Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var det bestemt at jeg kjøper 2 Kingston V40GB, om ingen har noe i mot det da :p

MEN, så var det det med tilgangen. Har sett på nettbutikkene de siste dagene og ETA for to dager siden var 27/11 og i dag 1/12. Jeg lurer da på om nettbutikken får de 1/12 hvis jeg bestiller i dag, eller om de bare utsetter det videre ?

Lenke til kommentar
Jeg ser at PCworld har testet en hel del SSDer nå... Testen virket i og for seg god, men de konkluderer rart etter hva jeg har fortsått av deg, GullLars... Hva mener du om testen?

http://www.idg.no/pcworld/tester/lagring/i...3.ece?curPage=1

Det var en ganske god test, men den manglet IOmeter følte jeg. De nevnte heller ikke ordet IOPS. Positivt var at det hadde fått med seg AHCI, NCQ, GC, og TRIM. Jeg hadde også ønsket at de hadde oppgradert firmware på Intel x25-M 80GB de hadde og ikke bare 160GB versonen, siden det ga et litt galt bilde.

 

Jeg postet en kommentar i diskusjonen under artikkelen og nevnte denne og SSD benche-tråden, så vi får se om det kommer nye folk snart ;)

Lenke til kommentar
Jeg hadde også ønsket at de hadde oppgradert firmware på Intel x25-M 80GB de hadde og ikke bare 160GB versonen, siden det ga et litt galt bilde.

 

Trodde det var 80GB Gen 1 og 160GB Gen 2, siden 80GB ikke var merket Gen 2, men det var kanskje bare meg som tolket det sånn (ikke leste jeg hele testen heller) :p

 

Hei,

 

Stemmer at 80 GB-modellen er 1G. Som jeg skrev i kommentarfeltet på artikkelen ble det litt feil i tabellen. Vi testet X25-M G1 som Kingston M, siden den ennå er i salg. Det ble en feil imidlertid når jeg lagde grafene...

 

Clas Mehus

PC World Norge

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg kommer til å kjøpe Intel Gen 2 SSD, men trenger hjelp til hvilken løsning jeg bør velge til min Asus P6T V2(i7-920) PC. Fra før har jeg 2 raptorer i RAID0 på ICH10R, samt en DVD-brenner i SATA (ingen andre interne disker).

 

- Er det noe poeng å kjøre 2x80gb SSD-disker i RAID på sørbroen i stedet for 1x160gb?

- Kan jeg kjøre 2 raid-løsninger parallellt på sørbroen? Jeg har ikke egen kjøling på sørbroen.

- Om jeg kjører 1x160gb på ACHI, vil raptorene "stjele" kapasitet om alle tre diskene står på sørbroen?

 

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Da blir det Intel X25-M 80GB G2 på meg også. Bestilte tidligere idag fra Digital Impuls. Hadde bestilling inne hos PS, men de fikk ikke inn noen før uti januar. Tenkte egentlig å vente til da, men OSet mitt blir mer og mer ustabilt, så det er på tide med en reinstallasjon så fort som mulig.

 

Ser virkelig frem til å prøve ut SSD. :)

Lenke til kommentar

Da fikk jeg avbestilt Patriot-disken :) Jeg kikker nå på Intel sine, men blir forvirret av flere versjoner både av 80GB- og 160GB versjonen :hmm:

 

INTEL 80GB X25M SATA 2.5IN 9.5MM SSD DRIVE GEN2

SKU: SSDSA2MH080G2C1

 

INTEL 80GB X25M MLC SSD 2.5"/ 9.5mm gen2

SKU: SSDSA2MH080G2R5

 

INTEL SOLID STATE DRIVE SSDSA2MH160G201 7.0MM X25M GEN2 160G 2.5INCH RETAIL

SKU: SSDSA2MH160G201

 

INTEL 160GB X25M MLC SSD 2.5"/ 9.5mm

SKU: SSDSA2MH160G2R5

 

INTEL 160GB X25M SATA 2.5IN 9.5MM SSD DRIVE GEN2

SKU: SSDSA2MH160G2C1

 

Alle disse ser jo ut til å være Gen 2... G201, G2C1, G2R5 :blink:

 

Edit: MPX har SSDSA2MH160G2C1 på lager ser jeg

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Da blir det Intel X25-M 80GB G2 på meg også. Bestilte tidligere idag fra Digital Impuls. Hadde bestilling inne hos PS, men de fikk ikke inn noen før uti januar. Tenkte egentlig å vente til da, men OSet mitt blir mer og mer ustabilt, så det er på tide med en reinstallasjon så fort som mulig.

 

Ser virkelig frem til å prøve ut SSD. :)

 

Meg og! :)For de som vil ha 80GB X25-M kan de bestille den her - den er på lager!!

Lenke til kommentar
Da fikk jeg avbestilt Patriot-disken :) Jeg kikker nå på Intel sine, men blir forvirret av flere versjoner både av 80GB- og 160GB versjonen :hmm:

 

...

 

Alle disse ser jo ut til å være Gen 2... G201, G2C1, G2R5 :blink:

 

Edit: MPX har SSDSA2MH160G2C1 på lager ser jeg

 

R5 betyr Retail forpakning med skruer, og andre ting. C1 betyr uten noe som helst, bare selve enheten. 80 er da 80GB og 160 er 160GB versjonen. G2 betyr rett og slett Gen 2.

 

Beklager, men Rediger-knappen virker ikke her jeg sitter.

 

G201 betyr 7mm istedenfor 9,5mm (høyden på enheten).

Lenke til kommentar

Da har jo intel sin ssd 160gb disk kommet i pn og fått win 7. Bare installerte sånn den var ny. Ikke nødvendig med noe annet i starten? Og siden mitt ep-45-ud3p har deffekt+dårlig 3 ram slott må jeg kjøre 2x2gb 8500 ram. Då må jeg ha en page fil på ca 1-2 gigg ja???

 

Får vel gå igjennom innlegg 2 for og gjøre disken så rask så mulig. Om jeg forstår meg på det da :blush:

Lenke til kommentar
Da fikk jeg avbestilt Patriot-disken :) Jeg kikker nå på Intel sine, men blir forvirret av flere versjoner både av 80GB- og 160GB versjonen :hmm:

 

...

 

Alle disse ser jo ut til å være Gen 2... G201, G2C1, G2R5 :blink:

 

Edit: MPX har SSDSA2MH160G2C1 på lager ser jeg

 

R5 betyr Retail forpakning med skruer, og andre ting. C1 betyr uten noe som helst, bare selve enheten. 80 er da 80GB og 160 er 160GB versjonen. G2 betyr rett og slett Gen 2.

 

Beklager, men Rediger-knappen virker ikke her jeg sitter.

 

G201 betyr 7mm istedenfor 9,5mm (høyden på enheten).

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...