Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei SSD-folket..

 

Hvordan yter Corair Storage Solutions 128 i forhold til Intel X25-M 2.gen?

 

Kampanje hos Dustinhome på Corsairen. Har nettopp bestilt Intel sin, men om Corsairen er tilsvarende "god" velger jeg selvsagt å gå ned et par hundre kroner samtidig som jeg får rundt 50GB ekstra...

Den corsair saken der yter mye dårligere enn intel sin.

 

Da holder jeg ordren som den er. Ser de har beholdt beregnet levering til butikk 20.11. Så lenge holder jeg ut... :)

Lenke til kommentar

Jann - Ove:

80 GB Gen1 får ikke TRIM

80 GB Gen2 får TRIM når Intel relanserer firmwaren.

40 GB har jeg ikke funnet noen bekreftelse på at får TRIM, men jeg tror sannsynligheten for det er høy.

 

Om de har Intels eller Kingstons klistremerke på spiller ingen rolle for om de får TRIM eller ikke.

Lenke til kommentar

M står for Mainstream, E for Enterprise, V for Value og da står sikkert X for eXtreme. X25-X kan være ett ess som Intel ikke har snakket så mye om enda. Kanskje en SSD som faktisk vil yte bedre enn E, men også priset deretter. Akkurat som Extreme Edition av sine prosessorer.

 

Vel lett spekulasjon sent en lørdag kveld fra meg :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Den testen på hot hardware har vært linket til og diskutert her for nesten 2 månder siden. Vi kom frem til at de ikke hadde gjort noen spesielt gode tester, men at noen av grafene fra PCmark viste at x25-M var bedre for generell bruk grunnet optimalisering for IOPS. Det hadde vært kjekt å sett IOmeter test eller crystal 3.0 av Z-drive, men jeg har ikke sett noe så langt.

Z-drive's store fordel er båndbredden som kan nå peak på 800-1000 MB/s les, og den har også ganske god sustained write. Dette gjør den til en grei scratch-disk. For program-disk eller system-disk derimot blir den slått av èn enkel Intel x25-M (AHCI) fra vanlige sørbroer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...