Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
War, bruk GAFFA, det funker bra. Ingen vibrasjoner, så det er ingen ting å bekymre seg for.
Hmm

Vibrasjoner får en vel bare på "hard DISKER" ikke SSD :whistle:

Det var det jeg mente da. SSD gir ingen vibrasjoner, og tar heller ikke skade av det, så det gjør ingen ting å feste med gaffa.

 

Jeg kan rette War's påstand til å si: "Skal ikke kjøpe harddisk til systemdisk igjen etter å ha eid SSD i 3 min".

 

@betroz; "og slikt" = p0rn :ph34r:

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Noen som kan foreslå en SSD til OS ?

Er ikke noe som haster, men det skal kjøpes før jul, helst,

og bør ikke koste over 2 (to) høvdinger :)

 

Har en VelociRaptor til OS nå, kjører BootManager med Win7, Vista og Ubuntu, men har ingen planer om noe annet OS enn Win7 på SSD`n, da.

 

Er blitt så dritt lei bråket fra HD`ene at det må gjøres noe snart, og da tenkte jeg at SSD kanskje var tingen, nå som prisene er på et folkelig nivå :-)

 

Stikker innom tråden titt og ofte, men siden det ennå ikke finnes anbefalninger i første post, må jeg nesten spørre her, uten å lese over 300 sider først :roll:

 

Setter pris på forslag!

 

Mvh, Anders.

Endret av XanderZ
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke en stor til alt? Behøver ikke dele opp med SSD

1000 år var litt å ta i ja, men venter du 2 uker på lønn og bestiller da får du den 2 uker senere.

Bestiller man nå, så venter på lønn får man SSD og lønn samtidig.

 

dustinhome,

Beregnet levering 08.10.2009

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg ser vi er fler insomniacs her ja.

 

En rask 30GB systemdisk og en tregere 80-160GB er desverre litt urealistisk med dagens priser. De raskeste SSDene til akseptabel pris pr GB er 80GB x25-M, mens de noe tregere og litt billigere (5-10% billigere pr GB) er i dag ikke noe gode alternativer ytelse sett i forhold til pris. Om du ønsker deg en større SSD for spill ol. med noe lavere ytelse så vent til andre SSDer også kommer med 34nm flash rundt jul eller på nyåret.

 

(xanderz; alltid koselig å se flere rasjonalister.

Gavekort; rickroll!)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jeg hadde iallefall ikke vært i tvil til hvilken SSD jeg ville valgt i dag. Intel X25-M 160GB Gen2. Da har man plass til OS, programmer og spill. XanderZ du trenger ikke å dele opp en SSD. Du bør beholde din VelociRaptor, og bruk den som en disk du pakker ut filmer og slikt til f.eks.

 

PS : GullLars jeg snakker ikke om pr0n her :grin:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Noen som kan foreslå en SSD til OS ?

Er ikke noe som haster, men det skal kjøpes før jul, helst,

og bør ikke koste over 2 (to) høvdinger :)

 

Har en VelociRaptor til OS nå, kjører BootManager med Win7, Vista og Ubuntu, men har ingen planer om noe annet OS enn Win7 på SSD`n, da.

 

Er blitt så dritt lei bråket fra HD`ene at det må gjøres noe snart, og da tenkte jeg at SSD kanskje var tingen, nå som prisene er på et folkelig nivå :-)

 

Stikker innom tråden titt og ofte, men siden det ennå ikke finnes anbefalninger i første post, må jeg nesten spørre her, uten å lese over 300 sider først :roll:

 

Setter pris på forslag!

 

Mvh, Anders.

Gå til prisguiden og søk på 2,5" SSD og sorter på popularitet.

Det kjappe svaret er Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2

 

Redigert: Det er smartere å sjekke prisguiden enn å gå rett til Komplett.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Har byttet ut harddisken i laptopen min med en X25-M 160GB Gen2.

 

Gamledisken:

post-8544-1253964349_thumb.jpg

 

 

 

X25-M:

post-8544-1253964355_thumb.jpg

 

 

Ikke fantastiske resultater, men en super forbedring. Laptopen er et par år og har ICH7-M-sørbro. Vet ikke om det er IDE eller AHCI-mode (sikkert ikke AHCI) siden jeg ikke finner noen innstillingsalternativer i den meget begrensede Phoenix-BIOSen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...