GullLars Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Dette er et kjent fenomen om du allerede har installert windows uten å ha AHCI modus. Du kan bytte det ved å installere en driver og forandre noen oppføringer i registeret. Guide ligger i SSD-benche tråden. Edit, det var installert i IDE modus som var feilen ja Endret 8. desember 2009 av GullLars Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Endelig TRIM-støtte for Intel X25-M Gen1 også? ..i.flg. en av brukerne på xtremesystems.com! Hele tråden ligger her: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=240620 Endret 8. desember 2009 av ArcticOC Lenke til kommentar
dabear Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Jeg ser at i den tråden viser han et skjermskudd av kommandoen "fsutil behavior query disabledeletenotify" som returnerer 0. Hvordan er dette noe bevis? Den kommandoen returnerer jo 0 også til meg. Jeg har ingen ssd. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Kommandoen forteller bare om W7 sender TRIM kommandoen eller ikke. Kommandoen sendes uavhengig av om lagringsenheten støtter TRIM eller ikke. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 (endret) Og vips så sneik det seg en Kingston SSDNow V-Series 40 GB oppi handlekurven. Blir en fin systemdisk i stuepcen min i jula Endret 8. desember 2009 av BAT Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Fant du den på lager noe sted? Hvis ikke så tviler jeg på at du får brukt den allerede i jula. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Dette er et kjent fenomen om du allerede har installert windows uten å ha AHCI modus. Du kan bytte det ved å installere en driver og forandre noen oppføringer i registeret. Guide ligger i SSD-benche tråden.Gjør det? Jeg fant det ikke... Lenke til kommentar
BAT Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Fant du den på lager noe sted? Hvis ikke så tviler jeg på at du får brukt den allerede i jula. Var bekreftet inn hos Dustinhome 18 Des og da detter den nok ned i postkassa rett før jul eller i romjula. Har 3 uker ferie i år så det blir nok av tid til litt moro. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Merkelig at Intel ikke klarer å produsere nok enda. Jeg har trykket på intel SSD 2 ganger siste mnd men ikke kjøpt da den ikke er på lager. Og hvorfor må de sende varene med båt som tar 3 uker :- S Min intel SSD var produsert/pakket og komplett vidresendte den samme dag som de fikk den, det tok 2 dager. Dvs Fra fabrikk til norek/komplett tok det 33 dager. På den tiden kan jeg gå til fabrikken' Litt tregt når de prøver å dekke en etterspørsel? Endret 9. desember 2009 av War Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Theo, jeg var sikker på jeg hadde sett en guide til å bytte fra IDE til AHCI med windows installert på første siden i benche-tråden. Jeg har ikke link, men om du spør der kan sikkert noen referere deg. Lenke til kommentar
Tweakr Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Mulig dette kan være regtweaken: Klikk start-ikon, i søkefeltet skriv: regedit (trykk enter) Finn følgende baner (en om gangen): HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Servic es\Msahci\Start HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Servic es\Pciide\Start På den første, høyreklikk på ("start"), velg "endre" og sett verdien til: 0 Så gjør du det samme for den andre linja. Verdi 0. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Den finnes i SSD Benchmark tråden men trolig ikke der man forventet den skulle være. Regner med Ourasi fixer det, det er nyttig informasjon. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Prøver å ikke mase for mye, så jeg lar det gå litt tid mellom hver post Noen som kan kort forklare hvordan jeg tilbakestiller AHCI-driverene til MS' egne? Jeg har lagt inn AMD sine med de følgende det fikk: -LINK- Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg beklager jeg ikke har svart tidligere, trodde noen andre hadde svar. Jeg vil bare si at jeg ikke har noe svar på dette, så du vet du ikke blir ignorert. Det kan hende du får svar fra noen andre om du poster en link til den posten i SSD benchmark tråden også. Det virker som ingen her har svaret. I værste jeg kan tenke meg må du reinstallere W7 for å få rette drivere, og da kan det kanskje være greiere å kjøre en manuell trim en gang i blandt frem til neste reinstallering. Lenke til kommentar
Tweakr Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Så det funker ikke å bare avinstallere/rulle tilbake driverene i devicemanager? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 Det er mulig, jeg vet ikke. Har faktisk aldri rullet tilbake en driver før. Selv om det går er det ikke sikkert det løser problemet. Det vil vel uansett ikke skade å prøve. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Kjøpte meg nettopp en 80GB intel x25 hos dustinhome. Da jeg er student, fikk jeg den til 1789 kroner, inkludert frakt! Det er det billigste jeg har sett den til på lenge ( der den er på lager da ). Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 9. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Dette er en smule offtopic, men hvordan får du studentpris på ting, og er det noen begrensning på hva man kan få rabatt på? Jeg er selv student, og jeg liker ikke tanken på at jeg kan ha betalt unødvendig mye for ting... Edit: jeg regnet med at slike rabatter kun gjalt spesielle ting, som bærbare maskiner av spesielle typer, og middelklasse stasjonære pakker ol. Evt rekvisita. Endret 9. desember 2009 av GullLars Lenke til kommentar
dabear Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 for dustin sin del ser du det her: http://www.dustinhome.no/dp_2174.aspx rabatt på hele sortimentet, med noen unntak. og fri frakt. syns det var så billig at når den faktisk er på lager, må jeg kjøpe Lenke til kommentar
War Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) Alltid fraktfri leveranse Det er litt sånn halvsexy, på toppen av en rabatt fra førav + at det ble Norges billigste butikk-kåring. Rene kinderegget. Endret 9. desember 2009 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå