Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og Netshop måtte sette inn en annen harddisk for å kunne teste at PC'en fungerer, så ble en drøy tusing ekstrautgift totalt, men men, får i hvertfall en ekstra harddisk med.

Dette må du klage på. Krev at om de absolutt skal teste maskinen med en harddisk så får de ta den ut igjen og ikke fakturere deg for en harddisk du ikke har bestilt. Om de ikke aksepterer det kan du kanskje velge en 320GB disk til ca 350kr i stedet.

 

Dette synes jeg uansett er veldig dårlig service av netshop å kreve at du må betale for en harddisk du ikke vil ha når de ikke er i stand til å levere lagringsenheten du har bestilt.

Lenke til kommentar
Dette må du klage på. Krev at om de absolutt skal teste maskinen med en harddisk så får de ta den ut igjen og ikke fakturere deg for en harddisk du ikke har bestilt. Om de ikke aksepterer det kan du kanskje velge en 320GB disk til ca 350kr i stedet.

 

Dette synes jeg uansett er veldig dårlig service av netshop å kreve at du må betale for en harddisk du ikke vil ha når de ikke er i stand til å levere lagringsenheten du har bestilt.

 

Hmm, du sier noe der ja.. godt poeng. Jeg får ringe dem på mandag, når de åpner igjen.

Lenke til kommentar

hehe, Gidda ikke vente lengre på 80gb SSD fra Intel, bestilte 160GB istede :D

 

Solgte 2av 3 Vertex diskene min, Bruker 2x Raptor nå å systemdisk :/

 

Begynner å bli smått irritert på Intel's manglende evne til å dekke etterspørselen..

 

Bestilte ny PC med Intel 80GB X25-M GEN2 21.september, da hadde Netshop "Ubekreftet 23.09" eller 24 var det kanskje.

Et par dager senere sto det "ubekr. 15.10", før den senere stod på "27.10", hoppet tilbake på 15.10, opp på 27.10 igjen, og nå står det "Ubekreftet 03-11-2009".

 

Er jo ingen andre som har den inne, eller ser ut til å få den inn med det første heller. :ermm:

Endret av Agrop
Lenke til kommentar
Ser at WD er kommet på 5te plass men hvor blir det av SSD'ene for forbrukere.

Intel er tilbake på listen selv om de ikke enda kan levere større volum.

 

Artikkel fra Intel om deres innføring av 10.000 SSD'er.

(til sine egne ansatte)

Jeg rapporterte dette for en uke eller 2 siden (intels interne SSD sak).

SSDene fra WD er hovedsaklig rettet mot industri der rugged og failrate er viktigere enn ytelse.

Lenke til kommentar

Jeg har lest press release og interviewer rudt WD sitt SSD-oppkjøp, og de gikk bevisst inn mot industrimarkedet for driftssikker middels ytelse rugged SSD. Dette er et veldig stort marked som ikke mange leverandører fokuserer på, og dette er også et marked der navnet WD på SSD-pakka vil være til stor hjelp for troverdighet i forhold til nye startups. Silicon Systems hadde allerede 2 generasjoner og var kjent for god driftssikkerhet, og oppkjøpet av WD øker bare troverdigheten til produktene.

 

Jeg tror ikke WD vil gå for masse-markedet blandt forbrukere på en stund, men heller etablere seg i industri.

Lenke til kommentar
Begynner å bli smått irritert på Intel's manglende evne til å dekke etterspørselen..

Skal du ha SSD må du vente ja, det tar 25 dager fra Intel sender til Norske butikker har dem + 3 dager til deg , om du er først i køen.

Siden butikker bare får 10% maks av det de bestiller tipper jeg Intel jobber på spreng, de vet vel like godt som oss at en del kunder avbestiller og går for konkurrentens merke som er på lager.

Lenke til kommentar

Så fort jeg får mulighet skal jeg lage en "testscreenshotmontasje" av:

 

g.skill titan 128GB (@ Dell Latitude D630)

X-25M Gen1 80GB (@ Dell Latitude D630, D620 og HP Pavilion dv2-1010 12,1")

X25M Gen2 160GB @ Asus Rampae Formula

X-25M G2 2x raid0 @ ASUS P6T Deluxe V2

X-25E 64GB Gen1 64GB @HP Elitebook 6930p

Lenke til kommentar
Dette må du klage på. Krev at om de absolutt skal teste maskinen med en harddisk så får de ta den ut igjen og ikke fakturere deg for en harddisk du ikke har bestilt. Om de ikke aksepterer det kan du kanskje velge en 320GB disk til ca 350kr i stedet.

 

Dette synes jeg uansett er veldig dårlig service av netshop å kreve at du må betale for en harddisk du ikke vil ha når de ikke er i stand til å levere lagringsenheten du har bestilt.

 

Hmm, du sier noe der ja.. godt poeng. Jeg får ringe dem på mandag, når de åpner igjen.

 

Gikk ikke det gitt, Netshop vil ikke selge PC'er de ikke får testet, og heller ikke aktuelt å teste PC med harddisk, og så ta ut harddisk, før de sender den til meg.

Angivelig pga. 3 års garanti, de kunne ikke gå god for den, hvis ikke de fikk testet, og levert med harddisk. :hmm:

Lenke til kommentar
Gikk ikke det gitt, Netshop vil ikke selge PC'er de ikke får testet, og heller ikke aktuelt å teste PC med harddisk, og så ta ut harddisk, før de sender den til meg.

Angivelig pga. 3 års garanti, de kunne ikke gå god for den, hvis ikke de fikk testet, og levert med harddisk. :hmm:

I lolled :thumbdown:

Dette er bare latterlig. Om maskinen virker med harddisken de tester med VIL den virke med andre harddisker. Det er en smal sak å finne ut om det er den nye harddisken du putter i eller resten av delene du har garanti på som er skyldig i en eventuell fatal feil ved maskinen.

 

Dette synes jeg nesten det burde lages et oppslag om.

"Netshop ikke i stand til å levere ønsket lagringsmedie innen rimelig tid, og vil ikke gå god for komplett maskin levert uten disk".

 

Er det forresten noen her som har hørt om harddisker som har drept andre komponenter?

Lenke til kommentar
Formell forespørsel om at disse screenshotene inneholder AS SSD Benchmark. Crystal har vist seg å ikke være så nøyaktig, spesielt på 4kb random. Dessuten er det mindre stress å kjøre enn IOmeter, og ikke minst så gir det en totalscore :)

 

Concider it done.

Har allerede begynt å lage screenshotsamling på de jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...