Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
NÅ løser det seg her... Den stod ikke på compabilty mode i bios :blush:

Men jeg får nå spørsmål om: special diagnostic areas, HPA and/ or DC0 exist on the drive.. skal jeg slette de sektorene?

Edit: Valgte nei jeg :thumbup:

Jeg valgte ja på allt, det som ikke bør slettes eller forandres på, får den ikke slettet allikevel... Bildet du ser i guiden min er hentet fra PC Perspective, og der ser du tydelig de sletter disse sektorene, og jeg regner med at de gjorde dette riktig :thumbup:

Lenke til kommentar

hallo.

lurte på en liten ting.

har installert en intel x25 80gb i dag til windows

og jeg er veldig fornøyd.

men er det skadelig og bruke programet ccleaner på disken??

vet at jeg ikke må bruk defragmenterings programmer men er ikke ccleaner noe av det samme?

Lenke til kommentar
NÅ løser det seg her... Den stod ikke på compabilty mode i bios :blush:

Men jeg får nå spørsmål om: special diagnostic areas, HPA and/ or DC0 exist on the drive.. skal jeg slette de sektorene?

Edit: Valgte nei jeg :thumbup:

Jeg valgte ja på allt, det som ikke bør slettes eller forandres på, får den ikke slettet allikevel... Bildet du ser i guiden min er hentet fra PC Perspective, og der ser du tydelig de sletter disse sektorene, og jeg regner med at de gjorde dette riktig :thumbup:

kjiipern.. jaja. Er i gang med å reinstallere os :yes:

Lenke til kommentar
hallo.

lurte på en liten ting.

vet at jeg ikke må bruk defragmenterings programmer men er ikke ccleaner noe av det samme?

Det programmet har vel flere valg, men hovedfokset er vel på å slette unødige ting, og det skader ikke å fjerne søppel og frigjøre plass.

PerfectDisk 10 Cosolidate Free Space er ifølge dem selv bra for enkelte SSD disker (ikke veldig enig i dette, men de må jo få prøve seg), men bruker nok endel skrivesykluser. Jeg har ikke merket noe negativt ved ytelsen etter en run med PD10 CFS, som beskrevet av PC Perspective med de defragverktøyene de brukte, men heller ikke noe spesiellt å tjene heller. Så inntil en spesialisert defrag for SSD dukker opp som faktisk rydder opp der det trengs, kan man jo la disse være så lenge. Diskeeper 2009 Hyperfast kunne jeg spore ytelses tap, og den er herved slettet...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
hallo.

lurte på en liten ting.

Det programmet har vel flere valg, men hovedfokset er vel på å slette unødige ting, og det skader ikke å fjerne søppel og frigjøre plass.

PerfectDisk 10 Cosolidate Free Space er ifølge dem selv bra for enkelte SSD disker, men bruker nok endel skrivesykluser, men har ikke merket noe negativt ved ytelsen etter en run som beskrevet av PC Perspective med de defragverktøyene de brukte, men heller ikke noe spesiellt å tjene heller. Så inntil en spesialisert defrag for SSD dukker opp, kan man jo la disse være så lenge. Diskeeper 2009 Hyperfast kunne jeg spore ytelses tap, og den er herved slettet...

ok.

takk for hjelpen.

hehe skal si at ytelsen gikk opp når jeg hadde installert windows plus div programmer på disken.

prøvde noen spill også og denne disken imponerte meg skikkelig.

frister og kjøpe en til av denne :D

Lenke til kommentar

Hjelp noen... ;)

Sitter hjemme med mine to Vertex. Målet nå var raid0. Bios finner begge disker, den ene disken er koblet på en spesiell SATA-port for raid, SATA_E2. Så lenge den ene disken er koblet på den, får jeg den også opp i JMicron raidkontrolleren. Den andre disken dukker opp i bios som sagt, men ikke i raidkontrolleren. Ergo blir jeg stående med kun 1 disk når jeg skal definere raidet, som funker dårlig.

Har siste bios, har prøvd alle de gjenstående SATA-portene, koblet ut alle andre disker, kun dvd + floppy står igjen. Er tom for hva jeg skal prøve nå. Har dere noen tips? Frustrasjonen min er stygt nærmt toppen...

Lenke til kommentar
ok.

takk for hjelpen.

hehe skal si at ytelsen gikk opp når jeg hadde installert windows plus div programmer på disken.

prøvde noen spill også og denne disken imponerte meg skikkelig.

frister og kjøpe en til av denne :D

Jau det er en fenomenal disk, og spesiellt morsomt å se COD4 bretta loade like kjapt som rett fra minne :thumbup: .

Skal du få skikkelig snappy desktop i Vista, så slår du av "Animate windows when minimizing and maximizing" under "Visual Effects". Det er nemlig en codedelay på denne animasjonen, som altså er den samme uansett hardware, som rett og slett blir en flaskehals med en SSD/Ram loading... Allt annet eyecandy kan du ha på, denne kan slåes av ene og alene :cool: ....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Det hjelper også å skru av at meldinger og menyer sklir inn, og diverse andre animeringer...

@Pop: du vil ikke bruke JMicron kontrolleren, du må prøve å få begge på den andre kontrolleren og sette RAID modus i BIOS, og så definere RAIDet i en egen meny. Hvilken vil avhenge av hovedkortet ditt.

Lenke til kommentar
@Pop: du vil ikke bruke JMicron kontrolleren, du må prøve å få begge på den andre kontrolleren og sette RAID modus i BIOS, og så definere RAIDet i en egen meny. Hvilken vil avhenge av hovedkortet ditt.

Det er nok ingen andre RAIDkontrollere enn JMicron sin, på et Asus P5K. Raid-modus i bios er satt, kun den ene disken dukker opp i raidsetupen dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...