Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Vi snake ikke om forrige generasjon OCZ/jmicron disker, vi prater om 2xVertex VS Intel X25 som OS disk. Uansett hvordan man vrier og vrenger på dette med å blande vesentlige og uvesentlige parametere, 2xVertex vil yte mye bedre som OS-disk enn X25.

 

Hehe,

 

Du får dokumentere dine påstander ;-)

 

At jeg dro frem forrige generasjon var ene og alene for å vise at random write har betydning. Selv med nyeste FW er Vertex en gode del dårligere enn Intel på dette området.

 

Jeg har både Vertex og Intel og det er ikke stor forskjell men den er der!

 

Bare for å ha det sagt, du dobbler på ingen måte ytelsen på en Vertex ved å sette den i raid-0, bortsett fra i en og annen benchmark.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi snake ikke om forrige generasjon OCZ/jmicron disker, vi prater om 2xVertex VS Intel X25 som OS disk. Uansett hvordan man vrier og vrenger på dette med å blande vesentlige og uvesentlige parametere, 2xVertex vil yte mye bedre som OS-disk enn X25.

 

Hehe,

 

Du får dokumentere dine påstander ;-)

 

At jeg dro frem forrige generasjon var ene og alene for å vise at random write har betydning. Selv med nyeste FW er Vertex en gode del dårligere enn Intel på dette området.

 

Jeg har både Vertex og Intel og det er ikke stor forskjell men den er der!

 

Bare for å ha det sagt, du dobbler på ingen måte ytelsen på en Vertex ved å sette den i raid-0, bortsett fra i en og annen benchmark.

 

Du får dokumentere dine påstander først ;-)

 

Når du blander inn "rot" fra forrige generasjon, da skaper du bare rot/misforståelser. Ingen har sagt at RAID0 doubler ytelsen på Vertex, ikke prøv å vri på hva jeg har sagt, og avspore saken med side-sprang.

 

Noen har påstått at X25 yter bedre enn 2xVertex som OS-disk og dokumenterte sin påstand med "google-søk". Du har ikke gitt noe mer seriøs dokumentasjon heller. Den som kommer med den først påstanden (eller hans forsvarere) må komme med litt bedre dokumentasjon enn "google søk".

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Random skriv på småfiler har ingen betydning på en OS-disk, om noen milisekunder kortere oppstartstid har noe å si er ganske tvilsom også.

 

2xVetex er nesten 2 ganger raskere på nesten alt, jo.

Ser at det er noen som glemmer å nevne at 2stk. Vertex bare gir deg 60GB

En enslig X25-M gir deg 80GB. Det er nesten 3stk. Vertex 30GB!!

 

Og så må vi jo ikke glemme IOPS ;)

Lenke til kommentar

Sam_Oslo,

 

Dette er dine påstander i et nøtteskall.

 

Random skriv på småfiler har ingen betydning på en OS-disk, om noen milisekunder kortere oppstartstid har noe å si er ganske tvilsom også.

 

2xVetex er nesten 2 ganger raskere på nesten alt, jo.

 

Du sier at 2xVertex er nesten 2 ganger raskere!

Er ikke det fordi at du tror at raid-0 gir 2 ganger ytelsen? (det virker sånn)

 

Jeg kan ikke sammenligne Intel X25-M vs Vertex 30 (Vertex 30GB yter dårligere enn 120GB og 250GB'erne som er de jeg har) men Intel'n oppleves raskere og har bedre respons enn begge mine Vertex.

 

Jeg foreslår at du kjøper deg en Intel X25-M og prøver selv, å lese benchmarks er bare en pekepinn, opplevd ytelse er noe helt annet.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Ytelse blir et dårlig sammenslått uttrykk i en slik diskusjon når det er minst 4-5 ytelsesfaktorer man snakker om ift. en SSD. Ellers godt å se at Supertalent fortsetter å banke på døra til OCZ.

 

Jeg er spent på priser og produkter som vil være tilgjengelig fra høsten og frem mot nyttår. Dette blir nok perioden jeg kjøper SSD om det ikke kommer noen die-hard tilbud før den tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Sam_Oslo,

 

Dette er dine påstander i et nøtteskall.

 

Random skriv på småfiler har ingen betydning på en OS-disk, om noen milisekunder kortere oppstartstid har noe å si er ganske tvilsom også.

 

2xVetex er nesten 2 ganger raskere på nesten alt, jo.

 

Du sier at 2xVertex er nesten 2 ganger raskere!

Er ikke det fordi at du tror at raid-0 gir 2 ganger ytelsen? (det virker sånn)

 

Jeg kan ikke sammenligne Intel X25-M vs Vertex 30 (Vertex 30GB yter dårligere enn 120GB og 250GB'erne som er de jeg har) men Intel'n oppleves raskere og har bedre respons enn begge mine Vertex.

 

Jeg foreslår at du kjøper deg en Intel X25-M og prøver selv, å lese benchmarks er bare en pekepinn, opplevd ytelse er noe helt annet.

 

Du (eller den du forsvarer) bør komme med dokumentasjon at x25 yter bedre enn 2xVertex som OS disk, det hjelper ikke å vri seg unna.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig, litt regler skulle være på plass. Problemet er at noen kommer og slenger et slik påstand:

 

Kaster mer brutalt inn her :p

 

Ser på pris/ytelse mellom 2x32GB Vertex i RAID-0 mot en Intel X-25 80GB. Skal være OS-disk. Googler litt og ser fortsatt at X-25 ligger et hode forran. Stemmer dette? :)

 

Som lyn fra klar klar himmel, og startet hele dette. Andre har prøvd å forsvare hans påstand med tilsvarende spekulasjoner.

Lenke til kommentar

@Betroz

Ja riktig, han har begge og bør komme med dokumentasjon på sine påstander. Men han velger bare å slenge noen spekulasjoner uten noen form for dokumentasjon. Hele startet med at noen har påstått at x25 yter bedre enn 2xVertx som OS-disk. Men problemet er at disse folka er spekulert nok til å legge mot-bevisbyrden på sine påstander på andre.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Nizzen, ikke mobb GullLars ;-)

 

Sam_Oslo,

 

Jeg har ikke påstått at 1 Intel er raskere enn 2x Vertex.

(du får bare lese mine poster på nytt).

Jeg har imidlertid sagt at random write er en vesentlig faktor (noe du avfeier)

 

Det er din påstand at 2x Vertex er nesten dobbelt så rask som 1 Intel.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Nizzen, ikke mobb GullLars ;-)

 

Sam_Oslo,

 

Jeg har ikke påstått at 1 Intel er raskere enn 2x Vertex.

(du får bare lese mine poster på nytt).

Jeg har imidlertid sagt at random write er en vesentlig faktor (noe du avfeier)

 

Det er din påstand at 2x Vertex er nesten dobbelt så rask som 1 Intel.

Er du virkelig spekulert nok til å vrenge mine ord så grovt? Det bør ta deg sammen.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
2xVetex er nesten 2 ganger raskere på nesten alt, jo.

 

Jeg har sitert dette før men her er det igjen.

 

Det kommer ikke noe fornuftig ut av denne diskusjonen så jeg foreslår vi avslutter her.

 

Til den "stakkars" opprinnelig poster "mogie" vil jeg som de fleste andre her i tråden anbefale 1 stk Intel X25-M foran Vertex i raid-0.

Dette pga både pris, risiko og praktisk ytelse.

Lenke til kommentar
2xVetex er nesten 2 ganger raskere på nesten alt, jo.

 

Jeg har sitert dette før men her er det igjen.

 

Det kommer ikke noe fornuftig ut av denne diskusjonen så jeg foreslår vi avslutter her.

 

Til den "stakkars" opprinnelig poster "mogie" vil jeg som de fleste andre her i tråden anbefale 1 stk Intel X25-M foran Vertex i raid-0.

Dette pga både pris, risiko og praktisk ytelse.

Jeg mente iforhold til 1 Vertex. I tillegg, jeg har brukt "nesten" 2 ganger.

 

Du kan anbefale hva du vil, og han kan velge å høre på deg om han vil, men en arrogant holdning er ikke nok for å overbevise meg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Forsøk å holde diskusjonen saklig. Legg frem tall i stedet for drittslenging som dette har kommet til.

Disse folka startet hele med en arroganse uten sidestykke. Når de ikke kan levere dokumentasjon på sine uholdbare påstander, da starter de med "drittslenging", for å avspore saken og komme seg unna, som vanlig.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...