Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter å ser på "bestill"-knappen her nå, men greier ikke helt å bestemme meg.

 

Står foreløpig mellom to Corsair X32(Raid 0) eller en Corsair P64, men så er spørsmålet, hva gir best ytelse iht. pris? :)

 

Kan også strekke meg til to P64, ved å utsette kjøpet av 2TB-disk. :p

 

Extreme har 220/135MB/s teoretisk, mens Performance har 220/200MB/s teoretisk. Men spørsmålet er hvilke av de som yter best på random read/write?

 

Har også sett litt på Intel sine, men de ligger litt høyere i pris, og er vanskeligere å få tak i.

Lenke til kommentar

Disse adapterene er ikke hyllevare de fleste plasser så prisen er deretter.

Link til Amentio som har noe, mener det er hun utgaven du trenger.

 

Husk at 1.8" ikke kan installeres i en normal bærbar pc, den er mao ikke like fleksibel som 2.5" utgaven.

 

edit:

Har sett litt på nettet om dette og det finnes flere utgaver av disse, noen leverer 5V og andre leverer 3.3V. Etter som jeg kan se skal Micro SATA ha 3.3V.

Link til diskusjon rundt temaet på THG

 

Denne ser ut til å være det beste adapteret men har ingen anelse om det finnes her i Norge.

Link

 

Jeg ville ha valgt en 2.5" SSD, hvis du ikke kan vente på Intel så finnes det alternativer som fungerer helt OK.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Extreme har 220/135MB/s teoretisk, mens Performance har 220/200MB/s teoretisk. Men spørsmålet er hvilke av de som yter best på random read/write?

 

X serien har Indilinx kontroller mens P serien har Samsung.

 

Det er ingen tvil om at Indilinx er best av disse på random ytelse så svaret blir da Corsair X32/X64 eller en Vertex, Agility, SuperTalent ME og andre Indilinx baserte SSD'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...