Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Jeg har en 160GB gen2, men får "Intel SSD is not attached or disabled" når jeg prøver å oppdatere firmware. AMDsystem med SB710, AHCI er slått på.

Tips til hva problemet er? Enheten fungerer jo fint!

post-8544-1267630783,3624_thumb.png

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Test av WD SiliconEdge Blue på Anandtech

Link

pcper har også testet den Link

Enda en test på tweaktown. Link

Den har ikke den helt store ytelsen og deler kontroller med Kingston V+. (JMicron/Toshiba)

Det virker uansett som en grei SSD, prisen er for høy i forhold til ytelsen.

edit:

Etter å ha lest testen på pcper ser det ut som kontrolleren har fellestrekk og pcb er nesten identisk med Kingston Gen 2, ytelsen er imidlertid bedre. pcper har ikke fastslått hvilken kontroller det er snakk om, det kan være en variant av JMF612/JMF618.

Den har utrolig nok 512MB buffer DRAM.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Hei.

Skal kjøpe meg Intel X25-m 80GB gen.2 på slutten av måneden. Hørt at dette er den beste SSD-disken.

Er det noen program eller innstallasjoner som er viktige mtp. ytelse?

MVH EspenFe

Nei. Det du trenger ligger allerede i W7.

Lenke til kommentar
What's Next for High-Performance Computing?

UCSD News (02/24/10) Zverina, Jan

The fusion of high-performance computing (HPC) and high-performance data (HPD) could potentially result in the generation of robust systems that are at least one order of magnitude faster than anything the HPC community currently uses for certain applications, says San Diego Supercomputer Center (SDSC) interim director Michael Norman. Last November, SDSC announced plans to construct Gordon, a data-intensive supercomputer that is expected to read latency-bound files at 10 times the speed and efficiency of current HPC systems with the help of flash memory solid state drives. Ultimately, Gordon will possess 245 teraflops of total compute power, 64 TB of digital random access memory, and 256 TB of flash memory. Gordon also will assist in the integration of HPC and HPD because it is designed for data-intensive predictive science as well as data-mining applications.

http://ucsdnews.ucsd.edu/newsrel/supercomputer/02-24NextForHPC.asp

EDIT

Opplevde forøvrig en merkelig ting i går. Når jeg oppgraderte en Win7 RC til RTM på en maskin med X38 så ble Intel-160G2 fullstendig borte, finnes ikke i device manager overhodet.

Gikk helt fint på RC til RTM på en maskin med X58 som i tillegg hadde 2x160G2 i SW-R0.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Theo,

Jeg tror det er flere ting som materialiseres i løpet av året mtp SSD og servere, ikke minst det at noen faktisk kjøper SSD.

Oppgraderte du fra RC til RTM?

Jeg hadde nok tatt en full installasjon uansett hvor mye merarbeide det var.

(X38 vs X58 burde selvsagt ikke ha noen betydning uansett, må være noe annet som spiller inn)

Hvordan fungerer Windows-SW raidet, er det noen merkbar forskjell fra ICH raid eller er det "bærre lækkert".

Lenke til kommentar

Anvil:

Jeg er en av de som ønsker å kjøpe tid fra RC timebomb ved å utføre en rc2rtm oppgradering. Med denne meget enkle timesjobben får jeg 90 dager ekstra uten å aktivere nøkkelen jeg brukte. Full reinstallasjon vil bli utført senere.

Jeg brukte Intel drivere med IMSM på begge maskiner. Og begge var oppdatert manuelt med siste Intel Chipset. Oppgraderingen ble utført likt på begge.

En ting som kan variere er at jeg har gammel firmware på diskene i X58 maskinen og muligens noe nyere på Intel disken i X38 maskinen da den ble kjøpt ca. 6mnd senere. (alle er G2). Det rare er at Mtron Mobi 3000 disken ikke forsvant, vel rart er det kanskje ikke da det er boot disken på X38 maskinen, så jeg mistenker at Intel drivere kan ha noe med saken å gjøre der.

Når det gjelder SW-R0@ICH10R er jeg storfornøyd, jeg har dog ikke sjekket det mot ICH10R-R0 og det ligger i kortene ved full RTM reinstallasjon i løpet av kommende 3 måneder tenker jeg. Jeg bruker arrayet daglig til spill, steam, virtuelle maskiner, alt av temp, andre diskintensive bits&pieces osv.

Har nesten fylt det til randen i en midlertidig oppryddingsaksjon på diskene siste uken men har nå en fyllingsgrad på rundt 60% som nok vil øke til rundt 85%. Skal kjøre litt benchmarks etterhvert for å ha noe å sammenligne med.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Som dere sikkert har merket har det vært stille fra min side de siste dagene, jeg har vært uten nett siden tirsdag og fikk det tilbake i kveld. Jeg har skummet gjennom nye poster og ser det er noen reviews jeg må lese. Kommentarer kommer enten senere i kveld/natt eller i marra.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har et lite problem med min corsair x32 som står i htpcen. med jevne mellomrom "henger" den seg, jeg ser i resource monitor at den står på 100% active time i opptil 1-2min før den plutselig fungerer igjen. Jeg har kun installert win7 og xbmc på denne disken. problemet oppstår f.eks når jeg skal spille av en youtube-film eller bare åpne et program.

Her er bilde av AS SSD

post-141736-1267967117,934_thumb.png

Som dere ser er write helt på jordet. sekvensielt skal denne klare 220/135..

Er dette grunn nok til å gå tilbake med disken?

Lenke til kommentar

SuperRipper,

Det du opplever er degradering, du har en firmware som ikke fungerer.

X32 har en Indilinx kontroller og mye har skjedd på den siden, bla får du TRIM med de nyeste oppgraderingene.

Hvis du går til Corsairs forum eller hjemmeside finner du det du trenger.

Det er mulig du klarer å redde den med Sanitary Erase hvis de har noe sånt hos Corsair.

HDDerase er selvsagt en løsning men du må uansett oppgradere firmware.

(hdderase sletter alt så da blir det reinstallering eller backup/restore)

Jeg har sett nesten like dårlige resultater på Vertex og gjør man det rett får man ytelsen tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...