreme også ut til å bare benytte 4 flash-kanaler (random read skalering), så en utviddelse ser i 2. gen ioXtreme kunne gjort seg. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Anders Jensen linket til noe relatert til VSL litt tidligere i sommer. Syntes det så interessant ut men som du sier, bootable er egentlig et krav. Det hadde uansett vært morsomt å prøve en ioXtreme. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Theo: Ser at jeg skrev litt upresist. Det var 2,5 -utgaven abbo sa blir sendt på mandag. Så da får jeg dessverre ikke benchet 1,8+adapter. Lenke til kommentar
larsere Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Vil HDDerase funke til restaurering av de små SSDene i EEE'n min? i såfall hvilken versjon? Siden de er så små er det jo ikke noe problem med et image Lenke til kommentar
Anv Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Anvil: Topp . Litt synd at det kun blir 2stk, men det kan jo bli morro å kjøre 2@R0. Ser det ikke som noen krise at USB3.0 forløpig blir via 3.part onboard. Det var litt mindre enn jeg håpte på men hvis det bare yter så vil det bli bra. USB bryr jeg meg ikke så mye om, bruker eSATA i forbindelse med lagring. USB3 blir mer aktuelt når man skal laste ned bilder fra kamera med 120mpix monster sensorer. (du har sett Canon saken går jeg ut ifra ) Det er fint lite utstyr som leverer USB3 per i dag, slikevel føler jeg at Intel stopper utviklingen litt. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Vil HDDerase funke til restaurering av de små SSDene i EEE'n min? i såfall hvilken versjon? Siden de er så små er det jo ikke noe problem med et image Har den en standard SATA interface?, isåfall burde det ikke være noe i veien for det. Kan uansett ikke gi noe godt svar på det, du finner ikke ut av det uten å prøve. (eller søke litt på nettet) Endret 28. august 2010 av Anvil Lenke til kommentar
larsere Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Kjører på jeg, så får vi se Lenke til kommentar
arr1000 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Kjøpte meg Intel 80Gb ssd disk for 8 måneder siden. Ytelsen har nå gått ned fra 416 til 339 i AS SSD benchmark. Har ikke installert flere programmer eller endret disk drivere på denne tiden. Benytter Win7 sine disk driver. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Har det kommet noen bedre drivere? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) 339 er ikke så ille, rimelig bra etter 8 måneder. Kan du legge ut screenshot av AS SSD så får vi se litt nærmere, også for å få avklart FW versjonen. Kjører du Intel SSD Toolbox? Endret 28. august 2010 av Anvil Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Hehe. Endelig somlet jeg meg til å kjøre AS SSD på min 14 mnd gamle Intel x-25M 80GB Gen 1 (Kingston SSDNow). Som kjent har denne ikke TRIM. Etter ca 10 mnd med dualboot (W7/Ubuntu med hhv. 65GB og 13 GB partisjoner), uten noen form for formatering eller vedlikehold, er dette dommen: Lenke til kommentar
Anv Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Det kunne vært værre Begynner å nærme seg tiden for vedlikehold, ikke pga poengsummen i AS SSD dog. (AS SSD er ingen fasit, bare en pekepinn) Merker du noe til at den er blitt sløvere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå