Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

...

forvente over 100MB/s ved 160GB og rundt 150-160GB/s ved 2 stk 80GB i raid-0.

...

Kanskje litt høye tall :p

 

Tror jeg også hadde gått for 160 GB, så kan du heller kjøpe en til senere og kjøre raid 0.

 

Hehe, ja det ble så mye GB og MB om hverandre at en ble feil.

Det hadde jo vært kjekt om det hadde vært sant :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare giddet å lese gjennom de to siste sidene, så beklager hvis noen allerede har svart på noe lignende.

 

Jeg bestillte for snart 2 måneder siden en Intel 80GB X25-M Gen2, og den er fortsatt ikke på lager.

Forventet lagerdato flyttes lenger fram for hver dag som går, så jeg frykter at det kan ta veldig lang tid.

 

Er det noen annen disk med samme størrelse og ytelse som ligger i omtrent samme prisklasse som det er mulig å få tak i nå?

Lenke til kommentar
Jeg har bare giddet å lese gjennom de to siste sidene, så beklager hvis noen allerede har svart på noe lignende.

 

Jeg bestillte for snart 2 måneder siden en Intel 80GB X25-M Gen2, og den er fortsatt ikke på lager.

Forventet lagerdato flyttes lenger fram for hver dag som går, så jeg frykter at det kan ta veldig lang tid.

 

Er det noen annen disk med samme størrelse og ytelse som ligger i omtrent samme prisklasse som det er mulig å få tak i nå?

 

Jeg har ikkje hatt noen problem med å få tak i intel gen 2. Det er faktisk bare å titte i forskjellige nettbutikker. Digitalimpuls f.eks har jo hatt jevn strøm med intel gen 2 ssd.

 

Men når folk bestiller fra f.eks amentio og slikt, så trenger man vel heller ikkje vente noe annet enn å vente.

Lenke til kommentar

Dette gjelder vell ikke bare Amentio, men jevnt over de fleste norske nettbutikkene?

 

Hva vil være det beste alternative av SSD i størrelsen rundt 120-200GB (eventuelt mulighet for RAID0-oppsett) til en stasjonær-PC i dag da? Skal bygge PC for noen som ønsker god SSD-løsning, men de har ikke tid til å vente på noen Intel X25-M.

Lenke til kommentar

Det er riktig at 160GB har litt bedre spesifikasjoner og med den nye firmwaren blir forskjellen enda litt større.

Med mindre du kopierer mye og filene er store betyr ikke dette så mye.

Det store spranget er mellom HDD og SSD, ikke mellom 80GB og 160GB.

 

Hvis du har en HDD til lagring holder det i massevis med 80GB til boot og applikasjoner og det blir da det fornuftige valget.

Hvis du kjører bare en lagringsenhet og 80GB blir trangt bør du vurdere 160GB'rn.

Lenke til kommentar

Tenkter mer på at siden jeg allerede har bestilt fra Amentio så er det ikke noe poeng i av bestille idag, hvis de kommer på mandag, men hvis det er sansynlig at de ikke får før i januar (som det står på ordenen) så bestiller jeg heller Digital Impuls. Det som er rart er at på siden til Amentio står det 3.11.09 :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...