Anv Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Theo, Hvordan fungerte G2 og VMWare? Lenke til kommentar
Anv Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Fikk 0 ja, så da er alt bra? Hvis du ikke har installert IMSM (Intel Matrix Storage Manager) skulle det være greit. Prøv AS SSD Benchmark, hvis det står msahci/pciide under opplysninger skal TRIM fungere. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Er det maskinen du kjøre installasjon på eller image restore på? System Restore skal være en faktor som påvirker tiden det tar å kjøre TRIM. Har kjørt på en av mine for å sjekke og det gikk rimelig kjapt. (tok ikke tiden men det var nok mer enn 2 minutter) Det er den jeg installerte manuellt som det tar så hinsides lang tid på. Jeg kjørte en quick health check (elns) først og da var alt tilsynelatende i orden. Jeg har heller ikke merket noe galt med den og den er like lett og ledig i vendingene som den skal være Får se hvordan det har gått i morgen og evt kjøre en bench eller 2. Men det skal jo ikke ta nesten et døgn å trimme en X-25M G2 160GB ? o0 Endret 7. januar 2010 av JKJK Lenke til kommentar
Anv Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 JKJK, Jeg kjørte en nå nettop og det tok under 1 minutt. Har bare kjørt den en gang før på denne SSD'en (i romjula) og den tok lengre tid men husker som sagt ikke hvor lang tid det tok. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 (endret) Theo, Hvordan fungerte G2 og VMWare? Veldig bra så langt, ting tar gjerne 2/3 til 1/2 av tiden og noen ganger 1/10-15 av tiden så det er en herlig ny tilværelse med labbing hehe. Det er gøy å sitte å følge med på resource monitor. Endret 7. januar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 7. januar 2010 Del Skrevet 7. januar 2010 Theo, Hvordan fungerte G2 og VMWare? Veldig bra så langt, ting tar gjerne 2/3 til 1/2 av tiden og noen ganger 1/10-15 av tiden så det er en herlig ny tilværelse med labbing hehe. Det er gøy å sitte å følge med på resource monitor. Login med 40 samtidige brukere på Terminalserver går på vel halve tiden her ift. et tre år gammelt høvelig ok RAID-5 oppsett; fra ca. 2 til 1 minutt. Lenke til kommentar
ScudNor Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Hei. Kan dere som har peiling på SSD osv muligens ta en titt på tråden min? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1190688 Thank you Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Nå ligger x25 g2 på Torshov postkontor Skal opp og hente etterpå, så blir det Win7 x64 på den Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 8. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2010 Da er jeg tilbake i trondheim etter å ha tatt natt-toget. Det var nydelig å ha SSD i laptoppen på veien, en del kaldere å ha på fanget, mindre venting mellom ting. (fikk dårlig plass på natt-toget of fikk ca 1 time søvn ) Jeg får se om jeg får benchet MTRON SSDene mine i RAID-0 etter jeg får W7 på de, tenker å få gjort det i løpet av helga. Problemet mitt nå er at det kabla nettet her ikke er tilgjengelig, så jeg kommer ikke på nettet med den stasjonære, og sitter her og snylter på en nabos usikrede trådløse nettverk med laptoppen Forresten, grattis til alle dere som har fått dere x25-M nå i ferien! Kos dere og test ytelsen, og gjerne post noen benchmark screenshots i benche-tråden. Kom tilbake i denne tråden om 1-2 månder og si hvordan erfaringen har vært. Gjerne prøv en maskin uten SSD i en dag først før dere skriver et sammendrag Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Enkel SSD Bench roundup av JKJK Jeg har samlet opp noen benchmarks jeg har tatt med ymse programmer siden jeg fikk min første SSD på etterjulsvinteren 2008. Siden disse målingene er tatt med veldig sprikende mellomrom og med noe forskjellig software, tar jeg ikke alt for 100% god fisk, men en god pekepinn vil det uansett kunne gi. Jeg har enda et par systemer jeg skal benche, så håper at denne samlingen vil vokse litt etter hvert. Som sagt... jeg har ikke tatt noen vitenskapelig tilnærming til dette, it's all in good fun! G.skill Titan 128GB Dell Latitude D630. (Dette var en "dual Jmicron" Jalla-SSD som ble VARM i min laptop). Intel X-25M Gen1 80GB Dell Latitude D630 Degradert Gen1: G1 etter firmwareflash. "Så god som ny". Intel X-25M Gen2 DYI Q9650, Asus Rampage Formula, 8GB RAM. IOMeter Workstation IOMeter random read IOMeter random write DYI Core i7, 12GB RAM, RAID MODE, iAstore, firmware uten TRIM IOMeter Workstation IOMeter random read IOMeter random write HP Probook 5310M, 2GB RAM IOMeter workstation IOMeter random read IOMeter random write Intel X-25E Gen1 64GB HP Elitebook 6930p 2x Raptor 74GB i raid0 DYI Dual Xeon E5430 (8-kjerner ) 16GB RAM Tenkte dette var en litt morsom sammenligning Flere enkle benchmarks av ymse systemer med SSD vil komme så fort jeg får anledning og tid. Det er veldig forskjellig hvor mye tid jeg har til rådighet på hvert system, så har ikke kjørt noe 3DMark vantage. Endret 8. januar 2010 av JKJK Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Bra jobba JKJK Morro å se at bærbare henger med i svingene Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Har enda 2-3 systemer som jeg ikke har fått bencha enda. Bl.a. en HP DV2-1010 laptop med G1 og et DYI mediacenter med nvidia chipset og 80GB G2. ...kommer når høna får tenner. Edit: skal legge til bench med 2x raptor i raid0 for sammenligning asap. Endret 8. januar 2010 av JKJK Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Kommer en test på 40GB Kingston på nForce430 brikkesett over helga. Kjøpte nytt microATX HK for å ha i en filserver med kun én bruker (meg) så da gikk det mer på pris enn ytelse Så får vi se om det holder unna på et levelig nivå. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Ehh, spoilertag? nei, det er ikkje så kult Poenget er at alle ser bildene med en gang. Hadde det vært spoiler, så hadde de fleste hoppet glatt forbi. Hvem har 56k modem nå Lenke til kommentar
Panter Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 (endret) Men nå er ikke dette bench-tråden heller da.. Det holder med hele posten der. Endret 8. januar 2010 av Panter Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Do want moar SSD på jobb! /signed JKJK og Mikkel™ Lenke til kommentar
Anv Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Raptor i raid0 lagt til Interessant å se at Raptor er såpass mye dårligere enn VR. AS SSD score på 2 VR i raid-0 ble 75 og du fikk 26. En single VR fikk 38. Ellers er det greie tall du har fått, litt svake tall på QD64 på G2 ved skriving på Q9650 maskinen men ser at resultatet er bedre på HP Probook. X25-E er et kapittel for seg selv og yter bra Jeg gleder meg til neste generasjon både fra Intel, Micron og selvsagt de SandForce baserte. Da får vi bedre kapasiteter og enda litt bedre ytelse. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 8. januar 2010 Del Skrevet 8. januar 2010 Do want moar SSD på jobb! /signed JKJK og Mikkel™ Det er herlig med G2 på jobb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå