Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I og med at man ikke direkte vet hva som er problemet så ville jeg ha ventet med å flashe. Ny firmware skal etter planen være klar i løpet av november og da er det en enkel sak å oppdatere din.

 

En del av SSD'ene har allerede fått 02HA fra fabrikk så du kan jo sjekke hva du har, det står på SSD'en oppe til høyre mener jeg å huske.

 

Jeg har som sagt oppdatert 2 stk uten problem men det betyr ikke at du er like "heldig".

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har hatt en MacBook PRO 13" med en X-25M 160GB siden juni, og det har passert en god del data igjennom den (minst fylt den et par tre ganger). Har nå planer om og reinnstalere OS X - og lurer derfor på om det er "vits" å wipe disken slik at den blir som "ny" ? Kan nevne at jeg bruker macbooken til "vanlig bruk", bryr meg ikke om at jeg kan merke forskjell i syntetiske tester.

 

 

Oppfølgingsspørsmålet blir - noen som har peiling på hvordan man wiper disken i OS X? I værste fall kan jeg skru ut disken og fikse det på en vanlig pc.

 

 

kristoff3r

Lenke til kommentar
Hva er greia med multicom og trege forsendelser?

 

Bestilte 40GB Kingston på tirsdagskvelden, da var det 40+ på lager, men alikevel har den ikke blitt sendt. Er det jeg som er bortskjemt med komplett/netshop som klarer å få ting opp hit på 3 dager?

 

Det kan være litt variabelt hvor kjappe MultiCom er til å sende.

Jeg har hatt både positive og negative erfaringer mtp ekspedisjonstid. (flest positive)

 

Generelt sett er Komplett, MPX og NetShop en del raskere da de sitter på eget lager og det er vel her hele nøkkelen ligger. Multicom er som oftest billigst, det blir mao en prioriteringssak, trenger man noe sendt på dagen bestiller man en annen plass.

 

Jeg har vært mest fornøyd med DigitalImpuls i den senere tid.

(det skyldes mest at de har *kunnet* levere X25, i tillegg har de sendt varene samme dag)

Lenke til kommentar
Hva er greia med multicom og trege forsendelser?

 

Bestilte 40GB Kingston på tirsdagskvelden, da var det 40+ på lager, men alikevel har den ikke blitt sendt. Er det jeg som er bortskjemt med komplett/netshop som klarer å få ting opp hit på 3 dager?

 

Det kan være litt variabelt hvor kjappe MultiCom er til å sende.

Jeg har hatt både positive og negative erfaringer mtp ekspedisjonstid. (flest positive)

 

Generelt sett er Komplett, MPX og NetShop en del raskere da de sitter på eget lager og det er vel her hele nøkkelen ligger. Multicom er som oftest billigst, det blir mao en prioriteringssak, trenger man noe sendt på dagen bestiller man en annen plass.

 

Jeg har vært mest fornøyd med DigitalImpuls i den senere tid.

(det skyldes mest at de har *kunnet* levere X25, i tillegg har de sendt varene samme dag)

 

Problemet med Multicom er at noe av det som står som lagervare er på fjernlager. Derfor tar noen ting lengre tid derfra.

Lenke til kommentar

NEWS!

Hard Disks Need Not Apply - Google's New SSD Based OS

 

Editor:- November 19, 2009 - Google opened its doors to developers who want to work with Chrome OS - a new operating system for web notebook products that will ship next year.

 

In the opening video of the Chrome OS blog we learn that the architects of the new OS are "obsessed with speed". Therefore the new netbook OS is designed from the ground up to support only flash SSDs as the default mass storage. Google says - there is no room in this OS for outmoded 50 year old hard disk technology.

Chrome blog med videoer
Lenke til kommentar

300,- dyrere enn den andre SKU'en på amentio, rart...

 

Men, på lager er på lager. Selv om det er "dyrt".

 

EDIT: Forskjellen er:

 

C1: Plain OEM version, has the plastic spacers to change the height from 7,5mm to 9mm

 

R5: Boxed retail version with CD, booklet and metal sled for desktop installation

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Hva er greia med multicom og trege forsendelser?

 

Bestilte 40GB Kingston på tirsdagskvelden, da var det 40+ på lager, men alikevel har den ikke blitt sendt. Er det jeg som er bortskjemt med komplett/netshop som klarer å få ting opp hit på 3 dager?

 

Tok nesten en uke før de sendte til meg, men nå er det iallefall sendt.

 

Når det gjelder RAID0 SSD, bør jeg ha lik firmware på begge drev?

 

Ser det begynner å komme inn en del G2 80GB nå, men de ble en del dyrere enn først annonsert.

 

Synes 160GB til 2800,- var en mye bedre deal enn 80GB til 2000,- :tease:

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...