GullLars Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Heilage: JA. x25-M har GC. Den fungerer fint uten TRIM, men hvis ditt bruksmønster har veldig høy andel random writes kan du få noe redusert skriveytelse. Det vil alikevell ikke gå nevneverdig ut over brukeropplevelsen (annet enn i ekstreme tilfeller som masse benchmarking). Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Heilage: JA. x25-M har GC. Den fungerer fint uten TRIM, men hvis ditt bruksmønster har veldig høy andel random writes kan du få noe redusert skriveytelse. Det vil alikevell ikke gå nevneverdig ut over brukeropplevelsen (annet enn i ekstreme tilfeller som masse benchmarking). Takk, det var alt jeg trengte. Blir X25-M på meg til uka da. Lenke til kommentar
larsere Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Ett lite spørsmål: Leste den Ubuntu artikkelen og har lyst til å teste Ubuntu fra M-80Gb'en min, men støtter Ubuntu TRIM? og er det så farlig egentlig da jeg bare kan kjøre manuell TRIM via toolbox fra Win7? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Ikke heng dere alt for mye opp i TRIM. SSDene vil fungere fint uten, men med vil de ha tilsvarende ny ytelse hele tiden med TRIM. Uten TRIM kan skriveytelsen dette 10-20% i vanlige bruksmønster, det vil ikke være merkbart i daglig bruk, men kan måles. Endret 30. april 2010 av GullLars Lenke til kommentar
larsere Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Haha Theo Vet at jeg ikke skal henge meg for mye opp i det, men vi i guttegjengen kriger alltid om best bench-ytelse så derfor MÅ jeg ikke miste noe her Så da blir spørsmålet om jeg kan restaurere denne målbare ytelsen jeg mister i Ubuntu med Toolbox fra win7? Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 hei. skal til sommern bytte litt hardware. tengte da på et asus crossfire iv med 890fx og 850sb. vil Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2 bli det beste til os? (win 7 ultimate 64) har fra før 2 velociraptor i raid 0 som jeg tengte til spill (brukbar load tid) og en wd black som jeg tengte til andre data. (bilder musikk osv) vil dette være fornuftig eller er det noe som kommer som vil gi bedre ytelse? tengte da maks 2000/2500 på os disk. går heller ikke lavere en 64gb i størrelse. Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Blir NCQ automatisk aktivert når man endrer fra SATA til ACHI i bios? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 fredrikoz: ja Kolvrick, du kan kanskje vurdere Agility 2 100GB (eller en annen SandForce 100GB) om prisene blir lave nokk, men Intel gir fortsatt mest for pengene. Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 fredrikoz: ja Kolvrick, du kan kanskje vurdere Agility 2 100GB (eller en annen SandForce 100GB) om prisene blir lave nokk, men Intel gir fortsatt mest for pengene. ligger på runt 3000+ nå ser jeg men kan jeg spørre n ermer kjøp dato da ting har en tendens til å enre seg hurtig? er vel du GullLars som er guru på dette med ssd? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2010 Vi er fler her som kan mye om SSD, men ja, det var jeg som dro i gang SSD-tråden i desember 2008 om du sjekker første posten i tråden Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 831kr for 30gb intel x25 v er nice 3324 kr for 4 stk som vil gi sinnsyk ytelse er jo helt KONGE! Koster samme for 4 stk intel v som èn Crucial c300 128gb http://www.gs.no/produkt.php?id=38458 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Kanonbra pris på X25-V der Nizzen, Ja, 3-4 slike fungerer utmerket til en rå pc (har prøvd selv ) 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Hvordan blir ytelsen med 4 slike i forhold til 2x G2 160GB som jeg har i dag? Hva koster det for en raidkontroller som passer? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Hoff man blir jo sjuk av dette *forsøker å motstå fristelsen av å kjøpe 3-4xV* Endret 1. mai 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 @BadCat Jeg ville ikke ha byttet fra 2x 160GB G2 til hverken 3 eller 4 X25-V. Det du har er såpass bra at forskjellen stort sett bare vil vise seg i enkelte benchmarks. @Theo, Trodde du var fornøyd med dine men hvis du trenger det til et ekstremoppsett/spille-pc er det absolutt noe å tenke på. Ulempene er - tar mange porter på mb - litt begrenset plass hvis du ikke har annen lagring Jeg bruker nå mine til rene boot "disker" og det er jeg svært fornøyd med. 2 har jeg i raid-0, de to andre er fordelt på boot på en annen pc og den siste bruker jeg bare til egen benchmark boot "disk" Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Det er den praktiske ytelsen som har betydning her, så da er det nok like greit å ha det som jeg har det. Hvilke SATA- / RAID-kontroller for PCI-E duger for SSD? Helst med 4 porter eller mer. Begynner å gå tom for SATA-porter på hovedkortet. Lenke til kommentar
titan2k Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Muligens litt ot, men er det noen av dere som har testet eller har kjennskap til ytelse med kryptert partisjon på en SSD? (Tenker da TrueCrypt) Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 Intel sin TRIM tool, ligger den integrert i win7 eller er det noe jeg må lase ned og innstalere? har lest litt rundt og finner mangen tråder osv om hvordan det fungere osv men ikke om det er noe jeg må innstalere selv Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. mai 2010 Del Skrevet 1. mai 2010 (endret) Anvil: Jeg er veldig fornøyd med 1x80 og 2x160@R0. Det er vel bare for å få en helt rå lesehastighet i tillegg at jeg skulle hatt 4xV@R0 på ICH10R, men slår det fra meg Endret 1. mai 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå