Re-Offender Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Til alle dere Win7 brukere, siste inkommende beta driver for hovedkort med Intel chipset.. Intel® Matrix Storage Manager Driver for Intel Desktop Boards (Windows* 7 Beta),version 8.9.0.1014 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg bruker en sånn: http://www.tomshardware.com/reviews/2.5-hd...ane,2133-3.html Ganske mye billigere den måten jeg bruker. Gratis faktisk Vifter på Vertex er også oppskrytt Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Til alle dere Win7 brukere, siste inkommende beta driver for hovedkort med Intel chipset.. Intel® Matrix Storage Manager Driver for Intel Desktop Boards (Windows* 7 Beta),version 8.9.0.1014 Takker! Lenke til kommentar
Anv Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Smart løsning Nizzen, blir nok å gjøre noe lignende. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Da har jeg også bestilt en kingstron rebrandet intel x-25m for å ha i en annen laptop i familien (latitude D620). Driver også å plukker meg ut netbook. Tror kanskje det blir en packard bell 3G 8,9" (er avhengig av innebyg wwan), og da blir det x-18m i den Endret 8. juni 2009 av JKJK Lenke til kommentar
Anv Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Du er med andre ord godt fornøyd med X25-M'en du kjøpte i vår? ;-) Hvis du ikke har det alt for travelt *kan* det være verdt å vente til Intel annonserer spesifikasjonene på de nye modellene, blir nok i løpet av sommeren tipper jeg. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Flashet min ICH9R til v8.7.0.1007 imorges, og det funker meget godt. Fikk noen nye valg i Raid biosen, recovery og noe annet, men ytelsen er ganske lik, kanskje ett knepp bedre random skriv 4kb, men ellers ganske lik. Fixer og forbedringer med Intel SSD's i Raid0 og nonmember er nå offisiellt bekreftet fra Intel med nyere Rom på ICH9R, men hovedkort produsentene driter langt i dette ser det ut til selv om enkelte problemer er alvorlige, så hjemmemekking må til.. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Du er med andre ord godt fornøyd med X25-M'en du kjøpte i vår? ;-) Hvis du ikke har det alt for travelt *kan* det være verdt å vente til Intel annonserer spesifikasjonene på de nye modellene, blir nok i løpet av sommeren tipper jeg. Har du hørt om det kommer en 2.gen. kontroller eller er det kun firmware og flash brikkene som oppgraderes? Jeg synes Intel sin kontroller virker litt merkelig treg (lav båndbredde, ok IOPS) på skriving på M versjonene. Vet ikke om det er kunstig markedssegmentering for å få solgt E serien eller om det er faktiske begrensninger i kontrolleren. 10 kanals flash burde uansett støtte mer enn 80MB/s selv med MLC. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Du er med andre ord godt fornøyd med X25-M'en du kjøpte i vår? ;-) Hvis du ikke har det alt for travelt *kan* det være verdt å vente til Intel annonserer spesifikasjonene på de nye modellene, blir nok i løpet av sommeren tipper jeg. Har du hørt om det kommer en 2.gen. kontroller eller er det kun firmware og flash brikkene som oppgraderes? Jeg synes Intel sin kontroller virker litt merkelig treg (lav båndbredde, ok IOPS) på skriving på M versjonene. Vet ikke om det er kunstig markedssegmentering for å få solgt E serien eller om det er faktiske begrensninger i kontrolleren. 10 kanals flash burde uansett støtte mer enn 80MB/s selv med MLC. Det er vel allerede spekulert i enkelte artikler at den nye firmwaren til X25-M avslører at disken/kontrolleren er kapabel til betydelig høyere skrivehastighet, og at det nettopp er en slik kunstig sperre. Den nye fw kjører en slette kommando samtidig som den skriver der det er nødvendig, og den klarer alikevel å holde sine spesifiserte 80mb/s.. Hvor mye det er snakk om, blir ren gjetning. Uansett virker kontrolleren til Intel diskene å holde meget høy standard, og den er nok neppe noen flaskehals i M utgaven. Blir spennende å se hvor disse nye diskene legger seg mtp. pris/gb/ytelse.... Lenke til kommentar
Anv Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Det spekuleres i mye men det er vel helt klart at M'en nok kunne ha levert høyere skrivehastighet. At den per i dag gir 75-85MB/s er jeg rimelig sikker på er en begrensning i firmware. Jeg har imidlertid med Windows 7 opplevd at skrivehastiheten har vært ~100MB/s. (reproduserbart med CDM) Ny minnekontroller, større tetthet (fra 50nm til 34nm) skulle bidra til bedre ytelse over hele linja. TRIM er jo et samspill mellom SSD->(kontroller)->OS og det er vel bare W7 som jeg vet som støtter det per i dag. Forhåpentligvis vil TRIM fjerne det meste av ytelsestap man har sett frem til i dag. Raid kort må også på banen mht TRIM men hvem vet hvor mye de bryr seg? edit: håper de nye blir SATA 6Gbit/s Endret 9. juni 2009 av Anvil Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 edit:håper de nye blir SATA 6Gbit/s 6Gbps SAS hadde vært dobbelt så bra. Full duplex ftw. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Har ikke sett noen hentydninger om SAS, *hvis* det kommer er det nok i såfall på X25-E. edit: Ser at Gigabyte kommer med SATA 6 Gbit/s på P55 og i en ny utgave av EX58 ;-) "One of the most interesting new features we saw was SATA-III or SATA 6 Gbit/s as the industry is trying to call it. This is the new standard in HDD and SSD connectivity and GIGABYTE is excited to be one of the very first motherboard manufacturers to have it on their soon-to-be-released motherboards products. So far the GA-EP55-UD5 and GA-EP55-UD4P will include it as well as the revamped GA-EX58A-Extreme, which we will talk about more later. Possibly others will also include it, but we don't have the full details at this stage." Link Endret 9. juni 2009 av Anvil Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 M serien kommer helt sikkert med SATA, men det hadde vært fint om E serien eller tilsvarende kom med SAS. Jeg liker ikke SATA. Det er en overflødig og gammeldags standard kun innført for å gi kunstig markedssegmentering på disker. SAS hadde ikke behøvd å fordyre en desktop eller laptop maskin teknisk sett. Det er først når en begynner å inkludere RAID 5 og 6 samt BBWBC at SAS kontrollerne blir dyre å implementere. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Man kan jo kople til en SATA enhet på en SAS kontroller men ikke motsatt. En HW raid 5-6 kontroller i en bærbar hadde nok blitt i varmeste laget ;-) (det hadde jo ikke hatt noe poeng heller da man sjelden har plass for >2 disker) Tror nok heller det kommer noe som koples rett på PCIe men SATA vil leve lenge. Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Tror nok heller det kommer noe som koples rett på PCIe men SATA vil leve lenge. Vel hvis ICHx hadde kommet med SAS så hadde SATA vært så godt som død over natta, nettopp fordi en kan pipe SATA protokollen over SAS. Riktignok ikke med full SAS ytelse. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Du er med andre ord godt fornøyd med X25-M'en du kjøpte i vår? ;-) Hvis du ikke har det alt for travelt *kan* det være verdt å vente til Intel annonserer spesifikasjonene på de nye modellene, blir nok i løpet av sommeren tipper jeg. Ja, jeg er veldig godt fornøyd Det kom forøvrig en pakke i posten på jobb i dag med 3stk x-25E 64GB ... gleder meg til å prøve. Blir nok minst en uke til jeg kan starte, men det er så. Den kingston/intel ssd-en blir mer enn god nok i D620en. Den skal kjøre XP og skal nesten bare brukes til fint lite annet enn etikettutskrift med en feit termoskriver. Men den skal stå i et produksjonsmiljø, så den må kunne tåle en støyt. Derfor SSD der. Det kan godt hende at jeg venter med netbook til det kommer nye intelmodeller. Vi får se litt. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Blir spennende å se hva du får til med E'ene på den serveren. Accesstiden blir knall iallefall. ;-) SSD for å drive en thermoskriver er jammen spesielt. Endret 9. juni 2009 av Anvil Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Blir spennende å se hva du får til med E'ene på den serveren.Accesstiden blir knall iallefall. ;-) SSD for å drive en thermoskriver er jammen spesielt. Har en stygg mistanke om at den serveren blir litt i svakeste laget ellers (var jo en generasjon gamlere enn jeg trodde) .... men blir spennende å se likevell. Hehe ...ja. Det er ikke for thermoskriveren sin del, men jeg kjenner til hvordan utstyr blir behandlet i det lokalet pc'en skal stå, så en vanlig snurredisk ville ikke hyrt en uke heller Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Får man full duplex om man kjører SATA SSD på SAS kontroller? Antar at svaret er vei? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Får man full duplex om man kjører SATA SSD på SAS kontroller? Antar at svaret er vei? Svaret er nei Bare SAS disker har "full duplex" Altså de har dobbelt singnal som "reundans" Dette kan ha noe med at SAS skalerer bedre enn satadisker på kontrollere også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå