Cruz99 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 takk for svar GullLars, ser de har 80 gb`n til 1675 på netshop så tror jeg invisterer de 700 får å få dobel plass! Alltid greit med litt plass :-) Lenke til kommentar
BAT Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Test fra Anandtech av OWC Mercury Extreme SSD med sandforce kontroller Lenke til kommentar
asad Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 GulLars: Igjen takker så mye. Skal vurdere om jeg faktisk trenger så høy ytelse. Sannsynligvis holder det mer en nok med en 160Gb intel disk, uten noe raid. Men skal lese starten på tråden igjen, nå som den er oppdatert Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Et lite kjekt verktøy for oss med SSD Maximize SSD Performance with the SSD Tweak Utility nedlasting (grei for nybegynnere, dog ikke for mer avanserte brukere) Endret 27. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Link til programmet lagt til i posten med oversikt over SSD tweaks, post #5827 (som også er linket til i bunn av førsteposten. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Hvorfor ikke bare legge det inn i førsteposten? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Er nok pga. det som står nederst i første post - Post #5837; oversikt over kilder til SSD tweaks med kort oppsummeringMen du linker til feil post #5827 vs #5837 i innlegget ditt Gullars Ønsker man mer funksjonalitet i programmet kan man foreslå det i denne forumtråden til utvikleren: http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?49779-SSD-Tweak-Utility Samt en viktig ting for at programmet skal virke: Don't forget: You will need to install the .Net Framework you can get if from windows updates or download it here http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en Endret 28. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg ser, jeg linket feil i forgie innlegg. Post #5837 er riktig link. Jeg skal se om jeg tar en tur innom tråden på OCZ og foreslår et par tillegg for programmet. Lenke til kommentar
flanker Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 (endret) Hvis man kjøper Intel X25-M Gen 2 installerer Windows 7 og velger AHCI i BIOS. vil da AHCI driver lagt inn samtidig som du installerer Windows eller må du legge den inmanuelt ved å lage diskett eller cd med driver? og hvordan legger man inn AHCI driver i XP etter at os er installert? vil man merke forskjell på IDE og ACHI mode på en 74GB Western digital raptor? Endret 28. februar 2010 av flanker Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Om jeg skulle smelle til å vurdere hele 4-5 Intel X25-V 40GB i RAID0, hvilke RAID kontrollere ville da være verdt å vurdere? Ser jo at Adaptec sine "tradisjonelle gjengangere" som Adaptec RAID 58xx og 54xx ikke er å anbefale sammen med SSD av en eller annen grunn? Er jo også alltids et spørsmål hvor mye penger det er vits å legge i et RAID kort som utelukkende skal kjøre SSD i RAID0, hvor kraftig kontroller som trengs osv for den slags da det ikke er snakk om noe RAID5 eller RAID6 løsning osv..? Et annet spørsmål er jo naturligvis også hvorvidt det er noe som helst poeng med tanke på ytelse å kjøre mer enn 3x Intel X25-V 40GB på ICH10R? Du får jo bedre ytelse, men klarer du faktisk å få noe ut av den ekstra ytelses i praksis, eller blir det bare tall for galleriet? Er kanskje noen andre fordeler med god dedikert RAID kontroller for SSD i RAID0 selv om du bare kjører 3x Intel X25-V 40GB sammenlignet med å kjøre det rett på ICH10R? Lenke til kommentar
Agrophel Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 LSI 9211-8i er HBA men holder til raid 0 Eller valget Areca 1231ML og LSI 9260. Eller Areca 18xx når den kommer, Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Er nok pga. det som står nederst i første post - Post #5837; oversikt over kilder til SSD tweaks med kort oppsummeringMen du linker til feil post #5827 vs #5837 i innlegget ditt Gullars Ønsker man mer funksjonalitet i programmet kan man foreslå det i denne forumtråden til utvikleren: http://www.ocztechno...D-Tweak-Utility Samt en viktig ting for at programmet skal virke: Don't forget: You will need to install the .Net Framework you can get if from windows updates or download it here http://www.microsoft....displaylang=en Men er virkelig alt dette nødvendig? Om du kjører flere Intel X25-V 40GB i RAID0 og da har voldsomt med ytelse, er det virkelig noe spesielt å hente ved å gjøre alle disse "triksene"? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2010 Noen av de, ja. Du kan redusere overhead og latency ved å deaktivere time stamping og 8.3 filnavn, det er også lite poeng i prefetch/superfetch og disse kan faktisk gjøre ting tregere. Andre ting som deaktivering av animering av menyer (som er linket til i posten med tweaks) vil få alt til å føles raskere. Begrensing av system restore (eller deaktivering) er også kjekt om du har bruk for all plassen på RAIDet. LSI 9211-8i er den mest kost-effektive løsningen for å skalere SSD RAID videre etter 3-4 enheter. Det er noe skalering fra 3 til 4 x25-V på ICH10R, men les båndbredde skalerer dårlig forbi 600MB/s pga ICH10Rs maks båndbredde. For 3R0 x25-V er det minimalt å hente med en RAID kontroller over ICH10R, du får full skalering og lav accesstime på ICH10R, mens RAID kontrollere generelt vil øke accesstime, sette et IOPS tak for små block størrelser (som ICH10R ikke har), men dyrere HW RAID kan hjelpe med caching av både les og skriv, read ahead, osv. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Jeg føler behov for en tredje 160GB G2 i mitt Win7 SW-R0 (programmer/spill). Det som er synd med Intel diskene er at de ikke synker særlig i pris selv når nye produkter kommer. Oppgraderte forøvrig til RTM i går uten noen problem for software raidet. Endret 1. mars 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) yeppz Da er det tid for HDD Erase3.3 på mine 2 X-25M 80GB Gen1... Win 7 RC blir skikkelig vrang om ca 18 t :!: Saken er at jeg hadde et txt-dokument liggende på hvordan jeg bruker HDD Erase3.3 på X-25M/SSD, men jeg finner d F'n ikke noen steder... Kanskje en av dere kan være så snill å hjelpe meg å få fatt på "dette". En slags "steg for steg" guide. Håper på hjelp her, vil nødig brikke SSD'ne mine... Mener å huske at Sam_Oslo snakket noe om dette et for ca 250 sider siden men finner det ikke igjen. edit: og forresten, har det kommet noen ny FW til X-25M Gen1 etter ver. 04098820 ? Endret 1. mars 2010 av flu Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Ourasi og jeg har laget den beskrivelsen i benchetråden. Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 ...javisst har dere det, takk takk Lenke til kommentar
Teac Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 INTEL X25-M 80GB til 1666,- hos Dustin. Gratis frakt for studenter. Bra pris dette Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 INTEL X25-M 80GB til 1666,- hos Dustin. Gratis frakt for studenter. Bra pris dette Har dustin home gratis frakt for alle produkter? (For studenter altså ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå