Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Aha. så den har vært i salg før altså, bare utsolgt?

Hos netshop er det ubekrefta 13-09-09, så håper de får inn til mandagen da. :)

Jau, det er mange som har fått sine G2 disker, så det er bare å legge inn bestilling så dukker den nok opp ganske kjapt. Ofte er det slik at man ikke ser at det kommer inn disker, siden butikken har flere bestillinger på den enn det antallet de får inn...

Tja, jeg bestilte fra datakjeden 27 juli og venter fortsatt så det virker som det er lenge siden de har fått påfyll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som PCworld France er kilden til både Fudzilla og forumet på XS. (Dato 9.9.9). De skal angivelig ha det fra et nytt veikart fra Intel, uten at jeg finner det. Kun dette klippet som angivelig skal være derfra:

post-3851-1252660415_thumb.jpg

Jeg regner med at ytelsen blir ganske respektabel selv om den sikkert blir litt lavere enn for X25-M Gen2 80GB.

I 1. kvartal 2010 loves også høyere ytelse for X25-M. Det regner jeg med kommer i form av 320GB-versjonen og ikke i form av Gen3 80/160 GB.

PS: En liten video av Raptor vs X25-M. :)

Lenke til kommentar
Det ser ut som PCworld France er kilden til både Fudzilla og forumet på XS. (Dato 9.9.9). De skal angivelig ha det fra et nytt veikart fra Intel, uten at jeg finner det. Kun dette klippet som angivelig skal være derfra:

post-3851-1252660415_thumb.jpg

Jeg regner med at ytelsen blir ganske respektabel selv om den sikkert blir litt lavere enn for X25-M Gen2 80GB.

I 1. kvartal 2010 loves også høyere ytelse for X25-M. Det regner jeg med kommer i form av 320GB-versjonen og ikke i form av Gen3 80/160 GB.

PS: En liten video av Raptor vs X25-M. :)

Haha rått. Slike filmer gjør meg mere gira på og kjøpe slike komponenter til PCen. :p

WP Raptor, er det de 10.000 RPM diskene? kom gjerne med lignende filmer. :D

Lenke til kommentar
WP Raptor, er det de 10.000 RPM diskene? kom gjerne med lignende filmer. :D

Jepp, og folk betalte i sin tid like mye for en Raptor 74GB som for en vanlig 300 GB harddisk. Altså 4 ganger mer for den "rå" ytelsen. Raptor var fra ca 50% raskere til dobbelt så rask som vanlige disker. Litt morsomt å se dette i perspektiv nå.

Omtrent som å tenke tilbake på de som kjøpte Pentium4 3,06 GHz for 9000 kr når man samtidig fikk Pentium4 2,4 GHz for 1800 kr.

Utrolig hva enkelte betaler for ganske lite ekstra ytelse. SSD vs HDD er i den sammenhengen en helt annen sak. 5-10 ganger høyere ytelse i ett hopp skjer ikke hvert år i denne bransjen.

Lenke til kommentar
raptor vs x25-m lagt til i førstepost under "grunner til å kjøpe SSD" :p

Og: NEWS

Adaptech leverer ny programvare for å bruke intel x25-E som readcache på deres Z, 5, og 2 serie kontrollere.

Ny SSD faceoff på Toms Hardware med mange nye SSDer.

Fet Workstation IOMeter test han kjørte, må jo være skikkelig tullete når man tror Workstation pattern er laget for folk som åpner og lukker Win Calculator døgnet rundt... Anbefaler folk å kikke på PC Perspective for realistiske resultater, Benchetråden er gull for dem som vil se riktige resultater også. Savner alle Indilinx/Samsung gutta i benchetråden forøvrig, har du singeldisk eller raid med 2 stk. post resultatene Her....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...