Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder på å installere win7 7077 på 6stk ocz vertex i raid-0 på Areca 1680ix kontrolleren. Lurer på om lesehastigheten capper før eller etter 1GB/s :mrgreen: Jeg hpåer på over 1GB/s lesehastighet :thumbs: Får jeg ikkje over 1GB/s da, så setter jeg inn de 2 siste. Men tror ikkje det kan komme noe særlig høyere med 8 stk enn med 6 stk. Teoretisk med 6 stk er jo nesten 1,5 GB/s.

 

Får 840 MB/s med 4 stk nå.

Lenke til kommentar

OCZ Unveils Vertex EX (SLC + Indilinx)

 

 

San Jose, Calif.—April 19, 2009—OCZ Technology Group, Inc., a worldwide leader in innovative, ultra-high performance and high reliability memory and computer components, today unveiled OCZ Vertex EX 2.5” Solid State Drives that is designed to meet the stringent demands of server environments and enterprise applications. These new premium offerings are the pinnacle storage option excelling in performance, reliability, and power consumption that offer professionals and enthusiasts an unparalleled computing experience.

 

Offering a server-class storage upgrade from traditional hard disc drives, OCZ Vertex EX SSDs have a compact form factor and no moving parts resulting in a quiet storage solution with significantly higher performance. For crowded server environments, the OCZ Vertex EX SSDs offer space and cost-savings with a compact form factor that use significantly less power thanks to the benefits of high-quality flash-based storage.

 

OCZ continues to expand its reach to all areas of computing interests and system preferences by going beyond the enthusiast PC to professional server and workstations. Building on the advantages of SLC flash-based storage, the OCZ Vertex Series EX is the result of the latest breakthroughs in SSD technology, delivering incredible performance that translates to professional-class data storage enthusiasts have come to expect from OCZ’s premium Solid State Drive offerings. These next-generation drives feature speeds up to a 260MB/s read and 210MB/s, while delivering lowered power consumption, increased responsiveness and data access, and superior durability compared to conventional hard drives. Initally available in capacities of 60GB and 120GB, Vertex EX offers ample room to create the ideal storage array for all your data.

 

http://www.ocztechnology.com/products/flas...sata_ii_2_5-ssd

Lenke til kommentar

Da blir nok jeg også en flittig leser av denne tråden, Intel 80gb på vei fra netshop sin supertirsdag! Leste forresten alt jeg kom over om SSD i signaturen din GullLars, flott lesestoff, takk for tipset! Har dog noen spørsmål til dere:

 

1) Jeg burde flashe disken til nyeste firmware hvis jeg har forstått det riktig?

2) Hvordan unngår jeg at vista starter defragmentering av disken?

3) Hvordan er SSD støtte i vista for tiden?

4) har det noe hensikt å kjøre ACHI? Har et Asus p5k premium hovedkort jeg mener trøblet veldig med ACHI når jeg testet det etter innkjøp...

5) Asus p5k premium er et p35-kort, mener å huske det bruker ich9r, burde ikke by på noen problemer?

 

Setter pris på svar, er utrolig flott å ha samlet så mye kunnskap i en slik tråd som dette, særlig siden SSD-teknologien utvikles i marsjfart!

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

@Caliber :

1. Ja - Før install av Windows helst.

2. My Computer - Properties for din X25-M - Tools

3. Vista støtter SSD, og samme gjør XP

4. Har jeg også lurt på, men man burde bruke det. Du finner AHCI drivere

på Asus sin side for ditt kort. Legg dem på en USB pinne/disk/CD.

Når du skal sette opp disken under Vista install, så velger du der.

5. IHC9R skal funke bra.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Da er jeg oppe og går med singel Vertex 30GB! :D Flashet rett til 1275 for å kunne unne meg ISO-flashingen. Til min store vrede, så tror jeg Vista har defragmentert en gang i dag morres. Uansett, scheduling har blitt slått av nå. Skal teste med Crystal og IOmeter senere.

 

Crystal-test:

 

post-42993-1240400764_thumb.jpg

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...