Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja ok, takker for kjapt svar.

Greia er at ingen har den C300 disken inne(nesten)i 2,5", men alle har 1,8".

Litt dumt at man må ha ekstra greier, der jeg hadde tenkt å bestille var det billigiste jeg fant inkludert at jeg skulle bestilt noe anna også, men får bare bestille 2 forskjellige steder da, hehe.

Men 1,8" er vel mest for netbooks også?

Ikke?

Er tonnevis av dem her:

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=crucial+c300

Jeg så ingen linker i det jeg svarte på. Men ble mye fuss, nok om det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

På tirsdag kveld stod det at abbo.no hadde 1-3 C300 2,5" 64GB på lager, så jeg bestillte en. Dagen etter var lagerstatus "2-6 uker". Nå står ordrestatus som: "Venter på varer". Er det grunn til å tro at jeg faktisk har en C300 kommende i min retning (I nær fremtid), eller er det mest sannsynlig at lagerstatusen på tirsdag kveld var feil?

PS: Jeg ringte inn og spurte, og hun kunne ikke gi meg noe skikkelig svar, bare at jeg skulle høre på nytt vis det ikke skjedde noe mot slutten av uka. Hennes eksakte ord var noe som: "Vi prøver å finne ut hvor vi skal bestille den fra." (Type "eget lager" / "produsentens lager")

Hvis den er langt unna avbestiller jeg den, slik at de andre varene i ordren får fart på seg, så henter jeg heller en hos komplett.

Lenke til kommentar

Theo343: Hadde du sett ett par poster lenger opp hadde du sett link, men jeg gir nå faen, de er ikke på lager uansett hva som sies.

Har lyst til å bestille større enn 64GB, men penger er ett dilemma og om det lønner seg.

Egentlig burde man hatt en SSD på 1TB så man får alt innpå eller en liten så man bare får OS inn.

Lenke til kommentar

Ikke rart de større er på lager siden de koster mer, er vel eneste grunnen som jeg ser.

Men lønner det seg å gå for 64GB eller må man/bør man ha str?

Det holder vel men, må si jeg stiller meg skeptisk til plassen når man snakker såpass "lite" med GB.

Og ja, er abbo.no til å stole på?

Har lest butikk erfaringer, men alltid så er det jo delte meninger, hehe, tenkte å bestille alt derifra siden det da blir billigst(synd man ikke kan hente i Oslo), men får vel bite i det sure eple å bestille 2 steder, 2-6uker leverings tid har ikke jeg tid å vente på.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Burde ikke SSD hatt sin egen kategori her? Når ligger det jo under "Harddisk" - og det blir jo en smule feil.

Helt enig. Siden faktisk ikke har noen disker. Kanskje man kan fjerne Harddisk kategorien og heller lage en som heter lagring ?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Harddisk er vel såpass "innrøkt" at det skal noe til å bli kvitt benevnelsen. Er det så nøye? SSD = Solid State Drive = Drev Uten Beveglige Deler ... noen må gjerne komme opp med en god benevnelse, men igjen - er det så nøye? Er ikke harddisk greit nok? Om noen år er snurredisker totalt borte, og man slipper forvirringen uansett.

Lenke til kommentar

Joda, det blir veldig pirking - men rett skal være rett. En SSD er ikke en Harddisk.

En SSD-kategori hadde uansett gjort ting enklere ift navigering. Men den diskusjonen hører ikke hjemme her.

Skal ha SSD i laptopen. Har vel egentlig bestemt meg for Intel X25-V, men så også på denne. Den er (ifølge specsa) noe kjappere og større, men hvilken vil være best i forhold til oppstartstid og åpning av programmer?

Plass er forsåvidt ikke viktig, da det meste av lagring går på SD-kort.

Edit: Lagt til link.

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Harddisk er vel såpass "innrøkt" at det skal noe til å bli kvitt benevnelsen. Er det så nøye? SSD = Solid State Drive = Drev Uten Beveglige Deler ... noen må gjerne komme opp med en god benevnelse, men igjen - er det så nøye? Er ikke harddisk greit nok? Om noen år er snurredisker totalt borte, og man slipper forvirringen uansett.

Etter hva jeg har sett er det lite folk som kaller en SSD for noe annet en SSD, men folk som ikke er så god på data skjønner ikke forskjellen og det kan blir stor missforståelse. At SSD'er ligger under harddisker blir feil, da den ikke har noen disk noen plasser.

Lenke til kommentar

Burde ikke SSD hatt sin egen kategori her? Når ligger det jo under "Harddisk" - og det blir jo en smule feil.

Helt enig. Siden faktisk ikke har noen disker. Kanskje man kan fjerne Harddisk kategorien og heller lage en som heter lagring ?

Er dette ironisk ment?

Kategorien heter Maskinvare->Lagringsmedier :)

Dette dekker alle typer lagring og er et godt navn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...