Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble ikke nevnt spesifikt 64GB :) De har eks. mange 128GB.

Joa, meg0709 ville ha 64GB.

madsc90: Du kan ikke stole på Abbo/Amentio (og kanskje hele webmerc-røkla) når det gjelder lagerstatus.

joa meg her og der, det ble ikke nevnt i innlegget jeg svarte på. Jøjje meg.

Men til temaet, hvis det er mulig?

128GB utgaven mener jeg sies å ha bedre ytelse enn 64GB utgaven, dog er dette selvfølgelig helt neglisjerbare forskjeller for annet enn benchmarking.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Wikipedersen: Hvis du har råd til å legge inn et par hundre mer, er c300 et sikkert valg. Komplett ser ut til å få inn 40+ i dag til 1250. Men hvis du ikke tror det er verdt det, eller mener PCen kanskje ikke utnytter den fullt ut uansett, kan du vente på råd fra de store gutta om Kongstonen du linjer til er god nok.

Selv kjøper jeg c300 til HTPCen min i dag.

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket på komplett var datoen 1. oktober :no:

Jeg går ut i fra at de som bestilte i juni/juli får noe snart, 1 oktober er forhåpentligvis en ny forsendelse.

Jeg avbestilte mine C300/64GB og kjøpte Vertex 2, det er et godt alternativ både pris og ytelsesmessig.

Hvis man absolutt skal ha C300 er 128GB det billigste alternativet.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Sweet!

Beklager at jeg maser, men jeg vil være sikker før jeg brenner av 1300 kr.

Vil denne: http://www.dustinhome.no/pd_5010221943.aspx sammen med 1,8" C300 64GB være alt jeg trenger, og fungere likt som 2,5"?

EDIT: Fokus på ytelsen til overgangen. (Og kompatibilitet)

EDIT2/Løsning:

http://www.forum.crucial.com/t5/Solid-State-Drives-SSD/SATA-III-cable-C300-UD7/m-p/11366

I postene ned mot slutten av siden kommer det tydelig frem at ALLE Sata-kabler, uansett om de kalles sata1.0 (150 MB/s) / sata2.0 (300 MB/s) / sata3.0 (600 MB/s), støtter fullt opp om sata3.0. Det eneste som nevnes er den generelle kvaliteten på kabelen.

I et nøtteskall: Sata-kabel er Sata-kabel, alt virker på alt. (Dog vil kabler av dårlig kvalitet kanskje kapitulere ved høy hastighet der de ville holdt ved lave hastigheter)

Takk for hjelpen, jeg endrer ordren min til 1,8" og slenger med en semi-billig overgang fra sata til microsata.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

:hmm::no::hmm::w00t: :w00t: :cool:

Nå skjønner jeg ingenting... Jeg ringte abbo.no for å høre status på leveringen av C300 64GB 2,5". Hun måtte høre med noen andre, så hun skulle ringe meg tilbake. Det var i mellomtiden jeg skrev forrige post, og bestemte meg for når hun ringte tilbake, skulle jeg kreve at abbo skulle gi meg 1,8 -utgaven og adapter for samme prisen som jeg ga for 2,5. Da klokka var ti minutter på kundesenterstengetid, bestemte jeg meg for å ringe selv. Akkurat da ringte telefonen, og riktig nok var det abbo-dama. Hun sa at alle varene var inne og at pakken sendes på mandag!? :thumbup:

Hva skjer med at det er tilsynelatende den eneste C300 2,5en som har kommet til Norge?

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Gi tilbakemelding på hvordan 1.8"erne virker. Kanskje en liten bench for å se om ytelsen er lik også? (bør ikke være avvik).

I et desktop/tower er det jo plass til adapterne uansett og mindre format er generelt bare morro.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp satt inn en Crusial C300 128 GB og installert Win 7. Maskinen booter greit, men jeg synes ikke det går så raskt som forventet. Er det noen måte å sjekke hastigheten på før jeg går videre og installerer programvare etc?

AHCI er aktivert i BIOS før installering av Win 7

Har lagt inn drivere for Intel og Jmicron

HK er Abit IX38

Lenke til kommentar

Husk at når det gjelder boot-tid, så er det det som skjer etter POST-operasjonene som en SSD gjør raskere, først og fremst. Hvis man har lang POST, så hjelper det ikke stort med den raskeste disken i verden.

Men - du burde kunne oppleve forbedring i oppstart av de fleste programmer og OS. Igjen med noen unntak - f.eks. så ser jeg ikke noen særlig forbedring i oppstartstid på Firefox. PhotoShop derimot, åpnes svært mye raskere. Bare et par eksempler.

Lenke til kommentar

Tusen takk begge to :-)post-132381-1282930373,3672_thumb.png

Da har jeg lagt ved en AS SSD benchmark, og den er vel slik den skal være. Da er det bare å fortsette og legge inn resten og s¨å får jeg se hvordan det oppleves når maskinen er i bruk.

Endret av Gurgalmei
Lenke til kommentar

Jeg har nettopp satt inn en Crusial C300 128 GB og installert Win 7. Maskinen booter greit, men jeg synes ikke det går så raskt som forventet. Er det noen måte å sjekke hastigheten på før jeg går videre og installerer programvare etc?

AHCI er aktivert i BIOS før installering av Win 7

Har lagt inn drivere for Intel og Jmicron

HK er Abit IX38

Gratulerer med et ypperlig kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...