Betroz Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Flere produsenter som hiver seg på PCIe-SSD markedet: http://www.flashmemory-japan.com/photofast/gmonsterpcie.html750/700 MB/s, 256GB-1TB kapasitet. Interessant GullLars. Da kan vi håpe på at det blir en priskrig på de korta som er til vår fordel! Hmmm da kan jeg bruke X25-E som OS "disk" og et slikt PCIe SSD kort til programmer og spill på f.eks. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 27. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2009 (endret) Denne har en ny vri i forhold til andre vi har sett så langt: New PCIe SSD Aims at PC Acceleration Market Editor:- March 26, 2009 - Mobile Mode has unveiled a PCIe SSD for the Vista / XP market - the G-Monster-PCIe Turbo Speed SSD - expected to ship in June. Capacity options include:- 256GB, 512GB and 1TB. Both MLC and SLC options are available. The flash array includes onboard RAID protection. R/W speeds are quoted as 750MB/s and 700MB/s respectively. Editor's comments:- Until now -there has been a theoretical gap in the market. Such products have only supported enterprise OS's such as Linux, Solaris and Windows Server because, frankly, consumers can't afford them. Financial traders and analysts might be a potential market for these accelerators - but I can't see many consumers deciding to forego upgrading their car and upgrading their PCs instead. Denne skal alså støtte boot for vista og XP (og selvfølgelig da også W7). Og den er beregnet mot forbrukere (med dype lommer), så den blir billigere enn ioDrive, og den laveste kapasiteten, 256GB blir forhåpentligvis en del billigere enn Z-drive fra OCZ på 1TB. Endret 27. mars 2009 av GullLars Lenke til kommentar
adiabatic Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Da er en stk ADAPTEC 5405 RAID 4CH SATA/SAS 256MB på vei hjem til meg. "The Adaptec RAID 5405 is equipped with industry-leading dual core RAID on Chip (ROC), the latest x8 PCI-Express connectivity, and 256MB of DDR2 cache to deliver over 250,000 IO per second and 1.2GB/s." Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 adiabatic : Koble til så mange Intel X25-E som kortet har plass til, og du har deg en meget rask løsning Lenke til kommentar
kristianO Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Burde man legge inn ny firmware med en gang man får ssd'n? Såfall kan man update med XP x64? Eller er x86 sterkt anbefalt? (Vertex) Endret 28. mars 2009 av galeglenn Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Burde man legge inn ny firmware med en gang man får ssd'n? Såfall kan man update med XP x64? Eller er x86 sterkt anbefalt? (Vertex) Siden flashing av firmware sletter ALT på den, så bør du gjøre det før du legger inn Windows ja. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 off topic: ny Win7 build leaked. b7068. Skal prøve å oppgradere nå. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 off topic: ny Win7 build leaked. b7068.Skal prøve å oppgradere nå. Har akkuratt lagt den inn. Lurer på om det er noe særlig forskjell fra de andre Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Ser ut som SUPER TALENT UltraDrive ME FTM32GX25H kan være et alternativ til Vertex. Dog har jeg ikkje peiling på hvilken kontroller de bruker. http://www.digitalimpuls.no/aspx/produkt/p...aspx?plid=34563 Her ser det ut som Supertalent yter svært bra http://www.supertalent.com/datasheets/Supe...epaper_v1.0.pdf Endret 28. mars 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 argh.. noe bøg med 7068. Får ikke oppgradert (gidder ikke clean install nå). Får beskjed om at jeg har for liten plass på stasjon E (har ikke noen stasjon E). Hvis jeg oppretter en e-partisjon, så får jeg beskjed om at jeg har for lite plass på stasjon F.... Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 *Snipp* Den så ikke så gal ut, synd at de ikke sammenlignet med en 30 Gig Vertex, og ikke minst også testet deres 30 Gb (Da jeg regner med at 60 Gig'n og alt oppover er relativt dyrt) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) *Snipp* Den så ikke så gal ut, synd at de ikke sammenlignet med en 30 Gig Vertex, og ikke minst også testet deres 30 Gb (Da jeg regner med at 60 Gig'n og alt oppover er relativt dyrt) Gullars får finne en test Ellers i den pdf fila så ser det ut som Intel x-25 har dårlig skriveytelse. Jaja, det er jo tross alt Supertalent som har lagt ut testen ME = MLC LE = SLC Endret 28. mars 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 *Snipp* Den så ikke så gal ut, synd at de ikke sammenlignet med en 30 Gig Vertex, og ikke minst også testet deres 30 Gb (Da jeg regner med at 60 Gig'n og alt oppover er relativt dyrt) Gullars får finne en test Ellers i den pdf fila så ser det ut som Intel x-25 har dårlig skriveytelse. Jaja, det er jo tross alt Supertalent som har lagt ut testen ME = MLC LE = SLC Ser nesten ut som de testet X25-M med noe som likner 99% full og resten overskrevet 100x, så er det sikkert minst Vertex ytelse på denne, om den ikke er 100% lik vertex da... Men 16mb/s sekvensiell write på intel disken er jo bare teit å påstå, de er nok alene om å få til det, og blir nok grisebanka på random write 4kb selv om de påstår 14x bedre.... Tror de bør håpe at intel ikke ser denne Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) Siden PS.NO skuffet meg hardt (kansellert) har jeg bestemt meg for å la hele SSD styret seile sin egen sjø frem til høsten. Så kan jeg ta en titt tilbake og se hvilke alternativer jeg har da. Bruker heller pengene på vår og sommer aktiviteter. Endret 29. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Hvis du har UPS, så ja, jeg vil tro det.Kan du ta en test med 1000MB lengde? De du har gjort hittil har vært med 100MB, og x25-M har 16MB cache hver (for skrivingen), så det kan ha noe utslag. EDIT: mystisk, det ser ut som om du mistet noe random read ytelse der... nå dukket denne opp da, blir redd jeg...hehe, setter det diskyteleinstillinger slik det var og prøver igjen ups...? ikke glem at jeg er novice, ække alle forkortelser jeg fatter da...hehe Driver og kødder litt med Win 7 build 7068 Fortsatt så venter jeg på mine Vertex Kanskje jeg må ha noen Intel x25 eller noen Supertalent SSD som så veldig lovende ut Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg installerte windows på WD caviar GP 1TB harddisken min nå i helga for å prøve å få benchmarket Mtron VS Vertex, men jeg kom aldri så langt. Så jeg må gjøre det nå til uka. Men fy f... å treig WDC GP egentlig er! Rett som det er lurer jeg på om den har hengt seg. I starten var det noen ganger jeg var like ved å trykke på restart knappen av frustrasjon fordi det ikke skjedde en drit Nå er jeg straks ferdig med å installere alle drivere og windows updates... Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Fortsatt så venter jeg på mine Vertex Kanskje jeg må ha noen Intel x25 eller noen Supertalent SSD som så veldig lovende ut Holdt nesten på å gå for Intel jeg og, da Vertexene var i treig leveranse til nettbutikkene. Men det er jo litt surt å måtte slenge ut 6 store lapper ekstra grunnet prisen på Intel da... Heldigvis fikk komplett inn en leveranse som jeg greide å røske til meg 4 disker av. Og da var jeg snar ja Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 (endret) SuperTalent 32GB 2.5" SSD Harddisk - UltraDrive ME/GX, 200/160MBps Bestillte en sånn en, slik at jeg kan leke meg med den til Vertex kommer. De har en på lager hos Digitalimpuls Når Vertex kommer (forhåpentligvis en gang) så putter jeg supertalent i Bærbare En på Anandtech forumet: Vertex isn't the only Indilinx SSD available..... there's also Supertalent's Ultradrive ME (MLC) and LE (SLC) and Photofast's G-Monster v3 At least the Supertalent drives are quite a bit cheaper with the same drive layout/controller than the Vertex drives and only differ in the firmware (which isn't bad either). Endret 29. mars 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Ville det være bedre å bruke "secure erase" istedenfor vanlig "delete" på SSD? (Vil det da slette alt som kan føre til dårligere ytelse uten sideeffekter/ulemper?) I tilfellet, hvilken Eraser fungerer bra på W7? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Har noen prøvd å bruke ccleaner? Du har et valg som heter "delete empty space" eller noe. Kan hende det kan hjelpe på noe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå