Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Trancend saken du har fått tak i er en JMicron 602B med SLC om jeg ikke tar feil. Den er noe bedre enn de eldre JMicron med tanke på frysing, men du burde alikevell gå hardt til verks med tweaking etter OCZs egen guide. Skal du bruke W7 trengs en del mindre tweaking, xp vil muligens bli hardt for den om du ikke får allignet partisjonen og satt 4KB cluster.

Du burde alikevell få en del bedre ytelse enn den gamle disken som stod i den med mindre det du gjør til daglig krever mye random write. Du vil nokk oppleve frysing og henging under installeringer og oppdateringer. Et tips er å sørge for at en RAMdisk er noe av det første du installerer, gjerne det første du installerer, og så legge all TEMP til den sammen med en 16MB pagefile (for kompabilitet, og deaktiverer pagefile på SSDen).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GullLars: Takk for det. Er litt vanskelig å bruke mye til RAM-disk når totalen er 1GB. Slå av swap er vel ikke heldig heller med såpass lite RAM?

Data på disken:

TS32GSSD25-M

S/N:303292-0306

32GB (LBA 62.521.344)

HW 6872-S1

MLC

DC +5V 0,4A

0952

Ut fra dette tyder det på MLC.

EDIT: Hvordan forsikre seg om 4KB cluster? Vil dette gi seg ut fra alignment?

EDIT2: Ser at jeg tidligere har skrevet 30GB. Ikke rart det blir spekulert i hvilken disk det må være når jeg har oppgitt feil data. Beklager :blush:

Endret av madammim
Lenke til kommentar

Jeg rotet litt i kabinettet og koblet midlertidig fra alle mine 5 lagringsdisker.

Bootet så opp med bare SSD'en, og syntes at den jobbet mye lettere.

Kan det stemme , eller er det bare jeg som er trøtt ? :p

____

Jeg har ISO filen til 3.3, så hvis du ikke finner den andre plasser kan jeg gi deg den.

Lenke til kommentar
FW 1.5 er nå sluppet for Vertex og Agility

Som jeg har hatt i signaturen siden før juleferien:

Ni, Peng, and Neee-Wom[/color] > Yatapdong, We require a FW update! One that works nice, and not too expencive.
Kanskje > kan bli snudd nå?

Jeg venter og ser på benchmarks før jeg flasher vertexen jeg har i laptoppen, den står med 1.30 nå. Senest i kveld klarte jeg å krasje den stasjonære maskinen min. Prøvde å klokke litt for hardt med Phenom x4 9850BE og den ville ikke gå i POST en gang, så jeg måtte demontere hele skiten og sette den sammen igjen. Jeg nådde faktisk 260mhz FSB og fikk tatt SS i CPU-Z d^_^b, men når jeg prøvde 265 og økte volten litt ville den ikke mer.

Vil ikke drive å ta sjangser med muligens dårlig firmware når jeg bruker laptopen som sikkerhet om det skulle skje noe med den stasjonære.

Lenke til kommentar
Skal se om jeg får lånt meg en kabel i kveld og testet, men har selv mest tro på at det er feil med disken.

Nå må jeg bare bøye meg i støvet og takke!

Fikk lånt en slik USB-overgang og fikk kontakt med disken gjennom den. Kjørte da ny align gjennom den, men det samme var det samme da jeg satte disken i og prøvde å installere. Frysing av maskin ved 1. reboot. Brukte igjen USB-overgangen og fjernet partisjonen. Satte i disken og lot windows selv ordne alt, og skulle du sett: Det ble liv :yes:

Instalasjonen gikk da greit, men det stemmer nok at skriving av små filer tar tid. Har ikke kjørt noen tester enda, men maskina virker mye mere responsiv på vanlig bruk.

Har prøvd å lege en RAM-disk på 16MB og har flyttet TEMP dit. Fikk da feilmelding i FF da jeg prøvde å laste ned VLC. Ser ikke ut som den fikk tilgang til TEMP :hmm: Lastet ned i IE uten problemer. Hva kommer dette av?

Uansett så er jeg veldig taknemmelig for hjelpa :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...