Ourasi Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Den har god sekvensiell lese/skrive hastighet, og mange ganger bedre random les enn de beste mekaniske diskene, men siden den er råtten på random skriv, er den uegnet som OS disk... Men, som sagt, den har de andre kvalitetene som gjør at den forbedrer ytelsen i dine spill, og egner seg godt til programmer uten mye skriving, og og som lagringsdisk... Denne disken var ment som en moderne og lynrask OS disk, men falt kraftig igjennom der, og er således et mislykket forsøk. Men får man den billig, gjør den en meget god jobb på det meste annet... Så hvis jeg kjøper denne så kan den brukes som lagringsdisk? så kjøper jeg en liten 30GB til OS spill osv? Den er knallbra på spill også og overlegen mekaniske disker, så OS SSD'en du kjøper i tillegg blir kun for OS og enkelte programmer, og da trenger du ikke store disken. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Den er knallbra på spill også og overlegen mekaniske disker, så OS SSD'en du kjøper i tillegg blir kun for OS og enkelte programmer, og da trenger du ikke store disken. Nå datt jeg ut. Mener du at 250gb skal bruket till spill og lagringsplass også kjøpe ne 30gb til OS? eller mente du at 250gb er waist off money? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Den er knallbra på spill også og overlegen mekaniske disker, så OS SSD'en du kjøper i tillegg blir kun for OS og enkelte programmer, og da trenger du ikke store disken. Nå datt jeg ut. Mener du at 250gb skal bruket till spill og lagringsplass også kjøpe ne 30gb til OS? eller mente du at 250gb er waist off money? Ja, bruk den til spill/lagring/programmer, og bruk siste generasjon SSD til OS... Lenke til kommentar
powersound Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 (endret) Takk for alle svar. Setter virkelig pris på det! Bestiller en OCZ Vertex 30GB (64MB Cache). Så får jeg se åssen det blir med resten. Vurderer MIST 800W PSU og denne 30GB disken så lenge. Enn engang takk for all hjelp:D Endret 29. mai 2009 av powersound Lenke til kommentar
Leoparden Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Til info er nå OCZ Apex Series 60 GB på tilbud hos komplett. Mulig et godt kjøp Leo Lenke til kommentar
dabear Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Det var usannsynlig billig! Er det noe negativt jeg bør vite om denne disken? Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Apex genrerer vel en del varme og er av den grunn ikke helt egnet i laptop. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 30. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2009 Jepp, pluss at den kneler om du gir den for mye random write samtidig, så den er ikke egnet til OS samtidig som databaser og/eller VMware, men dersom du ikke er poweruser/kraftig multitasker (med ting som har mye random write) så skal den fungere helt fint. Den kan fint anbefales i stasjonære HTPC eller andre PCer for lettere (ikke-proffesjonelt) bruk. Det var ekstremt bra pris på denne, og ved ekstrapolering fra det siste året tror jeg vi får se 60GB av enkelte merker til under 1000kr i løpet av høsten Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Takk for tips. Fikk ikke wiper0525 til å spille ("Wiper can't be run on drive...") men CCeleaner med "simple overwrite 1 pass" fikk benchmarken tilbake til det normale. Etter en måneds tid i bruk hadde "random read" droppet 25-50% mens "linear read" var uendret (måøt med Disk Speed 2.0). Lenke til kommentar
rhym Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Jeg har bestilt nytt i7 system, med en Intel X25-M 80GB (på ICH10R kontroller, Asus P6T Deluxe v2). Jeg lurte egentlig på hvilke instillinger jeg bør bruke. Bør jeg flashe ny firmware med en gang? Hvilken versjon? Er fra batchen Netshop får 01/06/09. Hva bør jeg deaktivere i Win 7 RC? Er det noen tools jeg bør bruke for fragmenteringsproblemet? Stort sett alt jeg bør gjøre når jeg setter i disken for første gang Skal være OS disk. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 rhym, Du kan med fordel flashe til 8820 dersom den ikke har det allerede. (du finner info om nedlasting av FW tidligere i tråden) Personlig slår jeg av defragmentering og System Restore, that's it. Det er fint lite du kan gjøre mht degradering men 8820 håndterer det meget bra. Hvis jeg skal teste (benche) bruker jeg gjerne HDDerase for å nullstille SSD'en i forkant men den fjerner alt innhold så dette innebærer da en full backup/restore. Jeg bruker TrueImage og da er det fort gjort, dette krever da at du kan ta backup til en HDD eller annen SSD. Kjører nå på Ci7 selv og det fungerer selvsagt meget bra. (GB UD5) Lykke til! Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 Da har endelig OCZ Vertex 30GB kommet til en pris under 1000kr Netshop selger den til 995kr. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 31. mai 2009 Del Skrevet 31. mai 2009 ser at 60GB-versjonen av vertex og summit ligger på samme pris. Hvilken av de er best(desktop-bruk)? Summiten har dobbelt så stor cache, men noe lavere lese-/skrive-hastighet. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Har et spørsmål som muligens noen i tråden her kan svare meg på. Vurderer en oppgradering til et AMD system med ASUS M4A78T-E Hovedkort. Dette hovedkortet bruker SB750 Chipset som raid/ide. Og vurderer å sette inn 4x 30GB Vertex på denne. Vil det være fornuftig? Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Takker for dine innspill her, Jeg begynnte lese litt i tråden men det var så mye å mange sider så skjønte ikke så mye. Grunnen til disk valget er at jeg får den sammen med en 1000W PSU for 3000.- Men er det ingen bra disk så er det jo ingen vits... Du kan fint ha den som lagring/spill/program disk sammen med en bedre, mindre, billigere og mye raskere SSD som OS disk. Men, V2 disken bør ikke brukes til OS dersom du verdsetter din mentale helse... Hvis pris er en faktor kan man forsøke å begrense IO til V2 disken, feks. ved å disable swapfil og/eller hive inn en RAM-disk hvor man f.eks. styrer temp-mappene. Ved normal bruk synes jeg dette fungerte ganske bra på min V2. Men man kan jo gjøre dette uansett og få enda mer uberlynkjapp ytelse. :-) Noen som forresten vet om det finnes en dynamisk ramdisk til Windows? Lenke til kommentar
bbolsoy Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Artig. En Sandisk Ultra II minnebrikke gikk nettopp i gjennom vask på 40 grader og 30 minutters tørketrommel og fungerer helt fint. Lenke til kommentar
johome Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Jeg får denne feilmeldingen når jeg skal installere HDD Erase 3.3 : Finnes det løsning på dette ? Jeg har 64bits OS. HDD Erase 4.0 virker ikke på Intel X-25. Endret 1. juni 2009 av johome Lenke til kommentar
Anv Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 HDDerase 3.x er et dos basert program og vil ikke fungere i windows. Jeg lastet ned HP's usb boot utility og booter fra den. Husk at kontrolleren må være i IDE mode. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Last ned UBCD 4.1.1 som Ourasi tidligere forrige side har linket til. Det er en bootcd som fungerer helt greit. Endret 2. juni 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Da var 3stk X-25E 64GB for raid 5 på terminalserver bestilt. Skal kjøre Server 2008 standard 64bit med 12GB ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå