Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

..Bjørnar.. : Ci7 975 er waste of money. Gå heller for Ci7 860 eller 870.

 

Uinteressant, ønsket er maks ytelse uansett pris. Men takk for tipset, det har vært vurdert. :)

 

Ingen tanker om SSD-løsningen? Det lukter 1.gen X25M her nå, så kan jeg heller bytte den ut med både større og raskere når prisene tillater det. Tilgjengelighet ser ut til å bli førstepri her.

 

Er jeg tjukk i hue? :p Bør jeg absolutt vente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..Bjørnar.. : Ci7 975 er waste of money. Gå heller for Ci7 860 eller 870.

 

Uinteressant, ønsket er maks ytelse uansett pris. Men takk for tipset, det har vært vurdert. :)

 

Ingen tanker om SSD-løsningen? Det lukter 1.gen X25M her nå, så kan jeg heller bytte den ut med både større og raskere når prisene tillater det. Tilgjengelighet ser ut til å bli førstepri her.

 

Er jeg tjukk i hue? :p Bør jeg absolutt vente?

 

Hva er vitsen med en gen. 1 160gb når gen. 2 er på lager? Det skulle vel være klart hvilken fordel det er med G2 mtp TRIM etc..

 

Flere hundre på lager av Retail utgaven.

12 på lager av Bulk utgaven.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Komplett sender 71+ SSD Intel 80gb 2.gen hver eneste gang de får inn, er bare inne i 10min.

 

Er ikke det et luksusproblem i disse finanskrisetider, at man ikke klarer å levere nok?

Selgeren på komplett sa at de/norek har prøvd å bestille 10000 disker men fikk 71.

Endret av War
Lenke til kommentar
Hva er vitsen med en gen. 1 160gb når gen. 2 er på lager? Det skulle vel være klart hvilken fordel det er med G2 mtp TRIM etc..

 

Flere hundre på lager av Retail utgaven.

12 på lager av Bulk utgaven.

 

Jeg skjønner ikke.. Er ikke SSDSA2MH160G2R5 1.gen? Om det er 2.gen så er ikke dette et problem, da er det 2.gen multicom har på lager! :) Eller er det sånn at den over er 2.gen retail og at SSDSA2MH160G2C1 er bulk? Isåfall er dette så moro at jeg nesten gjør på meg, for da bestiller jeg X25M 2.gen 160GB i morgen så skrur de sammen den pcen på mandag! Oioioi... :D

Lenke til kommentar

Det er en 64GB. Bestilte egentlig 3stk, men måtte levere de tilbake grunnet endring i planene (nevnt tidligere i tråden). Men fikk bare levert tilbake bare 2 da eska på den ene var åpnet... så "måtte uheldigvis" beholde den ene. Når vi da i tillegg hadde en laptop i kundemottaket som var udugelig treg, så var jeg ikke så sent ute med en ide om ny laptop med x-25e.

 

Kan gjerne kjøre AS SSD på den på mandag.

Bare gi meg link og oppskrift.

 

Har også fått en 160GB intel X-25M Gen2 som muligens skal inn i privatstasjonæren min i løpet av helga.

 

494734.jpeg

 

Måtte jo feire med en dahls! :)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Hvordan fester man SSD, skruehullene er jo supersmå , ingen skruer fulgte med og ingen av de jeg har til andre gamle HHD fungerer.

 

Edit, fant noen cdromskruer som fungerte, men 5" overgangen passer ikke, skruehullene hos intel er 1mm kortere avstand en alle andre vanlig HHD.

Smart, not

Endret av War
Lenke til kommentar

War, bruk GAFFA, det funker bra. Ingen vibrasjoner, så det er ingen ting å bekymre seg for.

 

JKJK, du finner link til AS SSD benchmark i SSD benchmark tråden. Det står i første eller andre post der. Jeg anbefaler deg å poste resultatene der, siden det vil hjelpe i tråden å få x25-E inn der òg, og i tillegg i en laptop :p

 

EDIT: jaja betroz, jeg ser det er ekko her :p

(great mids think alike)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...